Publicerat September 8, 201510 yr Ok, det står på italienska att över 1000 är fraktfritt men det är nu borta på engelska, det var där innan under shipment... Jag har inte provat. "Typo" kanske? Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 9, 201510 yr Författare jo, har ordern inne... vi får se vad som händer vi har ställt frågan till siarm vad de är frågan om. De pratar så dålig engelska (eller kanske vill när de är dåliga besked?) så jag fattade inget. Det verkar som TNT infört en avgift på 130kr för att köra ut paket till enskilda firmor och privatpersoner. Kanske dax att titta efter en annan leverantör som inte bor på en ö i italien?
Publicerat September 9, 201510 yr jo, har ordern inne... vi får se vad som händer vi har ställt frågan till siarm vad de är frågan om. De pratar så dålig engelska (eller kanske vill när de är dåliga besked?) så jag fattade inget. Det verkar som TNT infört en avgift på 130kr för att köra ut paket till enskilda firmor och privatpersoner. Kanske dax att titta efter en annan leverantör som inte bor på en ö i italien? Dom pratar generell dålig engelska, dom läser inte Engelska i skolan som vi gör och har gjort sedan länge. Det finns inte så många stora leverantörer, med deras prisbild så är det bara, åtminstone vad jag Vet. Det gick ju hyffsat smidigt när jag la den stora ordern och du handhöll filen som Simone fick. Jag kommer nog i framtiden antingen beställa solo eller med 2-3 andra i mitt närområde. Jag tror att anledningen till att dom kroknat är att man vill ha det separat packat, toppat med att dom har svårt med engelskan. / P
Publicerat September 9, 201510 yr Författare Tja, kroknar de så är de lika bra att de lägger ner, kan de inte hantera en större orderstock så är de upplagt för konkurs. Guiseppe som jag pratade med förra gången kunde mycket bättre engelska och verkade mer sammarbetsvillig än den jag pratade med nu (simone?) Vill de inte packa separat så får de väl säga de? Jag frågade snällt sist och de skulle inte vara några bekymmer.
Publicerat September 9, 201510 yr jo, har ordern inne... vi får se vad som händer vi har ställt frågan till siarm vad de är frågan om. De pratar så dålig engelska (eller kanske vill när de är dåliga besked?) så jag fattade inget. Det verkar som TNT infört en avgift på 130kr för att köra ut paket till enskilda firmor och privatpersoner. Kanske dax att titta efter en annan leverantör som inte bor på en ö i italien? Alltså, det tycker jag är lite taskigt och obefogat att påstå. möjligt att de är dåliga på engelska eller att vi är dåliga på italienska. När du hittat någon billigare och bättre så får du posta det här. Mig har de behandlat bra, man får prata långsamt och lyssna noga, men jag har blivit respektfullt behandlad och de gånger dom har haft slut på en viss hylsa har de frågat om jag ville ha en annan som varit ekvivalent eller dyrare till samma pengar. Jag fick fel förladdningar en gång i 410 och då när jag påpekade det så fick jag pengarna tillbaka eller fraktfri senare levererat paket. jag tycker dom är trevliga mot mig.
Publicerat September 9, 201510 yr Författare Tja taskigt kanske, kan man inte kommunicera med sina kunder så lär man inte finnas kvar så länge. De två sista ordrarna som jag lagt har varit sammbeställningar. Näst sista som Giuseppe hade hand om funkade, men de tog 2 månader innan vi fick grejorna. De kontaktade inte mig nån gång under denna tiden utan jag fick ringa och fråga efter grejorna, då gjorde de nått. Det är inte bra kundvård, men de kanske har kunder i överflöd så de behöver inte bry sig. Även restordern på förra ordern fick jag efter 1½ månad ringa efter för att få, lite små skit för 6-700kr bara men det verkade som de inte hade en aning om det saknades grejor. Vi får hoppas de kommer nån som har en bättre organisation grejorna är det inget fel på , men orderläggning/restorder/tracking och förväntad leverans är nått jag saknar, det har jag från alla mina andra företag som jag beställer grejor av. Hoppas de kommer att finnas kvar även i framtiden, men de har att jobba på helt klart.
