Publicerat Januari 9, 201610 yr Snyggt! Ser ut att vara ljust ute också? Grattis De hade just börjat skymma så de var bra ljus. Tack
Publicerat Januari 9, 201610 yr De hade just börjat skymma så de var bra ljus. TackLäckert!! lite jaktfilms känsla när man kan locka in dom innan det har blivit mörkt [emoji6] [emoji106]
Publicerat Januari 9, 201610 yr Blev en stor hanräv idag! Satt och lockade med fågeläte och tänkte precis plocka ihop då jag såg de rörde sig på andra sidan träsket. Tittade i siktet och ser att de är en räv som strycker efter strandkanten. Ser att de är ganska långt så jag håller i ryggraden och trycker av. Räven blir på platsen och jag mäter avståndet till 198 m. Såg extremt fin i pälsen ut! Ett riktigt praktexemplar, grattis!
Publicerat Januari 9, 201610 yr Såg extremt fin i pälsen ut! Ett riktigt praktexemplar, grattis! Tackar. Tyvärr så är de väldigt mycke död i ammunition jag kör med så utgångshålen blir nästan alltid som en knytnäve så de är inte mycke att spara av skinnet, tyvärr.
Publicerat Januari 12, 201610 yr Detta är en populär post. Har inte blivit så mycket rävjakt i år, men några har vi fått omkull... Två drevrävar för Bosse på samma pass med någon veckas mellanrum i september. En räv på ståndskall efter en knapp mils drev med riktigt bra tryck. Tre rävar som Bosse grytat och vi plockat med foxterrier. Plus en till gryträv på hemma marken utan stövare. tagit Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Februari 21, 201610 yr Fick en rävtik i fällan idag. dålig effekt på subsonic när jag avlivade i fällan.
Publicerat Februari 21, 201610 yr Ok.. Träffade du helt rätt? Skjutit många rävar m subbar och ingen har krånglat ännu.. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Februari 21, 201610 yr Kör alltid subsonic till fällfångade rävar.. sätt i krysset mellan ögon och öron så dör de fint..
Publicerat Mars 4, 201610 yr Detta är en populär post. Jajamen, säsongens 10e satt idag (inte bara i fälla)! [emoji2] Lämpligt nog tog brorsan bort en tupp igår som numera sitter i fällan [emoji4] Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Mars 4, 201610 yr Grattis Tupp är grymt bete Tack tack!Ja höna/tupp är bra, tycker fågel överlag verkar vara mer intressant än "vanligt" kött. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Mars 4, 201610 yr Respekt! 10 än så länge är bra o säsongen är inte slut ännu så då vill vi se dubbelt innan säsongen är slut.
Publicerat Mars 5, 201610 yr Författare Detta är en populär post. Blev 2 rävar i idag när det var drevjakt tyvärr fick man inte skjuta någon själv men de var bra nära
Publicerat Mars 7, 201610 yr Lördagens jakt resulterade i två fina rävar! Till och med jag orkade kleta till en(den på bild) [emoji13] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 8, 201610 yr Detta är en populär post. Satt en till i andra fällan idag, första i den i år :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Mars 9, 201610 yr Det är ju helt otroligt, satt en till i nya fällan idag [emoji2] Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Mars 9, 201610 yr Det är ju helt otroligt, satt en till i nya fällan idag [emoji2] Screenshot_2016-03-09-07-10-41.png Skickat från min D6503 via Tapatalk Grattis! Då är det väl bara att konstatera att dom börjar bli injagade o indränkta med rävdoft.
Publicerat Mars 9, 201610 yr Ja den här har fångat över förväntan! Första säsongen och har fått 3 rävar och en som klarade sig p.g.a en slarvig jägare.. ;-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Mars 9, 201610 yr Ja, det har den verkligen gjort! Du ska du vara nöjd med 3 än så länge. Då har du lärt dig läxan att inte slarva mer.