Publicerat September 30, 201510 yr Författare Är 6500:- ett bra pris på ett Trijcon 3-9x40 med Leupold Qr ringar och frakten betald? Det är lite diffus ålder på det.
Publicerat September 30, 201510 yr Värt att veta är att tritium har en halveringstid på 12 år så om ålder är oklar på siktet så kan belysningsintensiteten ha halverats eller värre. jag hade inte köpt det. /Mike
Publicerat September 30, 201510 yr Hade man kunnat använda den till Grisvak vid skapligt gynnsamma förhållande eller går den helt bort där? Det är inte min huvudsyssla eftersom vi inte har någon Gris i markerna än men om ett tillfälle uppenbarar sig så vill man ju inte stanna hemma av den anledningen. Då funkar den nog. Är så olika vad man trivs med.Jag gillar blåtonen i zeiss. Men z4i var bättre i mörker. Men tror de var för att de var lättare att få till ögonavstånd. S.
Publicerat September 30, 201510 yr Författare Värt att veta är att tritium har en halveringstid på 12 år så om ålder är oklar på siktet så kan belysningsintensiteten ha halverats eller värre. jag hade inte köpt det. /Mike Just det som jag hade i åtanke på just Trijcon. Det är väl inte helt lätt eller för den delen prisvärt att fylla på ett sådant i dagsläget. Jag är inne på att släppa det.!
Publicerat September 30, 201510 yr Författare Då funkar den nog. Är så olika vad man trivs med. Jag gillar blåtonen i zeiss. Men z4i var bättre i mörker. Men tror de var för att de var lättare att få till ögonavstånd. S. Lite prisskillnad helt klart! Är Duralyten och Conquest likadana? och de billiga Terra siktena är de skräp så det märks eller finns det något vettigt i att titta på dem också??
Publicerat September 30, 201510 yr Hej, Vad sägs om ett Burris Four-X 1,5-6x42. Finns på Outdoorexperten.se för 5 695,00. Vänligen /DH
Publicerat September 30, 201510 yr Författare Hej, Vad sägs om ett Burris Four-X 1,5-6x42. Finns på Outdoorexperten.se för 5 695,00. Vänligen /DH Intressant! Jag hade gärna haft lite mer förstorning på det men det är ju inget krav. Jag lägger den på minnet och om någon har + eller - att säga om det så skriv gärna en rad. Tack för tipset.
Publicerat September 30, 201510 yr DDoptics Nachtfalke 1.5-6x42 HDX Gen2 , där har du fiberoptisk belysning som gör att du får en mindre och mer distinkt punkt nästan fri från blödning. Zeiss använder samma teknik i sina nya V8 och Conquest DL serier.
Publicerat September 30, 201510 yr Ser att budgeten som för så många andra tenderar att expandera lire när man inser vad bra optik kostar http://natur.astrosweden.se/leica-eri-25-10x42-belyst/21257-0 eller ett swarre pvi-2 2.5-10x42 så är du i hamn
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Författare Leican hade varit trevlig! Säkert swarren också. De ligger däremot lite högre än jag tänkt mig. Jag missade nyligen en Duralyt för 6600:- och det är ungefär där jag är i pris.
Publicerat Oktober 8, 201510 yr Författare Ser att budgeten som för så många andra tenderar att expandera lire när man inser vad bra optik kostar http://natur.astrosweden.se/leica-eri-25-10x42-belyst/21257-0 eller ett swarre pvi-2 2.5-10x42 så är du i hamn Tack för länken Nu är jag 12k fattigare 2,5-10x42 BDC på ingång
Publicerat Oktober 16, 201510 yr Hej! Varför inte ett Delta Optical 1,5-9x42 som är belyst för precis över 7000? Riktigt bra förstoringsområde och objektivstorleken är vad du söker. Jag har varit positiv överraskad över de titanium kikarsikten jag tittat igenom hittills!http://netjakt.se/produkter/kikarsikten/delta-optical-kikarsikte/delta-optical-titanium/delta-optical-titanium-15-9x42-ir-belyst-4a-riktmedel-detail
Publicerat Oktober 16, 201510 yr Författare Jag kollade lite på dem också. Råkade fastna för ett Leica ändå :-)
Publicerat Oktober 16, 201510 yr Förstår det! Riktigt bra sikte det där Gillar skarpt din impulskontroll, påminner om min. Börjar med en budget på 6-7k och sen spårar det ur till det dubbla
Publicerat Oktober 16, 201510 yr Angående Leupold så är VX-6 i en annan liga än andra modeller. Jag har ett 2-12x42 och det funkar utmärkt i dåligt ljus. Men det kostar ju mer också.
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Författare Att nu vänta på ringarna kommer bli påfrestande, hoppas att de är snabba. AstroSweden skötte siktets försening snyggt så nu har jag ny keps,putsduk och siktet är på plats i rimlig tid =D>
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Jag har ett Leupold VX R 3-9x50 på min rävbössa, jag tycker att de äldre Leupolden har bättre skymmnings egenskaper konstigt nog. De har 1" tub och är inte belysta men känns ändå mer gedigna. Är det något som fler känt av? Har ett vari-x ll scand. och det hänger med bra länge. Anledningen till innehållna skott i skymning beror alltid på att riktmedlet försvinner, djuret ser jag.Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Författare Har ett vari-x ll scand. och det hänger med bra länge. Anledningen till innehållna skott i skymning beror alltid på att riktmedlet försvinner, djuret ser jag. Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Jo när man letar upp korset i snön bredvid räven och sedan för in det i siluetten och klämmer av så lämnar det något att önska. men det är bra sikt i varje fall, bra kvalisort.