Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

valfri hagelbock för under 45 000:- till jakt och sportskytte, vad köper ni då?

Featured Replies

Publicerat

Så en äldre Beretta behöver inte alls vara fel om man ska ha en ny bössa. Fast en Browning är alltid mer rätt :cool:

Jag utesluter inte begagnat i mitt letande, var när på och slå till på en Win 101 sporter men den glappade så övergav den.

Känner igen vad du skriver om äldre berettor. Har själv en gammal 686 med fast borrning som skiljer sig från nya 686 som känns som tunga och tröga i jämförelse.

Publicerat

det står en mk38 grade 5 inne på jg jakt i  gbg

• 3 weeks later...
Publicerat

det står en mk38 grade 5 inne på jg jakt i gbg

Nej men en mk60

• 5 months later...
Publicerat
På 12 november 2015 at 3:00 PM pmt sa:

Nej, inte än.

/T

Har precis läst dina tankar om MK38an för tredje gången idag. Nu var det ett tag sedan jag besökte butiken utanför Lund men då jag var där senast så stod där ingen sådan pang i kasunen - nu kanske jag förstår varför ^_^

Tack för en intressant artikel, kan jag förlika mig med bredden på spången så trillar jag nog dit. Formen på förstocken kan något med kompetens på området få åtgärda samtidigt som virket får lite extra kärlek. Att handla, och mixa samman en trapförstock med sporter varianten, var en tanke jag hade. Men jag tror nog den slankare förstocken minus knorren framtill blir trevligare i längden.

Frågan är om jag vågar gå hela vägen och handla 32" pipor...

/M

Publicerat
1 hour ago Maichel sa:

Har precis läst dina tankar om MK38an för tredje gången idag. Nu var det ett tag sedan jag besökte butiken utanför Lund men då jag var där senast så stod där ingen sådan pang i kasunen 

/M

Handlaren i Lund hade en Mk38 30" Grade 1 med sig till Börringe förra helgen. 

Publicerat

Ja, det står en grade 1 där i alla fall. Grade 3 or är det ont om....

T

Publicerat

32 tum är där hagelskyttet börjar, nej det är nog kanske inte helt sant, ärligt talat är det inte helt lättskjutet med så långa pipor och det kräver att man tränar, något jag inte gör för att nå framgång. 

härligt med lite rastlöshet såsom i denna tråd. /C

Publicerat
2 hours ago Christian N sa:

32 tum är där hagelskyttet börjar, nej det är nog kanske inte helt sant, ärligt talat är det inte helt lättskjutet med så långa pipor och det kräver att man tränar, något jag inte gör för att nå framgång. 

härligt med lite rastlöshet såsom i denna tråd. /C

Nu var det alldeles för längesedan men då jag sköt med din Gti så var känslan bra, stadig är nog det jag minns bäst. Minns att min 71cm's blyslunga kändes viftig och svår då jag fått lämna ifrån mig den längre pangen. Men det lilla jag sköt på banan i Trelleborg gick nog itu har jag för mig.

Eftersom jag kommer att jaga med pangen så kanske kortare är att föredra. Men vad gör de få centimetrarna mellan 30" och 32". Drömmen är nog en långpipig pang men med smal spång. Fast det verkar som man måste lägga upp mer än det dubbla mot en MK38a för att få alla sina önskningar uppfyllda...

Onsdag kväll, banan i skogen?

/M

Publicerat

Så lär jag stå med skallen ner i en IKEA låda för att bygga samman skötbord och annat plock för barnrummet,

skillnaden mellan 70 ish pipor och de 81 cm jag har på Browningen är enorm, i varje fall för mig, för en skytt med teknisk stil såsom du så är det oändligt mycket bättre med ett par långa men inte för tunga pipor som dem på en kvalitetspang, MK38 mfl, det ger mer "pek" med pangen, bättre målbild, särskilt om du kunde få till en sådan där avsmalnande spång som du förespråkar, samt för mig då en bättre, mjukare sving med bättre efterskottet-sving.

Du kan då låna B till banan men det lär fördärva dig helt för all framtid. /C