Publicerat Oktober 20, 201510 yr Tackar! Tyckte att fällorna stått och gapat tomma länge så det var trevligt. Ja visst var det på tiden att någon fastnade i någon av dom.
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Grattis till fällräven! När jag fått ut min vakkoja till rätt plats så måste jag bygga 2-3st fällor som man kan ha ståendes året runt på marken. Smidig och enkel viltvård
Publicerat November 2, 201510 yr Detta är en populär post. Nu vart det ombonat inför vintern nya kojan blir snart invigd ! Jag har inte sett att metreologerna har varnat för snökaos i vinter ännu så det kanske kan komma snö i år I annat fall så hoppas jag de vita rundbalarna ska ge lite siluett att skjuta mot. Eftersom räven gärna vill känna igen området och en utstickande pipa kan ställa till det så tänkte jag att detta kunde funka som substitut när jag inte pekar ut bösspipa och dämpare
Publicerat November 2, 201510 yr Snyggt bygge! Den ser fin ut kojan. Du får nog räkna med väldigt gröna vintrar upp till Dalarna i framtiden tyvärr. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-skidorterna-som-smalter-bort Det ser även mörkt ut för Kiruna o slalombacken där. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/norrbotten/ 158 soltimmar i Luleå under okt. månad. Om det är ett positivt el. negativt rekord vet jag inte. Se en bit ner i länken om okt.vädret. http://www.svt.se/vader/manadskronikor/oktober2015 17 vet var detta ska sluta.
Publicerat November 2, 201510 yr Men om metreologerna säger det så har vi nog fina snötäcken att vänta :-)
Publicerat November 3, 201510 yr Men om metreologerna säger det så har vi nog fina snötäcken att vänta :-) Ja, det har ni säkert!
Publicerat November 14, 201510 yr Detta är en populär post. Fällde mig en fet en som första räv för ett par veckor sen. Var egentligen ute och püschade efter rådjur när jag råkade se den här herren. Skott snett framifrån in i halsen på i runda slängar 150 m. En 50 gr V-max i .223 Rem gjorde jobbet väl utan att göra det grisigt. Inget utgångshål tack vare att kulan åkte igenom kroppen på längden istället för bredden. Har tyvärr ingen våg så jag vet inte vad den vägde.
Publicerat November 14, 201510 yr Fällde mig en fet en som första räv för ett par veckor sen. Var egentligen ute och püschade efter rådjur när jag råkade se den här herren. Skott snett framifrån in i halsen på i runda slängar 150 m. En 50 gr V-max i .223 Rem gjorde jobbet väl utan att göra det grisigt. Inget utgångshål tack vare att kulan åkte igenom kroppen på längden istället för bredden. Har tyvärr ingen våg så jag vet inte vad den vägde. ImageUploadedByTapatalk1447537615.559525.jpg ImageUploadedByTapatalk1447537644.328551.jpg ImageUploadedByTapatalk1447537662.678862.jpg Grattis till räven! Bara 78 inlägg kvar! Kämpa på!
Publicerat November 14, 201510 yr Grattis till räven! Bara 78 inlägg kvar! Kämpa på! Tack! Kämpar som bara den!! Ser ni bilderna i inlägget? För mig är det bara blankt, ser dom i din quote dock.. EDIT: Laddade upp bilderna på nytt i förra inlägget.
Publicerat December 10, 201510 yr Rävåteln legat ute i 1.5 vecka, nu har det kommit igång ordentligt med trafik på den. Fick säkert 15-20 mms mellan 21-05 inatt, på sista bilden ser det ut som 2 rävar som bråkar Så nästa vecka blir det att beta av lite av den populationen, nu när man vet att det är lönt att hålla sig vaken in på småtimmarna, så räkna med bilder på en hög med rävar nästa vecka /Baner
Publicerat Januari 4, 201610 yr Detta är en populär post. Första i fällan för i år [emoji1] Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 4, 201610 yr Detta är en populär post. Idag satt 6:e räven för säsongen i min råspontfälla! Kul att den kan fånga samma säsong som jag byggde den, det har suttit en Grävling i den tidigare i höst och nu denna
Publicerat Januari 7, 201610 yr Detta är en populär post. Sköt min första räv en fin hane på lock i tisdags kväll med hjälp av PC2och en kortare utbildning under hösten av Flex. Och som vanligt sköt jag med min S202 30.06 och hornady SST 165 grsom brukligt var det knall o fall. //Christer
Publicerat Januari 7, 201610 yr Snön faller sakta över Halland och Västra Götaland... Om nån behöver hjälp med att vaka räv är det bara att skicka ett PM! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Januari 8, 201610 yr Sköt min första räv en fin hane på lock i tisdags kväll med hjälp av PC2 och en kortare utbildning under hösten av Flex. Och som vanligt sköt jag med min S202 30.06 och hornady SST 165 gr som brukligt var det knall o fall. //Christer IMG_4153.JPG Stort grattis kul för dig att du lyckats och första lock räven glömmer man alldrig Mvh.
Publicerat Januari 8, 201610 yr Tänkte tipsa alla rävjägare lite eftersom jag har fipplat lite med att flå ett par rävar nu och har letat tips om hur man garvar skinn! Det blir många länkar till bokköp osv men om man bara vill ha infon så kan man googla det på, Medeltiden i fokus garva skinn med fett. Jag har än så länge inte provat det själv men det är detta jag ska testa. Snubbarna på medeltiden borde ju vetat hur man gjorde!?!
Publicerat Januari 9, 201610 yr Detta är en populär post. Blev en stor hanräv idag! Satt och lockade med fågeläte och tänkte precis plocka ihop då jag såg de rörde sig på andra sidan träsket. Tittade i siktet och ser att de är en räv som strycker efter strandkanten. Ser att de är ganska långt så jag håller i ryggraden och trycker av. Räven blir på platsen och jag mäter avståndet till 198 m.