Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Alternativhagel och stål

Featured Replies

Publicerat

Mm man skall kolla över prylarna innan man kör dem, vill skylla sprickan i kolven på min Browning på dem o en för dåligt dragen kolvbult. Men annars är det sjukt åka i dem. Christian

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Finns det möjlighet att några ex av denna sjukt hajpade stålplugg kan hitta sin väg i mina breddgrader,

För om dom skjuter sprickor i Browning:ar så lär dom vara så,långt ifrån CIP man kan vara ;-)

Nu fick iofs min Browning skjukt m stryk när jag laddnördade med stål för ett tag sedan, trycket var inom toleranserna

Men farten var låååångt ifrån de 430 ms som visst ska va max enl CIP

/P

• Svar 81
  • Visningar 10,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Då hade jag inte tagit stål utan bismuth - Eley och Rio är de enda som gör bismuthhagel.   /T

• 1/4-1/2 är i mitt tycke en riktigt bra jaktborrning, både för stål och bly. Vilken tur att min Beretta är utrustad med fast borrning i precis dom dimensionerna    I comforten skruvade jag i 1/2 cho

• Nu har ett gäng hajpade Hyper steel hittat hit, och det var inga som helst svårigheter att lista ut varför Det är snurr på bitarna .. Största anledningen är att Gamebore har tillgång till Amerikansk

Posted Images

Publicerat

Det är en flodman-bock som skall användas, skall kolla igenom vad jag har, men kvart och halv låter passande. Tackar för tipsen!

Någon som vet förresten om teague tillverkar chocker till en flodman?

Har läst tidigare om fördelen med långa övergångskoner i choker och tänker mig att Teague extended borde i vart fall inte vara sämre än standard i den avseendet.

Jag vet att Skullman en gång i tiden fick Briley att tillverka choker till Flodman, dock ville han ha en hel kona

Ifrån ansatskant till mynning vilket Briley sket högaktningsfullt i och gjorde en konisk paralell choke ala Briley till honom

Och det föll inte herr Skullman på läppen ....

/P

Publicerat

Finns det möjlighet att några ex av denna sjukt hajpade stålplugg kan hitta sin väg i mina breddgrader,

För om dom skjuter sprickor i Browning:ar så lär dom vara så,långt ifrån CIP man kan vara ;-)

Nu fick iofs min Browning skjukt m stryk när jag laddnördade med stål för ett tag sedan, trycket var inom toleranserna

Men farten var låååångt ifrån de 430 ms som visst ska va max enl CIP

/P

Klart vi löser plugg till dig, vart vill du ha dom skickade, och hur många? Räcker 10?

Publicerat

Nu har ett gäng hajpade Hyper steel hittat hit, och det var inga som helst svårigheter att lista ut varför

Det är snurr på bitarna .. Största anledningen är att Gamebore har tillgång till Amerikanskt Alliant STEEL krut!

Hylsan är en snyggt lila T3 cheddite cx2000 tändhatt STEEL 2.35gram x 32g :4 stål tub 43 förladdning.

Ni ser mitt Alliant steel krut i metall skålen och hyper steel i röda plastskålen, sen är det min tub43

Utan " lufthål" för övrigt är dom lika ...

STEEL ger en jävla fart med lågt tryck, och 32g med en jävla fart blir en jävla rekyl så,enkelt är det

Och inte raketforskning utan nåt jänkarna laddar hela dagen lång .. Men jag har en jäkligt erfaren

Jänkare att snacka med, och jag ska fråga honom vad han tycker om 32g @530ms för

Jag tror det är mycket även overthere med 1725fps för en komeriell plugg .

Jag har allt inkl STEEL krut ( finns i Norge) för att planka dessa hajpade plugg rakt av.

/Ppost-16336-0-32520900-1446676694_thumb.jpost-16336-0-04068400-1446676719_thumb.jpost-16336-0-57795800-1446676735_thumb.jpost-16336-0-64049700-1446676754_thumb.j

Publicerat

De är så pass snabba så de kräver nog ett annorlunda tänk inom rimliga håll..

Publicerat

Vore kul om du hann köra nån över chronograf för att kolla hastighet.

Publicerat

De kommer men jag pratade med en ikväll som kört dom i krono och dom gjorde 530 för honom .

Jag ska köra med min Magnetospeed V3 så får vi se vad den säger.

Det snackas en del i usa om att Remington hypersonic har stressat sönder många automater, ska kolla hur det

Ligger till m hyper steel GB

/P

Publicerat

De är så pass snabba så de kräver nog ett annorlunda tänk inom rimliga håll..

Mitt amerikanska bollplank säger att 1600 fps det är bra och 1650 är jävligt bra ..

