Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Börjar bli förbannad på Lothar Walthers kundbehandling.

Featured Replies

Publicerat

Jag har väldigt bra erfarenheter av tyska företag. I regel är de mycket måna om sina kunder.

• Svar 75
  • Visningar 9,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Om du provar att be dem skriva på engelska med motiveringen att om de vill att alla ska prata tyska så skulle de ha kämpat lite hårdare för 70år sedan? Då borde det bli fart på dem...

• Eller.... Hur kan man vara så kaxig om man förlorat två världskrig!![emoji1]

• Känns lite gnälligt här om du frågar mig. Stigningen blev fel av någon anledning och fabriken vill ha sex veckor på sig för att tillverka en ny unik pipa och åtgärda sitt misstag. Kan inte se vad prob

Publicerat

Jag känner igen detta bekymmer från en brotschbeställning jag gjorde från pacific tool and gauge (PTG).

Efter en beställning i maj och en felleverans (jänkarna vet inte vad de annonserar ut) plus en extra tull och momsning kom den till slut, så för mig tog det bara ett halvår och en gullig liten extraavgift. Dessutom var det bara blötjärn i t-handtaget som jag beställde samtidigt, så det gick av.

Jag tipsar alla som funderar på att beställa någonting från ptg att först nyktra till och sedan tänka om.

Publicerat

Jag och en kompis har köpt mycket från ptg under flera års tid,dom har alltid levererat superprodukter utan några problem och de smeder jag känner har aldrig heller haft några problem med dom så din upplevelse är verkligen inte normen.

/Mike

Publicerat

Dessvärre är hans upplevelse exakt samma som min. :(

Publicerat

Dave Kiff och ptg är ju annars hyfsat välrenommerade. Tycker deras kundkontakt är otroligt bra, samt deras världsklassprodukter. Tullavgifter kan väl ändå inte dom rå för.

Publicerat

Ok om vi ska va konstruktiva och se på alternativ till LW vad är nästa steg att göra om man väljer bort LW men forfarande vill ha skaplig tillgänglighet. Krieger hos GP, Shilen hos brownell-sverige? Att vända sig till smeder är ju mer lr mindre omöjligt då de antingen bara har lw på hyllan lr annars måste beställa.

Publicerat

För egen del tänker jag varken sluta handla hos ptg eller köpa LW pipor om behovet uppstår.

Vill man ha en jänkepipa med en lite udda stigning så har man att välja på 6-8 månaders väntan eller två veckor på en LW.

/Mike

Publicerat

Finns en hel del att välja på om man tittar lite utanför boxen! Jag har importerat både Heym, Benchmark, True Flite, Hardy, och nu senast Jury! Kan tänka mig att prova både Bix N Andy, Gaillard och GB framöver! (Samtliga tillverkar skurna match-grade ämnen)

Publicerat

Marknaden för pipor är för intressant för att lägga allt sitt hopp till lw.

Publicerat

Så vilket märke skulle ni rekommendera i 9,3? Jag hade funderat på LW men tvekar nu av någon anledning...

Publicerat

I just de lite grövre kalibrarna verkar iaf än så länge lw leverera ok pipor.

Så det är nog mest den ekonomiska aspekten som avgör.

Publicerat
  • Författare

Har ringt och avblåst pipbytet tills vidare. Bett smeden kolla upp antingen krieger eller border och återkomma när han håller ämnet i handen. Ingen skugga skall falla på honom. Han har varit hur trevlig och tillmötesgående som helst och jag har allt förtroende för honom. Med lite tur återkommer bössan till veckan och kikaren är inte rörd så det ska vara en smal sak att skjuta in den så kanske man får bota rävlocksabstinensen i slutet av veckan.

Publicerat

Border har gått i konkurs och finns inte längre!!! Två av deras tidigare anställda har tagit med sig en del maskiner och startat upp tillverkning av skurna pipor under namnet; GB Barrels Ltd. Svenska kunder är välkomna med beställningar :) (Jo, jag har frågat dom ;) )

Publicerat
  • Författare

Det var som tusan! Jag har haft två borderpipor och kan absolut inte klaga på dem men det var ett tag sedan och jag har inte hängt med. :sleep:

Publicerat

Jag skulle rent prestandamässigt våga ta en Lw i 9,3 men Mannlicherman nämner några till som sagt.

Det verkar vara i vekare kalibrar som lw har riktiga problem och speciellt i rostfritt.

Publicerat

Jag kommer själv köra på LW nu då jag pratat med flera smeder ang amerikanska select match pipor. En Bartlein skulle kosta 1700 mer än en LW "match" vilket talar för Bartlein alla dar i veckan men trots att han beställde igår kunde han inte garantera att jag har bössan klar till nästa höst. Jag skruvar i en lw std och får lådan riktad o allt annat, bekantskap med kalibern sen är det en smal kostnad att skruva i en premium pipa senare.

Publicerat

Brownells har ju Shilen pipor (som inte är match) på lager 2200-3200kr, det kanske kan va ett alternativ till LW?

Publicerat
  • Författare

Brownells har även shilen select match i lager med rätt stigning. Nu blev jag lite gladare fast det blev lite dyrare.

Publicerat

Jag kommer själv köra på LW nu då jag pratat med flera smeder ang amerikanska select match pipor. En Bartlein skulle kosta 1700 mer än en LW "match" vilket talar för Bartlein alla dar i veckan men trots att han beställde igår kunde han inte garantera att jag har bössan klar till nästa höst. Jag skruvar i en lw std och får lådan riktad o allt annat, bekantskap med kalibern sen är det en smal kostnad att skruva i en premium pipa senare.

Har inte GP någon Krieger på lager. Sunes kanske har.

Publicerat

Brownells har även shilen select match i lager med rätt stigning. Nu blev jag lite gladare fast det blev lite dyrare.

Köp du en Shilen Select Match om dom finns på lager!!! Har du vänta i snart ett år på en LW pipa, då är det nog dags att få tummen ur nu ;) (Skit samma om det blir någon krona dyrare ;) )

Publicerat
  • Författare

Köp du en Shilen Select Match om dom finns på lager!!! Har du vänta i snart ett år på en LW pipa, då är det nog dags att få tummen ur nu ;) (Skit samma om det blir någon krona dyrare ;) )

Only the best is goode enough!  Jo jag ska ringa och höra var vi hamnar i pris. Pipan är inte profilerad och några tusen dyrare så det kommer att kosta lite till.

Publicerat

Brownells har ju Shilen pipor (som inte är match) på lager 2200-3200kr, det kanske kan va ett alternativ till LW?

Oj, vilket bra pris! Har de även till en Sauer 202? Har kollat runt lite och då fått pris på 7 papp och uppåt.
Publicerat

Lyckas du köpa för det priset är det bara att hamstra!

Publicerat

Jäkligt bra pris, även om det nu inte är Select Match!!! Köp!!!

Publicerat

Ja man kanske skulle testa shilen men då får man nog inte ha "shilen förväntningar" för risken är ju att man blir besviken, de borde ju va billigare av en anledning liksom. Men kanske bättre än lw