Publicerat Februari 8, 201610 yr Blir avis på dina planer. Själv ska jag stå i vadarna tidiga morgnar ute på Ingarö och dänga. Har en kvart dit från nya huset. Är riktig öringssugen nu, det är en scårslagen känsla med öringsgung. Nu har jag ingen koll på insjöring men ett generaltrick för de havslevande är vevstopp och gärna långa vevstopp för att få följare att kroka. Jag fiskar i princip bara varianter av "förvuxna toby". Sen är sandgrävlingen och dess längre kompis en dräpare trots att den lama gången, som jag bara brukar rycka till då och då för att "stoppa". min poäng är att ganska olika beten kan vara lika bra. Till regnbåge i insjö tycker jag att toby äger. Sist jag var i fyrväpplingen så rev vi/dottern upp 3 fiskar på ganska kort stund medans andra verkade kamma noll.
Publicerat Februari 8, 201610 yr Det finns många bra modeller men mitt tips är att välja någon som du kan ha i olika storlek och sedan lär du dig gången på dem och hur det beter sig vid spinnstopp, hög/låg fart osv och kör med två storlekar och några färger av samma drag.Oftast är det så enkelt att det man väljer att fiska med brukar funka, vanligen för att man fiskar bra med ett bete man tror på.
Publicerat Februari 9, 201610 yr Det finns många bra modeller men mitt tips är att välja någon som du kan ha i olika storlek och sedan lär du dig gången på dem och hur det beter sig vid spinnstopp, hög/låg fart osv och kör med två storlekar och några färger av samma drag. Oftast är det så enkelt att det man väljer att fiska med brukar funka, vanligen för att man fiskar bra med ett bete man tror på. Väldigt sant. Har flera lådor beten men fisksr m några få per art