Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

6,5x55 Hjälp

Featured Replies

Publicerat

Har en m65 jag också... och jagar med just vulcan... har kommit fram till att det funkar bättre om man är noga med att de hamnar rätt i magasinet. .. inte för långt fram eller bak. ..

Med annan ammo går det bra. .. men jag har kört vulcan i massa år och tycker inte det skulle motivera att man avstår köp. ..

Det fanns ett jämförande test i en gammal tidning mot t3... Vet inte hur forum reglerna ställer sig till att jag delger er den men man kan ju konstatera att m65 an stod sig bra. ..

Publicerat

Om en m/65 eller en m/55 har matningsproblem är det som regel för att man tappat magasinet nångång och stukat en av läpparna lite - enkelt åtgärdat för en kompetent smed. Normalt sett matar dessa som deras slutstycksgång - fenomenalt mjukt och fint.

Det är om ni frågar mig förmodligen världens bästa knökmatarmekanism - men dyr att tillverka, den har ett par mindre smarta lösningar men det är marginella grejor - däremot är de alldeles sanslöst välgjorda och styva vilket tillsammans med bra pipor borgar för att de skjuter bra som regel. Ska su köpa en 6,5 eller en 308 ska du kolla att pipan är blank ända ner till patronläget - är den grå eller matt en bit efter patronläget har det gått många skott och då ska man pruta ner den ordentligt.

Stockning är dock efter sin tids mode - med preversa MC ryggar och de där hysteriskt äckliga vita effektplattorna. Om det något som talar mot en m65 så är det deras kolvar........ Som är ergonomiska misstag och tveklöst bland det fulaste som någonsin gjorts.

Publicerat

Stämmer nog... kan mycket väl vara tappat... Funkar mycket bättre med 4 skott i magasinet än 5 dessutom... Så det kan mycket väl vara mitt mag. Den var väl begagnad när jag tog vid den för 12 år sedan. Men trots flitigt bruk har den fått beröm när den varit inlämnad på över syner

• 1 month later...
Publicerat

Stockningen är som den är. Själv så har jag låtit smeden sätta en knopp av ebenholz i framkant på förstocken (utan ful vit effektplatta) och själv modifierat en kolvkamshöjare från Blackhawk för att få bra anläggning med mitt X50 objektiv..