Publicerat September 11, 20223 yr På 2017-02-05 at 18:37 J.E.Hagen sa: Fant igjen forladningen til den på bildet også.... ser ut som det skal gjøre! Förladdningarna jag hittade efter mina skjutna patroner såg ut som den till vänster. Är det för dålig fart i skotten då? De såg nästan oanvända ut. 😅
Publicerat September 11, 20223 yr Författare 34 minutes ago Freddy sa: Förladdningarna jag hittade efter mina skjutna patroner såg ut som den till vänster. Är det för dålig fart i skotten då? De såg nästan oanvända ut. 😅 Har du mätt i kronograf? Vissa krut brinner mkt rent men om den inte öppnar sig är inte optimalt då du får oregelbundna svärmar pga att förladdning tippar/vinklar klippa översta ” bandet” är att rekommendera om man inte vill klippa upp helt , jag gör både beroende vad jag vill uppnå
Publicerat September 11, 20223 yr 4 hours ago culot sa: Har du mätt i kronograf? Vissa krut brinner mkt rent men om den inte öppnar sig är inte optimalt då du får oregelbundna svärmar pga att förladdning tippar/vinklar klippa översta ” bandet” är att rekommendera om man inte vill klippa upp helt , jag gör både beroende vad jag vill uppnå Hjälper det att öka krutmängden? Jag har laddat nya patroner med 35 gram bly och 1,85 gram S030. Tror du detta blir en bättre laddning? Stjärnstukningen blir också betydligt bättre på dessa. 🙂
Publicerat September 12, 20223 yr Författare 20 hours ago Freddy sa: Hjälper det att öka krutmängden? Jag har laddat nya patroner med 35 gram bly och 1,85 gram S030. Tror du detta blir en bättre laddning? Stjärnstukningen blir också betydligt bättre på dessa. 🙂 1,85 x 35 låter mer rätt om det är i krutets arbetsområde, men återigen ! du behöver skjuta i kronograf för att veta om det behöver justeras , skjut från 2m och berätta vad som står på display och återkom sedan så slipper vi killgissningar.