Publicerat November 12, 201510 yr Detta är en populär post. Hej! Jonatan heter jag. Jag är 19 år gammal och är bosatt på en ö utan vildsvin och älg, nämligen Gotland. Bor mitt i Visbys innerstad med min sambo, men har turen att ha en del jaktmark där mina föräldrar bor ute på landet. För tillfället pluggar jag en treårig ingenjörsutbildning som tar lite för mycket tid från jakten (vad gör inte det..). Jag har alltid varit intresserad av djur och natur, och det är förmodligen därför jag började med jakten, som jag också varit väldigt intresserad av sen barnsben. Haft en morfar som var en mycket hängiven stövarjägare här i bygden, så det går väl kanske i blodet. Tyvärr hann jag aldrig varken lära mig något av honom eller ta över hans gamla hanbössor. Har även tävlat på hyfsat hög nivå i skytte så det har säkert också bidragit lite extra till jaktintresset. I april tog jag tag i saken och skrev upp för teorin, och sköt upp för kula i juni. En Tikka T3 .223 (i vänsterutförande givetvis) införskaffades och jag hade turen att fälla en medaljbock i september som mitt första vilt. Sen dess har även en räv hamnat framför pipan. Häromdagen sköt jag upp för hagel och en Baikal 358 12/70 har jag fått av en vän, så nu blir det till att gå på drevjakt. Jag har alltså inte supermånga timmar i skogen men jag ser nu fram emot att testa nya jaktformer och lära mig så mycket jag bara kan. Håller även på en del med fotografering vilket ni lär märka här på forumet. Har hållit mig på Robsoft ett tag men nu är jag här! Bättre sent än aldrig, eller hur? (Ber om ursäkt ifall bilderna blir stora, tapatalk gör lite som den vill)
Publicerat November 12, 201510 yr Välkommen! Har en måg i huset i samma ålder som också huserat på Gotland innan han hamna på mer stadig mark...
Publicerat November 12, 201510 yr Författare Välkommen! Har en måg i huset i samma ålder som också huserat på Gotland innan han hamna på mer stadig mark... Tack! Jaså, där ser man! Hur länge bodde han här? Man brukar känna dom flesta här omkring
Publicerat November 13, 201510 yr En gute till . Välkommen . Trådar med mycket bilder uppskattas mycket .
Publicerat November 13, 201510 yr Ruskigt snyggt foto på räven Välkommen, dina foton ser ut att kunna lyfta standard.
Publicerat November 13, 201510 yr Kul med någon som är duktig på att fota! Rävbilden var stämningsfull! Välkommen hit!
Publicerat November 13, 201510 yr Författare Tack så mycket allihopa! En gute till . Välkommen . Trådar med mycket bilder uppskattas mycket . Jaså, vem mer än jag är från denna eminenta skara folk som bor på ön?
Publicerat November 13, 201510 yr Författare Behöver fler ledtrådar och jakttillfällen, perfekt med en till Gute ju
Publicerat November 13, 201510 yr Behöver fler ledtrådar och jakttillfällen, perfekt med en till Gute ju Han har emigrerat till fastlandet han.
Publicerat November 13, 201510 yr Författare Välkommen! Gotlands fältfågeljakt är riktigt bra! Tack! Ja den verkar ju vara det, känner tyvärr ingen med fågelhund men skulle vara riktigt kul att prova.
Publicerat November 13, 201510 yr Författare Han har emigrerat till fastlandet han. Aja han är av rätt sort i alla fall
Publicerat November 13, 201510 yr Författare En ovanligt klok Gute, med andra ord . Vad menar du med det!?
Publicerat November 13, 201510 yr Tack! Jaså, där ser man! Hur länge bodde han här? Man brukar känna dom flesta här omkring Om jag minns rätt så bodde han i Visby under gymnasieåren. Hans familj har även en stuga där så han var mycket där på somrarna även innan.
Publicerat November 13, 201510 yr Författare Om jag minns rätt så bodde han i Visby under gymnasieåren. Hans familj har även en stuga där så han var mycket där på somrarna även innan. Ok! Mycket möjligt att jag känner till honom