Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Börjar bli förbannad på Lothar Walthers kundbehandling.

Featured Replies

Publicerat

Beställde en ny pipa till min 223 rem i september. Utlovad leveranstid 6v. Efter 11 veckor så har man lyckats klanta till det och pipan som jag beställt genom vapensmeden är både fel färg och fel stigning. Men man frågar om det inte går bra så. Nej jag har beställt en rostfri med tvärare stigning för att kunna skjuta tyngre kulor och det står i beställningsformuläret vad som var beställt så vad är problemet?  Nu har man rättat till den bortklantade ordern men man lägger på 6 veckor till innan leverans. Vad i helvete är problemet? Fabriken har gjort en tabbe och jag är utan en bössa som borde ha varit inskjuten och klar redan för fem veckor sedan. Fixa fram pipan, be så mycket om ursäkt och dra av en liten summa som kompensation för besväret. Ska det vara så förbaskat svårt? Jag kan säga så mycket att det var sista men inte första pipan de levererade åt mig efter det här.

• Svar 75
  • Visningar 9,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Om du provar att be dem skriva på engelska med motiveringen att om de vill att alla ska prata tyska så skulle de ha kämpat lite hårdare för 70år sedan? Då borde det bli fart på dem...

• Eller.... Hur kan man vara så kaxig om man förlorat två världskrig!![emoji1]

• Känns lite gnälligt här om du frågar mig. Stigningen blev fel av någon anledning och fabriken vill ha sex veckor på sig för att tillverka en ny unik pipa och åtgärda sitt misstag. Kan inte se vad prob

Publicerat

Jag brukar uppfattas som ganska negativ men jag tycker att världen går utför och att mer eller alla verksamheter börjar likna det du beskriver, man får nästan känslan att det är man själv som kund som gjort fel när tillverkaren/butiken gör fel och man får lida för det genom mer förseningar och ökade omkostnader i resor m.m.

Enda lösningen är att alla kunder börjar ställa högre krav och alltid använda sig av konsumentköplagen. Det är ju bara det att man orkar ju inte till slut när det är som för mig att allting går totalt åt h-vete, varenda affär jag gjort/gör blir fel på något sätt vare sig det är nytt eller begagnat.

Publicerat

Lägg fram det så bara ;)

Publicerat

Det är väl lite som med RyanAir, att de får kunder ändå...

Det finns helt enkelt för dåligt med konkurrens i det lägre prissegmentet.

Man man kunde tycka att man skulle kunna förvänta sig lite mer yrkesstolthet...

Publicerat

Jag beställde en pipa från LW i februari och har inte sett röken av någon pipa än. Nu har jag avbeställt den och beställer nog från jury custom barrels eller true flite istället.

Publicerat
  • Författare

Jo jag funderar på att prata med smeden igen och låta honom skicka upp bössan igen. Avsikten var ju att få en bössa till toppfågeljakten men det skiter sig också. Kan gott tänka mig en Krieger eller en Border istället och nu spelar det ingen roll om jag får vänta fyra månader. Vitsen var ju att få färdigt bössan till vintersäsongen.

Publicerat

Det är klart att man bör ställa om maskiner och produktion om en person i Sverige beställer EN pipa med en annan räffelstigning.

Det kan inte vara så dyrt på en stor fabrik- speciellt inte i jämförelse om en Svensk skulle bli kränkt.

Publicerat

Lw pipor suger ändå så ta något annat och bli nöjd.

Publicerat

Det är klart att man bör ställa om maskiner och produktion om en person i Sverige beställer EN pipa med en annan räffelstigning.

Det kan inte vara så dyrt på en stor fabrik- speciellt inte i jämförelse om en Svensk skulle bli kränkt.

Så du tycker det är helt okej att man levererar fel grejer och ej på angiven leveranstid?

Du måste vara den bästa kunden i hela världen, bryr dig inte om när du får det eller om det är rätt grejer. En äkta svensk. 

Publicerat

Maila länken till den här tråden till marknadschefen eller vd tillsammans med dina egna kontakuppgifter, sånt brukar sätta fart på saker och ting...

Publicerat

Maila länken till den här tråden till marknadschefen eller vd tillsammans med dina egna kontakuppgifter, sånt brukar sätta fart på saker och ting...

Lothar Walther kan inte svenska, knappt engelska.

Publicerat

Och dom lär knappast bry sig nämnvärt heller

Publicerat

Lw pipor suger ändå så ta något annat och bli nöjd.

Är det verkligen så? jag tycker det kommer en sån kommentar i varje tråd där det handlar om LW men när jag pratat med smeder (även bänkskyttesmeder) tycker de att LW håller hög kvalite. Sen att LW inte står sig mot en Krieger är väl självklart men att "de suger" vad grundar det sig på? vad jag förstått så hade de kvalitetsproblem för en 15-20 år sedan men att de levererar bra grejer idag.

Publicerat

Det grundar sig på både egna och andras erfarenheter, personligen tar jag inte i en lw ens med tång under .30 kaliber.

Lw är lätt att få tag på, det är nog en anledning till rekommendationer.

Publicerat

LW skulle inte vara mitt första val till "ett bygge"...