/P

Publicerat

Danska Jaguargruppen benämner Hypersteel som "en patron for mandfolk".. Jag säger bara AJ SOM FAN   :pinch:

Publicerat

Danska Jaguargruppen benämner Hypersteel som "en patron for mandfolk".. Jag säger bara AJ SOM FAN   :pinch:

I princip är det en controdose-laddning med stål = en rejäl slatt med trögt , helst dubbelbaskrut   till en lätt hagelladdning,   nu är 32g i stålsammanhang  rätt " tungt " 

Remington gör som sagt en liknande och den rasar både pumpar å halvisar i usa  så det är mkt skriverier om dem ..

Jag har gjort  25grammare stål i den farten och det är lustiga poletter, det känns som om man skjuter iväg en spiralfjäder i 530ms  och rekylen är snabb och mjuk 

/ P

Publicerat

Visst sparkade dom, men så farligt tyckte jag inte att det var, sen blir den väl än lite mjukare när man skjuter mot rörliga mål och inte pappskivor som jag gjorde.

Publicerat

Visst sparkade dom, men så farligt tyckte jag inte att det var, sen blir den väl än lite mjukare när man skjuter mot rörliga mål och inte pappskivor som jag gjorde.

Jag kanske ska lufta  några  på knipor  i helgen  och om jag kommer ihåg så åker kronografen med

/ P

Publicerat

Kronograf.. på knipjakt..??? 

Jag tycker som det är onödigt mycket prylar att baxa på ändå..  :tongue:

Publicerat

Kronograf.. på knipjakt..??? 

Jag tycker som det är onödigt mycket prylar att baxa på ändå..  :tongue:

Nej Inte på själva jakten, men hemma vid stugan på ön kan man rigga upp sånt .

Nu är det inte riktigt igång m knipor men senare då har jag TON m utensilier med, speciellt då våra sittningar

Kan sträcka sig till 14:00 och lite mer

/P

Publicerat

Enstaka skott är sällan ett problem, men helt plötsligt står man där och har bränt av ett par askar.. Det är då lite mer rekyl börjar göra stor skillnad. ;-)

Publicerat

Så är det, 5-10 st inga problem, 2+ askar är helt enkelt löjligt belastande, för mig. Christian

Publicerat

Så är det, 5-10 st inga problem, 2+ askar är helt enkelt löjligt belastande, för mig. Christian

Mes...

Jag känner inget  :laugh:

Publicerat

Mes...

Jag känner inget  :laugh:

Host host !   och det blåa på din axel  kom när du gick m stavar eller ??  :tongue:

/ P

Publicerat

Jag läser  ofta på duckhuntingchat.com   att Remingtons hypersonic  som är  Remingtons " hyper steel"  och den är nog ett snäpp värre för den frestar pumper å halvisar nåt grönjävligt tydligen.

Publicerat

Host host ! och det blåa på din axel kom när du gick m stavar eller ?? :tongue:

/ P

Du det är bara smurfar som är blåa....

Riktiga män är kritvita och dricker Explorer!!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Tror man måste närmare 100 plugg innan det börjar bli riktigt jobbigt.. Givetvis lite beroende på osv.. Någon som sponsrar så testar jag?  :tongue:  :woot:

Publicerat

Du kan få "låna" av mig. Så kan jag "låna" av dig ;)

Publicerat

Ledig nästa vecka [emoji41]

Publicerat

Jag har nu testat de Lila raketerna och fy fan vad dom stökar om, och det trots att jag sköt automat .

Skyttet i kronograf var rent plågsamt och jag såg 480 ms men det går troligen fortare än så,

Jag sköt en bly 36g @ 430ms innan och det är nog så elakt men Hypersteel är bara för mycket !

Jag snackar en del m en jänkare som laddar ca 2500 plugg om året , bla till kunder när han är jaktgiuide

Och hans favvo är raska 25 grammare 7/8 oz kunderna skjuter mycket bättre m en plugg som inte rasslar loss plomberna.

Jag tror man sabbar skyttet med elak plugg ..

/P

Publicerat

Tror man måste närmare 100 plugg innan det börjar bli riktigt jobbigt.. Givetvis lite beroende på osv.. Någon som sponsrar så testar jag? :tongue::woot:

Jag tror ärligt talat att det inte är bra för din smattra , och minsta lilla felanlägg och kolven glider ut på axeln så är resten ren pina .

Sista pluggen som gör att slutstycket ställer sig uppe är värst , ingen omladdnings procedur som

Äter lite rekyl och det sjunger fan i bössan .. Det finns klubbar man kan gå till om man vill bli plågad .. ;-)

/P