Publicerat Februari 10, 201610 yr Har lämnat in en licens ansökan på en sådan för ett par veckor sedan nu för ändamål jakt (ska tydligen va svårt att få licens på dem för de så får se hur de går) och nu först börgar tankarna att snurra .. vars kan man få tag i kulor som (expanderar) i den kalibern för att den ska va godtjänd för klass 3? tänkte om de är nån pistolskytt/liknande som kanske kan hjälpa mig med de tacksam för svar
Publicerat Februari 10, 201610 yr Författare gör de inte det? hade fått för mig de trodde de var klass4 som var helmantel?
Publicerat Februari 10, 201610 yr 9mm kulor är ingen raketforskning o hitta kulor till. Sök bland dom vanligaste pistoltillbehörs sidorna efter kulor http://staffansvapen.se/handladdning/komponenter/kulor/hornady/hornady-pistolkulor/hornady-9mm-355-hp-xtp-kulor/
Publicerat Februari 10, 201610 yr Är den tänkt till räven? Om du gillar tänket med enkelskott 9mm så ska du söka på Cryptic cricket på You tube! För för eget nöjes skull alltså Händig kille!!
Publicerat Februari 10, 201610 yr Författare Tjörnbon Jo tänkte ha den till räv hare fågel^^ (dvs iprincip de som finns där jag brukar jaga) xp men varför jag föll för just den är just för att den väger noll å ingeting vilket är bra me tanke på mina problem med ben och armar (någe ligger ikläm så jag har dålig balans å styrka) hahah jupp den killen var händig!
Publicerat Februari 10, 201610 yr Det hade varit kul att snickra. Skit att det ska vara så krystat och uppstyrt här.
Publicerat Februari 11, 201610 yr Författare Tjörnbon nog kan du ansöka om tillstånd att tillverka å sälja vapen om jag inte helt missminner mig?
Publicerat Februari 11, 201610 yr Jag är lite för spontan där gissar jag! Hinner tröttna innan byråkratin kommit halvvägs.
Publicerat Februari 11, 201610 yr Författare Tjörnbon hahah ja då var det jue de då xp Men om du sätter sig ned å funderar ut säg 10modeler av gevär som du vill börga tillverka å skickar in ansökningar om så kanske de är en börgan? men ja de är klart byrokratin i detta landet går långsamt x)
Publicerat Februari 11, 201610 yr Jag tror att en dämpad 9mm med fina blöta skott hade gjort gott på rävvaket. Sällan man behöver mer än 1 skott åt gången när man vakar heller. Vad gäller att bygga till försäljning så är det nog få som hade viljat handla en sådan Redneck bössa av mig för att ta en plats i garderoben.
Publicerat Februari 11, 201610 yr Författare Tjörnbon aa det är sant^^ får se om man kan få tinitusen på papper så man kan gänga för dämpare bara hahah ja säg inte de? helt plötsligt så är du en eftertrakdad vapensmed/tillverkare
Publicerat Februari 11, 201610 yr Jänkarna har fina "self-defens" kulor men hur bc och sånt är vet jag inte
Publicerat Februari 12, 201610 yr Författare killer_mouse mm ja dem kanske kan vara något? men väger dem 2,5?gram å över? visst liiiite kan man väll bända på reglerna men kulvikt skulle jag vilja hålla iaf
Publicerat Februari 12, 201610 yr R.i.p väger 92 gr och den är en "döda busen men sparar grannens katt" kula
Publicerat Februari 12, 201610 yr Författare killer_mouse hahah lät smått brutalt xp få se om man nu får licensen på bössan får man de så är de bara till att börga exprimentera
Publicerat Februari 12, 201610 yr Är ju typ vad den annonseras som och det ska finnas fler i klassen runt 90 gr
Publicerat Februari 12, 201610 yr Den kollade jag på en review på tuben! Den är stygg nog för räven gissar jag
Publicerat Februari 12, 201610 yr Finns som sagt några till men var nån som sågades jämt vid fotknölarna pga kass ballistik Jänkarna är roliga kollade runt lite nyss på den typen av ammo och det finns massor av olika sorter
Publicerat Februari 12, 201610 yr Författare killer_mouse ja kanske de^^ men jag vill jue gärns kunna ta vara på skinet med xp men nån kula som stannar i räven torde väll gå att finna bland dem antar jag? bara vänta å se å expremintera när den dagen kommer ^^
Publicerat Februari 12, 201610 yr killer_mouse ja kanske de^^ men jag vill jue gärns kunna ta vara på skinet med xp men nån kula som stannar i räven torde väll gå att finna bland dem antar jag? bara vänta å se å expremintera när den dagen kommer ^^ En blöt subsonic i 9mm hade säkert stannat Var hamnar de i för klass??
Publicerat Februari 12, 201610 yr alla kulor över 4.5 gram (69.44gr) i en hastighet över 300 m/s kvalar in som klass 3 vid hundra meter exemplet stannar på 202 j gränsen går vid 200 j och 2.5 gram nån snäll jävel som e haj på matte kan nog räkna ut hur hastigheterna vid mynningen som krävs
Publicerat Februari 12, 201610 yr Författare killer_mouse tack de är bra att veta^^ Tjörnbon ja kanske de`? ^^
Publicerat April 5, 201610 yr Författare och tydligen så var det en 9mm hagel som dem hade lagt ut till försäljning så den gick bort den med,,, nåja har tikkabocken kvar att hoppas på iaf ^^