Publicerat September 9, 201510 yr Tja, kroknar de så är de lika bra att de lägger ner, kan de inte hantera en större orderstock så är de upplagt för konkurs. Guiseppe som jag pratade med förra gången kunde mycket bättre engelska och verkade mer sammarbetsvillig än den jag pratade med nu (simone?) Vill de inte packa separat så får de väl säga de? Jag frågade snällt sist och de skulle inte vara några bekymmer. Ja inte lär dom gå i konken för de ca 45-50 kunderna som handlar årligen fr Sverige ( ja jag har frågat hur många ) För en jämförelse så har Italiens största HAGEL laddforum polveridosecartucce.com över 25000 medlemmar, Dom förser hela sin del av Europa med hagelladdgrejer så dom lär nog reda sig. Jag vet inte om jag skulle låta så rolig en stressig dag när nån ringer 10 gg på raken och dessutom pratar ett språk jag inte Behärskar fullt ut , Simones engelska har funkat för mig Det som gjort det svårt har vart dålig linje på mobilen med överhörning . Men det är väl var och en fritt att leta upp andra leverantörer än Siarm , men för mig funkar dom .. /P
Publicerat September 9, 201510 yr Författare nja, men om man inte svarar på mail på två veckor, då undrar jag vad de gör. Men vi får väl se om de löser sig, nu ligger bollen hos de jag ska inte höra av mig mer till de. Vet du vad de omsätter med? Hagelsortimentet är nästan alltid några eller flera av sorterna slut, har de svårt från leverantörs håll?
Publicerat September 10, 201510 yr Det finns nästan bara en tillverkare av hagel i Italien sedan Locatelli köpte anrika Montevicci och ställde deras fina maskiner i malpåse. Nobel sport italia har en fabrik där mkt av råvaran kommer ifrån återvunna batterier, även stål gör dom men tyvärr verkar det se ut som att de endast tillgodoser sina egna behov. Hagel är dyrt att frakta så man vill ha dom nära misstänker jag, och det är en tung hantering. Sen när det vart slut ett tag så finns det ett uppdämt behov och beställningar som väntar. Dock vet jag att dom inte fick leveranser när dom vart lovade. / P
Publicerat September 10, 201510 yr Författare jo enl. myndigheter är ju bly "farligt avfall" så de kan nog vara en väldigt byråkratisk hantering mellan företag kan jag tänka mig... vi får väl se när grejorna kommer kanske blir lagom till jul
Publicerat September 21, 201510 yr Författare nån som handlat av siarm den senaste månaden och fått grejorna?
Publicerat September 21, 201510 yr Författare Ringde ner till de igen och hör och häpna jag fick tag i de! Nu sa de samma sak, dvs TNT har "sagt" att jag bor i "remote-area" och inte kör ut paket. Dock säger TNT sverige att de kostar 130kr att köra ut paket till privatperson. Efter lite babbel och mutter i bakgrunden så skulle de skicka en "preforma" (faktura) med alla ordrar och frakten, så tydligen gick de lösa, men fan vet vad de kostar.... Pratade både med Guiseppe, som talar lite sämre engelska än Simone, men de verkar förstå bättre denna gången... de kanske är sugna på att skicka paket?
Publicerat September 26, 201510 yr Författare kolla mailen ni som beställt. Vi "fick" 200€ i frakt på våran order på 1,4k€
Publicerat Oktober 8, 201510 yr Författare nu börjar paketen droppa in.. De sänder via BRT och då går de via posten, som paket nått som vägde 40kg har blivit "försenat"....
Publicerat December 6, 201510 yr Författare Nu äntligen har nästan alla paket kommit... förutom ett. De verkar vara i den här. https://www.facebook.com/ebaumsworld/videos/10153383384177424/