Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

jaktkoja på hjul. för att jag har så gott om tid?

Featured Replies

Publicerat

Stolpen är dock en bisam till återkojan :)

The what now? :ph34r:

Publicerat
  • Författare

Telen o jag hade miss i kommunikationen. Bisak ska det stå. Stolpen är till en senare del av projektet. Återkommer om de senare :)

Ja jonsson. Tur de för dyrt blir det annars! ;) men de ska nog lösa sig. Tror mig veta felet oxå :)

Publicerat

Telen o jag hade miss i kommunikationen. Bisak ska det stå. Stolpen är till en senare del av projektet. Återkommer om de senare :)

Ja jonsson. Tur de för dyrt blir det annars! ;) men de ska nog lösa sig. Tror mig veta felet oxå :)

Ja, det låter bra annars har jag en kamin till dig om du är intresserad.

En gammal militär fortkamin som jag fick när dom börja tömma ur de gamla militärforten här uppe med matlagningsmöjligheter. :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Den är intressant iaf :) kanske har ett underrede i samma storlek som denna på G för nästa års projekt :)

Publicerat

Såhär ser den ut.

post-144-0-14437100-1443181461_thumb.jpg

post-144-0-56302200-1443181469_thumb.jpg

post-144-0-75731400-1443182025_thumb.jpg

Du får rum med en stor kastrull el kaffekittel på den. :thumbsup:

Bra till oväntat besök kanske. :wink:  :biggrin:  :tongue:

Publicerat
  • Författare

Ser klart vettig ut dendär!

Publicerat

Tack!

Du får väl ordna med en sem.tripp norr ut den dagen det blir aktuellt med affär. :thumbsup:

Publicerat

Kommer bli riktigt bra detta :)

Publicerat
  • Författare

Jag hoppas det iaf! :)

15L diesel till i tanken så nu ska den nog hålla sig tills imorgon em om den dricker i vanlig mängd. Ska försöka justera in den imorrn tänkte jag.

För övrigt så ser det ut som jag kan slippa riva alla innerväggar. Vissa har torkat nu och ser trots ålder ok ut i skicket för en jaktkoja. Iaf iår.

Ca 4-5 skivor behövs dock bytas samt en vattentålig plyfa ska inhandlas o bytas ut där det behövs.

Åker in till veckan och köper virke för dylik operation. Lite ledigt till nästa helg såg jag ju så då hinner man fixa en del :)

Publicerat

är du någe hjälpt av masonit?

till väggarna invändigt

Publicerat
  • Författare

Ja ganken var att slita ur gamla väggarna och ersätta med masonit. Mtp hur formbar den är så är det ett vettigt alternativt då det inte kommer belastas någonting på väggarna :)

Publicerat

Hur många fullstora skivor tror du det går?

Publicerat
  • Författare

8st gissar jag friskt på. Mtp tidsbristen samt inte oöndligt kapital att spendera på vagnen i höst så kommer bara 60% av vagnens yta att fixas iår. Det är delen man ska vara i. Resterande ( vid ingången o värmaren ) så kommer det bara rivas bort golvet o lägga fuktspärr samt nytt golv där för o klara av blöta stövlar och så.

Publicerat

Så säg tio...

Det ska finnas i bra o ha högen

Publicerat
  • Författare

Ja man kan ju aldrig ha för mkt av dylikt material hemma. Den saken är säker :)

Publicerat
  • Författare

Stilje lite nu i bygget. Värmaren står o torkar ur baracken nu i våntan på tid och matrrial ska införskaffas till byggandet. Räknat o börjat skissa lite smått om önskad uppbyggnad i vagnen.det blir 2 rumt trots allt. 1rum ( det längst in / närmast draget )

Kommer bli 3500mm långt. Kommer inneha en 700x20000mm säng på höger sida ( färdriktningen ) som går att vika upp vid behov.

Vänster sida kommer bestå av en 500-600mm djupt bord som eventuellt kommer få en del som går att kompletteras med en lös sektion för ett stabilt inskjutningsbord/skjutbänk. Den delen kommer gå över gången och då blir skyttet utåt men en bit inne i kojan i skydd för väder och vind.

Vakgluggen hamnar på vänster sida ovanför bordet. Måste räkna ut bekväm höjd på birdet bara samt hur stort och vilken utformning som blir bäst för vakgluggen.

Återkommer när något händer som innebär utveckling och inte bara slå sönder o samman saker.

• 5 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Pga trista omständigheter så har detta legat nere några veckor nu. Dock börjar det bli hög tid att få ut kojan.

Pga förseningen så tänkte jag skippa renoveringen iår men nä. Sånt är inte riktigt min grej. Finns ju bygglampor o stå o arbeta i!

Så nu har jag rivit upp golvet i rum 1 som ska renoveras iår. Nu åka o köpa diesel för o värma på ordentlogt o få det tort. Sen i med osbskivor som golv! Värmesystemet ska jag dra om imorgonkväll när jag köpt lite prylar som behövs

Blir ett mindre men lika effektivt system då som nu.

Väggarna ska rivas bort imorgon för att sen ersätta med nya fina skivor som en vänlig forumist har sponsrat med! :)

post-3905-0-61803400-1446823802_thumb.jp

• 2 weeks later...
Publicerat

Nice :)

Väntar med spänning :)