Publicerat December 23, 201510 yr Jag använder en: Sissipuukko M.95/L Fördelen tycker jag är att den kan monteras upp och ner på axelremmen på ryggsäcken. Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Publicerat December 23, 201510 yr Författare Japp, funkar till rå men jag föredrar en som jag kan använda till resten av klöv... Men om HS envisas med nack stick så funkar moran ypperligt;-)Inte värre än man kan ändra sig.;-)
Publicerat December 25, 201510 yr Använder Sissipuukko jag åxå. Sticker iofs inte så mycket annat än någon mårdhund och något enstaka klövdjur per år. Funkar bra iaf. Lätt att hålla vass.
Publicerat Januari 7, 201610 yr 20151222_171624.jpg Har denna ska bara slipa upp den lite då den är lite slö. S. Har en som ser exakt likadan ut men från Racerback ( i 440stål). 99kr på julrea. Lite dåliga eggar och skulle behöva en riktig slipning. Provkörde den på en dovkalv för första gången igår och det var som att sticka i smör. När kniven bottnade tog den precis i andra sidan på bröskorgen. Definitivt en keeper.