Publicerat November 8, 201510 yr Mmm de är elaka helt klart men jag gillade dem faktiskt. Grejen är att när hållen är styva på kråka och trut så är det min slutsats att antingen fäller man fågeln i första eller så ger man fan i att skjuta andra, sällan man reder upp det. Det innebär att första skottet är lite "snipring" med hagel och då är en rask puppa ett trevligt alternativ. Dock.. dessa grejer ÄR på tok för extrema för normalt bruk men helt tveklöst ett roligt alternativ i bland. Man MÅSTE ju ha god effekt ut mot 70 meter med lite strypning i fram.. sen att träffa där ute är något helt annat..
Publicerat November 8, 201510 yr Mmm de är elaka helt klart men jag gillade dem faktiskt. Grejen är att när hållen är styva på kråka och trut så är det min slutsats att antingen fäller man fågeln i första eller så ger man fan i att skjuta andra, sällan man reder upp det. Det innebär att första skottet är lite "snipring" med hagel och då är en rask puppa ett trevligt alternativ. Dock.. dessa grejer ÄR på tok för extrema för normalt bruk men helt tveklöst ett roligt alternativ i bland. Man MÅSTE ju ha god effekt ut mot 70 meter med lite strypning i fram.. sen att träffa där ute är något helt annat.. Om du visste hur långt jänkarna skjuter med sina 25 grammare , man tror dom driver med en och så ber man dom skicka En bild och då har dom fan täckning för det dom säger. Våra Finska grannar dom e fan inte rädda för rekyl inte och troligen Skulle dom skjuta skeet med Hypersteel för att understryka att Svennarna e klena ;-) En kille jag diskuterar ladda med Berättar om att en del av hans polare laddar 42 gram stål till 500ms, /P
Publicerat November 9, 201510 yr efter en dags fasanjakt så är jag böjd att hålla med, rackarns vad det sparkade....
Publicerat November 10, 201510 yr Jag mailade m en jänkare i morse om hypersteel och 2,35gram = 36 grain Alliant STEEL på 32gram var utom sans och vett enl honom och borde ligga utanför SAAMI specarna 32 grain x 32gram ger 10500 psi och 34grainx 32gram ger 11500psi enl honom och är bra laddningar. / P
Publicerat November 10, 201510 yr Jag mailade m en jänkare i morse om hypersteel och 2,35gram = 36 grain Alliant STEEL på 32gram var utom sans och vett enl honom och borde ligga utanför SAAMI specarna 32 grain x 32gram ger 10500 psi och 34grainx 32gram ger 11500psi enl honom och är bra laddningar. / P SAAMI är lite fega med sina gränser, CIP ligger en bit över generellt sett - i bland tom bra över. Lite tillspetsat så är det tyskar och i ngn mening britter som generellt sett laddar hårdast och håller lägst fuzzy factor på både kula och hagel. /T
Publicerat November 10, 201510 yr SAAMI är lite fega med sina gränser, CIP ligger en bit över generellt sett - i bland tom bra över. Lite tillspetsat så är det tyskar och i ngn mening britter som generellt sett laddar hårdast och håller lägst fuzzy factor på både kula och hagel. /T CIP är å andra sidan fega m farten så det ena tar väl ut de andra ? SAAMI snackar väl enbart " chamber pressure" Men Hypersteel måste ju ligga på rött så det sjunger om det.. Rick är jävligt rutinerad och är även vapensmed, och dessa hysteriska plugg sliter ut även 12/89 bössor halvisar som pumpar Värst av alla är Remington Hypersonic som sniffar på 1900fps / P