Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Polisen har också fullt upp under jakten

Featured Replies

Publicerat

Jag har blivit anmäld för jaktbrott så jag har en pinne i den statistiken men det skrevs av "Brott kan ej styrkas. Några lågpannor som helt enkelt var sura för att jag fått tillträde till ett område, de visste att jag hade jakträtt där, ändå ska de ringa polisen. 

Det var exakt sådana situationer som jag avsåg. Tråkigt och barnsligt beteende!

Publicerat

massa text 

Ingen rök utan eld, men hur många haffar man egentligen under dessa kontroller? Berör ju inte mig egentligen, kör rätt sällan runt på fyllan med obesiktigad bil med tjuvskjuten älg på flaket men lite nyfiken i största allmänhet bara.

mer text

Nu svarar jag bara generellt, av tex alla trafikkontroller är det ju bara några promille som resulterar i att någon rattfyllerist åker fast. Men det går egentligen inte bara räkna hur många som åker fast utan man måste tänka mer på att det kan vara förebyggande, som du själv nämnde, vet folk att det kontrolleras ofta så vågar man inte chansa. 

Jag har något diffust minne av att tex smitning från viltolycka avrapporteras som jaktbrott men jag är inte säker. Någon sån där tämligen vanlig företeelse gör att antalet jaktbrott sticker och uppklarningsprocenten av ovan angivna smitningar är inte hög..

Jag har blivit anmäld för jaktbrott så jag har en pinne i den statistiken men det skrevs av "Brott kan ej styrkas. Några lågpannor som helt enkelt var sura för att jag fått tillträde till ett område, de visste att jag hade jakträtt där, ändå ska de ringa polisen. 

Det är korrekt, viltolycka som inte rings in, alt. rings in "för sent" rubriceras som jaktbrott. 

För sent som i "Jag ringer nu då jag körde på ett rådjur för ett par dagar sedan, mitt försäkringsbolag säger att jag måste anmäla det för att kunna få ersättning".

Publicerat

För sent som i "Jag ringer nu då jag körde på ett rådjur för ett par dagar sedan, mitt försäkringsbolag säger att jag måste anmäla det för att kunna få ersättning".

Vi har inte de där samtalen där jag sitter nu men jag hade dem på PKC..  :biggrin:  :biggrin:

Vänta lite så ska jag koppla dej rätt = ut till distriktet = Obot  :cool:

Publicerat

Tråkigt, för det var ett bra inlägg. Visar också lite av den frustation som jag tror många poliser kan känna.

Publicerat

Tråkigt, för det var ett bra inlägg. Visar också lite av den frustation som jag tror många poliser kan känna.

Den finns där, frustrationen alltså, men kanske inte som mest påtaglig kring denna fråga  :biggrin:

Publicerat

Jag vill gärna bli kollad i både trafiken och i skogen med viss regelbundenhet men jag vill också att det finns rejält med "snutjävlar" som kan åka på "skitsaker" men dom är för få och för koncentrerade till större orter för att kunna åka på oroliga Agda 92 år som hör konstiga ljud i skogsbrynet utan att Kalle som bli spöade 2 mil bort blir utan patrull i en kvart till en halvtimme

Publicerat

Jag vill gärna bli kollad i både trafiken och i skogen med viss regelbundenhet men jag vill också att det finns rejält med "snutjävlar" som kan åka på "skitsaker" men dom är för få och för koncentrerade till större orter för att kunna åka på oroliga Agda 92 år som hör konstiga ljud i skogsbrynet utan att Kalle som bli spöade 2 mil bort blir utan patrull i en kvart till en halvtimme

Publicerat

Den finns där, frustrationen alltså, men kanske inte som mest påtaglig kring denna fråga  :biggrin:

Tänkte rent allmänt när man måste prioritera hela tiden pga resurser. Så känns det i varje fall när man följet debatten. Tycker själv att vi har bra poliser men om de inte räcker till för att hjälpa så är vi ju tillbaka i den politiska debatten.

Publicerat

Nja.. ofta så har poliserna "där ute" inte en susning om vilka prioriteringar vi gör  :cool:  men givetvis så får de veta i någon utsträckning i de mer lugna områdena. Hos oss så prioriterar vi bort kanske en fjärdedel antingen löser vi det administrativt (distansbeslut, jag skriver anmälan) eller så är det helt enkelt inget för oss och då hänvisar jag till 11414.

Publicerat

Jag skulle oxå vilja se mycket mer av polisen ute i fält och framför allt en annan beklädnad som inger respekt och inte att svärmorsdrömmen kommer på besök eller stoppar en eller att det står en hel mitt sida i expressen polis använde batong på fel håll när 80 personer stormade ......och 20år som ordnings vakt så har jag träffat lite olika polis instanser NÄPO dagis folk - OT hårda grabbar -PIKETEN Boom packat och klart pl13 så mer resurser till polisen.

MVH. 

Publicerat

"BOOM packat och klart.."  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Den biten fixar vanliga IG rätt väl.. åtminstone många av dem  :cool: Men skönt beskrivet!!

Publicerat

"BOOM packat och klart.."  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Den biten fixar vanliga IG rätt väl.. åtminstone många av dem  :cool: Men skönt beskrivet!!

He he ja det var ju så det var :)

Ja helt klart fixar dom det och det är möjligt att dom har vart där när det har vart stor bråk men då har dom nog smält in i gänget :)

Dom kanske va med här :) då var det lite drag jag står till höger.

post-906-0-91663500-1442896742_thumb.jpg

Mvh.