Publicerat December 6, 201510 yr Hypotetiskt, om man hittar vapen på gården som man inte kände till? Inte helt ovanligt, min svärfar hittade en hagelbössa, fullt brukbar under en bräda på höskullen. Han var inte intresserad att behålla den dock, utan lämnade den för destruktion. Men hade kanske funkat att få minneslicens på?
Publicerat December 6, 201510 yr Då måste de motivera väl. Håller väldigt sällan vid överprövning. Ja, och det vet de om. Men ganska få väljer att överklaga. Därför blir det "vinst" i systemet. /T
Publicerat December 6, 201510 yr Kalle. Det kan finnas en sådan möjlighet. Men du kan inte kräva det. Och det är upp till dig att göra troligt att ni inte kännt till vapnet tidigare.
Publicerat December 10, 201510 yr MKJ: Det kan inte vara så att du sett fel, och att din farbror råkar ha lite dåligt minne (jag tänker att han redan plomberade vapnet på 90-talet när det inte per automatik behövde bli licenspliktigt )? MVHAlias
Publicerat December 10, 201510 yr Och avslöja erat nästa drag på ett internetforum som polisen ganska säkert följer... Skitsmart....
Publicerat December 10, 201510 yr Författare Nu tror jag du tar saker på lite för stort allvar Dansken, skoja får man göra till och med på internet!
Publicerat December 10, 201510 yr Nej men Svenska polisen tar sig själv på väldigt stort allvar (fast dom aldrig har tid när jag behöver dom)
Publicerat December 10, 201510 yr Och avslöja erat nästa drag på ett internetforum som polisen ganska säkert följer... Skitsmart.... Påminner mig om en komikers kommentar gällande debatten om Försvarets RadioAnstalts förehavanden som pågick för några år sedan. "FRA - den enda myndighet som någonsin lyssnat på dig!" MVH Alias