Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Världens tio bästa jakthundsraser

Featured Replies

Publicerat

Lite lustigt dock att inte jänkarna har plottar med på listan, känns som lite av deras stolthet. Men kanske de inte räknas till jakthundar? Mer orienterarras då de förvirrat ylar omkring planlöst.

Publicerat

Var finns jaktens turboracer den finska spetsen?

Publicerat

Och där trillade kvällens mest korkade inlägg in.....

Bjuder jag på till alla lättkränkta rackare här inne ;)

Publicerat

Lite lustigt dock att inte jänkarna har plottar med på listan, känns som lite av deras stolthet. Men kanske de inte räknas till jakthundar? Mer orienterarras då de förvirrat ylar omkring planlöst.

Tycker irländs varghund borde in före den hänsynslösa jakthunden blodhund.

Konkurerar inte irlänsk setter ut plotten som drivande hund!;-)

Publicerat
  • Författare

Tycker irländs varghund borde in före den hänsynslösa jakthunden blodhund.

Är det någon som stött på en jagande blodhund nån gång? Den sorterar ju under drivande och spårhundar så jag antar att den borde kunna användas som eftersökshund i alla fall.

Konkurerar inte irlänsk setter ut plotten som drivande hund!;-)

Nu ska inte du vara sån, irländska settern använder man ju till kalkonjakt. Det står ju i texten om du inte tror mig...
Publicerat

Så kan man ju se det men fråga Tiger Woods, nosa lite i fel hål å få en järn 7a i tinningen å -500 mille på kontot... det är fan hårda bud.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Inte för o va sån, men jag känner inte att de är en möjlighet. Vi umgås inte i samma sociala krets. Järn 7a i tinningen är förövrigt ett våldsdåd och 500 mille är jag långt ifrån ;) oavsett om jag varit nära han eller ej då jag är tämligen dålig på golf och avser inte att bli bättre på det heller.

Sen kan du stå o studsa av tjurighet för den kommentaren bäst du vill hur länge du vill och när du vill. De bjuder jag på :)

Publicerat

Men ska inte förstöra tråden med något tråkigt skämt mot såna som är lättkränkta av någon anledning.

Listan är skriven och den avspeglar väl ändå rätt ok deras jakthundar dom använder. Fågeljakten verkar förövrigt stor där så vore konstigt om inte många hundar av den typen va med på listan.

Sen har väl aldrig jag skådat en blodhund i jänkarnas jaktfilmer, men kollar inte på så många heller så kan ju bero på det.

Publicerat

Plotten är väl en coonhound, dvs nr 9.

Publicerat

Är ju en lista som inte säger nånting. Olika länder och olika jaktmetoder och traditioner. Är rätt säker på att om vi och t.ex Norge satt ihop motsvarande lista så hade skillt rätt mycket där. :)

Publicerat

Har man träffat en väldresserad Vorsteh så har man sett ljuset och jag lovar att det når ända ner i grytet. :-)

Publicerat

Har man träffat en väldresserad Vorsteh så har man sett ljuset och jag lovar att det når ända ner i grytet. :-)

En odresserad och man leder ljuset ;)
  • 1 month later...
Publicerat

Inte för o va sån, men jag känner inte att de är en möjlighet. Vi umgås inte i samma sociala krets. Järn 7a i tinningen är förövrigt ett våldsdåd och 500 mille är jag långt ifrån ;) oavsett om jag varit nära han eller ej då jag är tämligen dålig på golf och avser inte att bli bättre på det heller.

Sen kan du stå o studsa av tjurighet för den kommentaren bäst du vill hur länge du vill och när du vill. De bjuder jag på :)

Missade detta, var meningen som ett skämt från min sida.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

• 3 weeks later...