Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fimpen har fått vandra vidare..

Featured Replies

Publicerat

Idag var det dags. Han var hur pigg som helst men snart 13 år och en bättre tumörväxt i svalget.. han hade svårt att äta och det sved fan att se honom vid maten, han var hungrig och sugen så han dräglade men hade otroligt svårt att äta. Vi trodde först att det var tänderna och fixade dem men i samband med det upptäckte vi skiten i svalget. 

Han höll vikten men det var bara en tidsfråga innan han skulle falla ur totalt så det var inte så mycket att hoppas på. Jag brukar hantera detta själv men denna gången kändes det som det var Madeleines tur eller något.. jag hann iaf hem så vi var båda med när han fick somna in, lika jävla vidrigt som det brukar vara.

Fimpen har väl någon form av ansvar för mitt dödade klövviltsintresse.. han var långt ifrån någon stjärna  trots att han fick väldigt mycket tid i skogen. Hade med facit i handen valt att göra det något annorlunda, styra undan totalt från de här stora jakterna vi for på med många hundar och ofta mycket vilt, för att hellre prioritera det lite mer normala. Det och sen kanske låtit bli apportering helt med honom, hajjar inte varför han skulle med där men tja han tyckte det var kul så why not? Följden blev att han lärde sig att allt kul startar med att husse skjuter ngt. Att själv leta upp vilt var inte givet. Vart mycket gå för mej.. men när han fick tag på vilt så jagade han riktigt bra! Bra skall, lugnt tempo och låg väl runt 4-8 minuter.. något längre om det var älg. Drevtiderna ökade med åldern även.. 

Allt här förekommande är skjutet för honom även om han inte var så jätteförtjust i gris. Han var för dum för grisar, hade ingen respekt för dem och brydde sig inte om dem om de stod stilla. Sett honom knalla rätt igenom gäng med grisar utan att skalla eller bry sig öht.. men sprang de så jagade han utan tvekan! En bättre galt gick undan för mej tror jag och när Fimpen kom på löpan så vart det illvrål och full sula efter grisen. Tror han drog rätt in i häcken på galten som vart sur och vände om vilket resulterade i att jag fick bära honom ur skogen pissandes blod.

Lite spännande dock.. läst en hel del i jaktdagboken om honom idag och insåg att jag glömt en väldig massa.. han var ingen stjärna men vi var runt väldigt mycket och det sköts en hel del för honom trots allt! Nästan så man vart lite sugen på klövviltshund igen faktiskt. 

Vi får se.. Han var iaf vår mest snälla och lydiga hund, hade aldrig koppel på honom i normalfallet och han höll sig alltid invid en. Aldrig behövt lämna honom i skogen utan alltid haft med honom när man brutit såtarna.. hade dock gärna tagit att han varit lite mer bänglig och haft ett lite större driv att självständigt hitta vilt men så är det, det är individer detta. 

Sov gott Fimpen.

post-241-0-09773400-1453483036_thumb.jpg

post-241-0-69063400-1453483051_thumb.jpg

Publicerat

Beklagat Hippen, 13 år är ändå respekt!

Publicerat

Beklagar massor :sad: . Du får en tröst kram på söndag (om du vill).

Publicerat

Beklagar sorgen. Alltid mycket tråkigt!

Publicerat

Beklagar H. Stjärna eller inte så har vi en ny att titta på nu.

Publicerat

Beklagar verkligen!

Publicerat

Beklagar att trotjänaren fått gå vidare :sad:

Det är en ruggigt tjusig hund ni har haft i ert hushåll  :wub:

Det är svårt att släppa dem, men med minnen i ryggsäcken och ett par trötta ögon så måste man tacka för den tiden man haft tillsammans. 

Det kommer " pop-upp" minnen varefter tiden som går, och helt plötsligt så står man där med ett fånigt leende. :wub:  

Publicerat

Beklagar! Minns fimpen som en hund som alltid hittade och jagade nåt ändå. Piprökarn hade ju bättre flås och sök själv på den tiden. :happy:

Tar ni bort hundarna i hemmet?

Publicerat

Beklagar..

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Beklagar sorgen! :sad:

Publicerat

Beklagar sorgen..

Publicerat

Trevlig men sorglig läsning, beklagar!

Publicerat

Beklagar

Publicerat

Lilla fimpen då :/

Publicerat

Beklagar! Har en i samma ålder som oxå börjar närma sej avslut. Spelar ingen roll hur många jyckar man har så är det lika jobbigt!

Publicerat

Beklagar verkligen! :(

Publicerat

Blä vad trist och jag beklagar verkligen... :(

Dock kan jag lova att den hunden dog lycklig för han har verkligen fått jaga!!! :wub:

Publicerat

Beklagar Hippen. Inser att det snart är dags själv (Stojjan)när man ser att de hundar som brukade vara i fokus faller i från en efter en...

Tyvärr är ett hundliv kort..

Publicerat

Beklagar Hippen. Men minnena finns alltid kvar. Men så jäkla jobbigt när det blir dags, sköt om er alla.

Publicerat

Beklagar sorgen. Av vad jag läst har ni två haft mycket kul ihop i skogen.  

Publicerat

Beklagar, men 13 bast är en aktningsvärd ålder och du verkar ha fått ett gäng fina minnen ..

/P

Publicerat
  • Författare

Beklagar! Minns fimpen som en hund som alltid hittade och jagade nåt ändå. Piprökarn hade ju bättre flås och sök själv på den tiden. :happy:

Tar ni bort hundarna i hemmet?

Vi var ned till distriktarna här i byn.. fungerade helt okay men hade klimatet gjort att jag kunnat hantera det själv så hade det nog  blivit så.

Man kanske ska skaffa en GW så behöver man inget eget sök? Verkar ju räcka med att öppna en dörr/lucka..  :yes:

Men nej, inte marker för det så det skulle skita sig oavsett i dagsläget.

Publicerat

Beklagar :(

Publicerat

Beklagar Hippen!

Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.

Publicerat

Får beklaga det känns.....

Skickat från min D5803 via Tapatalk