Publicerat Januari 13, 201610 yr Jag instämmer till fullo. Jag laddar själv till ett dussintal egna vapen och har så gjort i 20 år. Jag känner emellertid till existensen utav jägare som laddar ammunition slarvigt. Eftersom kvaliteten på hemladdad ammunition fullständigt avgörs utefter noggrannheten hos vederbörande hemladdare så kan det förekomma irreguljära resultat om ammunitionen inte är laddad på ett mycket noggrannt sätt. Jag avsåg i mitt råd att betona hur viktigt det var att skytten är helt säker på att ammunitionen är fullständigt uniform - därför annars kan oönskade och svårtolkade träffresultat uppstå. Om det vore så, att skytten hade tillgång till hemladdad ammunition utav kanske okänd referens etc, så skulle det vara av vikt att säkerställa att ammunitionen verkligen är rätt laddad etc etc. Till min kännedom så förekommer det bland landets hundratusentals jägare faktiskt en och annan hemladdare som inte är väldigt noggrann i sitt hantverk. Det hade därför varit olyckligt om sådana patroner ledde till att npgon annan skytt blev förd på villovägar. Hoppas nu alla inblandade förstår detta förtydligande resonemang. Jag är säker på att herrarna är ypperliga och noggranna hemladdare, vilket jag även vill tro om mig själv. Betonas bör, att hemladdning får endast ske för eget bruk. Hemladdade patroner får inte överlåtas eller säljas till någon annan.
Publicerat Januari 13, 201610 yr Har du kollat siktets montage? Har du stål eller aluminium ringar? Jag hade detta fenomen då var mina ringar i aluminium. Bytte ut dom till stål o problemet var borta. Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Publicerat Januari 13, 201610 yr Författare Har du kollat siktets montage? Har du stål eller aluminium ringar? Jag hade detta fenomen då var mina ringar i aluminium. Bytte ut dom till stål o problemet var borta. Skickat från min SM-G928F via Tapatalk[ Ska gå igenom bössa och sikte imon med hjälp av en erfaren jägare/vapenkunnig kille. Ser allt ok ut så blir de till att testa i helgen med både mitt och annat sikte!
Publicerat Januari 20, 201610 yr Författare Båda skruvarna till stocken satt lite löst så de e åtgärdat! Har provskjutit och de känns bra! Ska provskjuta i helgen igen o se så att träffbilden ligger kvar! Tack för all hjälp.