Till en jaktbössa är dom utmärkta- och lätt tillgängliga

Publicerat

Vet att fabbe sa till mig en gång att en av hans bästa pipor var en LW men även en av hans sämsta så dom är nog ojämnare i kvaliten än premiummärkena.

Dock i de allra flesta fall för oss vanliga dödliga så märker vi ingen skillnad om man inte pysslar med extremt precisionsskytte,jag har en LW idag på en av fyra riggar och den är varken bättre eller sämre än de andra(krieger,bartlein).

/Mike

Publicerat

IMAG0482-1.jpg

En cal .30 pipa från LW på 500 meter, iofs bara 3 skott men ändå.

Det är inte omöjligt snarare troligt att kvalitén har sjunkit något, eller blivit ojämnare med ökad volym pipor, betyder det att man är ett skitföretag för det, oklart, jag skulle inte påstå det men det är fritt att klandra. Lika väl som det går att hitta bra pipor är det uppenbart att de haft rejäla blompinnar på sista tiden från LW.

/CHristian

Publicerat

Lothar Walther kan inte svenska, knappt engelska.

Tips, översätt hela sidor

Maila båda länkarna till puckot, den nedan samt den till hela denna tråden.

https://translate.google.com/translate_buttons

Exempel

Posted December 6, 2015, 23:01

Ordered a new pipe to my 223 strap in September. Promised delivery 6V. After 11 weeks, it has managed to screw up and the barrel that I ordered through the gunsmith is both wrong color and wrong pitch. But one asks if it is not going well so.No, I have ordered a stainless steel with sharper climb to shoot heavy balls and it says in the order form what was ordered so what's the problem? Now it has been notified to the away bungled the order, but adding 6 weeks before delivery. What the hell is the problem? The factory has made a blunder and I'm not a gun that should have been pushed in and completed back five weeks ago. Fix up the barrel, ask your pardon and deduct a small amount as compensation for the inconvenience. Should it be so damn difficult? I can say so much that it was the last but not the first barrel they delivered to me after this.

Publicerat

Maniac, detta är ingen kritik mot dig, men texten ovan, det är ren dynga och inget som man förstår om man inte redan vet vad som skall stå där. Pipa=barrel, inte pipe, räffelstigning= twist rate, inte sharper climb osv. 

Men det går att skriva ett brev på engelska, göra en google translate till tyska och förklara hur illa det ser ut för företaget att det skrivs ner på svenska forum, om man tror att det är rätt väg att gå. /Christian

Publicerat

det var som sagt ett exempel, en mening som nedan förstår nog de flesta på (dålig)engelska annars kan man ju byta språk.

What the hell is the problem? The factory has made a blunder and I'm not a gun that should have been pushed in and completed back five weeks ago. Fix up the barrel, ask your pardon and deduct a small amount as compensation for the inconvenience.

Publicerat

Genom vem beställde du pipan

Publicerat
  • Författare

Genom vem beställde du pipan

Forsa Bössmakeri. Tel 018379393 Han ska även göra jobbet.

Publicerat
  • Författare

Fan vet om jag inte får kolven från boyds före pipan och då har jag snart igång 6,5x55 AI bössan med Kriegerpipa. Fick just leveransbekräftelsen från dem. Beträffande min rätt som kund att gå före i produktionsledet så har LW enligt uppgift sex veckors omsättningstid och det har just gått strax över två perioder så oavsett om man skiter i mig som liten sur svensk så borde pipan ha varit levererad. Det ska inte ta arton veckor i synnerhet när man skickat en leveransbekräftelse och sedan erkänner att man gjort en tabbe efter sex veckor. Oavsett om jag beställt en eller tusen pipor så ska det ha någon betydelse. Det handlar om yrkesstolthet och kundbemötande från leverantör vilket är en av anledningarna till att jag misskrediterar dem här. Desutum så ger det mig feedback om andra råkat ut för samma sak vilket i så fall betyder att de har leveransproblem vilket i sin tur kanske gör att någon större kund drar öronen åt sig.

Publicerat

Jag har haft mina kontakter med Lothar Walther och jag behärskar engelska i skrift väldigt bra och jag kan säga att det hjälper inte. Svaret jag fick var på tyska och det var på ca ett a4. Jag kan inte tyska så bra så jag vet exakt vad innehållet var men jag provade google translate och det gjorde mig inte klokare. Frågade efter svar på engelska och då fick jag svaret på en mening som var väldigt dåligt skriven. Känns som att en del av svaret försvann när det krympte från ett a4 till en mening. Dessutom vet jag ju inte om dom fattade mina frågor från början. Detta var ju dock ett antal år sedan och visst kan dom ha någon som man kan kommunicera med nu.

Jag har en del kontakter med tyskar i mitt jobb och fördelen är att jag känner mig jävligt vass på att prata engelska när jag pratar med de flesta tyskar (gäller inte alla men väldigt många). Till saken hör att jag är helt värdelös på att prata engelska.

Publicerat

Jag har fått "svarta" pipor när rostfria var beställda osv osv, känns som lotteri både med stålsort och ren precisions kvalité därifrån nu.