Publicerat November 7, 201510 yr Hippen, det var Red & Black vi brukade använda. Gamla hederliga rullstukade papphylsor
Publicerat November 7, 201510 yr Hippen, det var Red & Black vi brukade använda. Gamla hederliga rullstukade papphylsor Hört massa bra prylar om dem med men aldrig skjutit i någon större utsträckning.. däremot Black Star..
Publicerat November 10, 201510 yr Hört massa bra prylar om dem med men aldrig skjutit i någon större utsträckning.. däremot Black Star.. Fick några Black Star för ett par år sen........har några kvar........
Publicerat November 11, 201510 yr Köpte S&B Red and Black på Torsbo för några år sen med anledningen att de skulle skjuta bra i gamla bössor. Antingen fick jag en dålig batch eller så har de ändrat blyet i dem för maken till "bridgning" har jag inte sett. Haglen hade klustrat ihop vilket mätningen i tavlan visade. Jag sköt mer eller mindre homogena hagel med diameter på 9-12 mm. Blir ju inte jättemånga hagel i rådjuret då /M
Publicerat November 30, 201510 yr Jag använder S&B i 7X65R och det har hittills funkat ok, men som redan nämnts så verkar det vara rejäl skillnad i kvalitet mellan jakt- och övningsammunition och mellan randlös ammunition och randkants dito. Hade en intressant upplevelse på träningen i onsdags, sköt 38 Special. Ena smällen var som en fullbumpa i 357 med rejält mycket kraftigare rekyl och mynningsflamma. Misstänker starkt att laddningen varierar inom samma ask..