Publicerat April 3, 201610 yr Här verkar det vara väldigt mycket mindre än förra året! Marhult upvidinge Småland
Publicerat April 3, 201610 yr I östra Småland verkar det som att det kan bli mer gris i år, men kanske för tidigt att säga ännu.
Publicerat April 3, 201610 yr Vi har fler än denna tid förra året och har redan haft randiga framme. Västmanland.
Publicerat April 3, 201610 yr Har ju haft ett gäng på en liten bonnmark som skjutit 100 grisar om året som granne, de verkar dock fått andra intressen än att dricka sprit och bilskjuta gris. Med bakgrund av det tror jag att det kommer att öka här.
Publicerat April 3, 201610 yr ok, kanske det bara är här som det är fattigt!Skulle tro att era grisar ligger uppe i reservatet i vitthult nu.
Publicerat April 4, 201610 yr Författare Då är dom ju inte VÅRA grisar Men är det aktivitet där menar du?
Publicerat April 4, 201610 yr Då är dom ju inte VÅRA grisar Men är det aktivitet där menar du? Nästan alla vi hade på benen under säsongen hamnade där uppåt.
Publicerat April 14, 201610 yr Författare nu kom det en gris o käkade lite majs. så den får leta upp en kompis så dom blir fler.
Publicerat April 14, 201610 yr Här hemma på Lisö har vi sett många kullar med randiga Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
Publicerat April 14, 201610 yr Haft åtlarna stängda ett tag, men det kanske börjar vara dags att inventera. Återväxen ser god ut som jag ser det.
Publicerat April 15, 201610 yr Väldigt tydlig nedgång i mellersta Skåne där jag håller till. Jag hoppas att det håller sig på den nivå då det är skönt att jordbruket inte påverkas nämnvärt men att man ändå kan ha turen att uppleva grisdrev på hösten.
Publicerat April 17, 201610 yr Ja, satt på åtel i går kväll för första gången på flera år då situationen kräver det. Jag hade 2 suggor och 11 små, kollegan en sugga och 6 små + en gylta som dog. Den som satt på 3e åteln hade 3 fjolårs galtar och 2-3 suggor med 15-talet små. En galt skjuten. Obehaglig föryngring i det närmaste, vallarna fortsätter att få mycket stryk och de gnisslar så smått bland bönderna.
Publicerat April 17, 201610 yr Detta är en populär post. Ja, satt på åtel i går kväll för första gången på flera år då situationen kräver det. Jag hade 2 suggor och 11 små, kollegan en sugga och 6 små + en gylta som dog. Den som satt på 3e åteln hade 3 fjolårs galtar och 2-3 suggor med 15-talet små. En galt skjuten. Obehaglig föryngring i det närmaste, vallarna fortsätter att få mycket stryk och de gnisslar så smått bland bönderna. Whenever you call me, I'll be thereWhenever you want me, I'll be there Whenever you need me, I'll be there I'll be around
Publicerat April 18, 201610 yr Ja, satt på åtel i går kväll för första gången på flera år då situationen kräver det. Jag hade 2 suggor och 11 små, kollegan en sugga och 6 små + en gylta som dog. Den som satt på 3e åteln hade 3 fjolårs galtar och 2-3 suggor med 15-talet små. En galt skjuten. Obehaglig föryngring i det närmaste, vallarna fortsätter att få mycket stryk och de gnisslar så smått bland bönderna. ska flytta till uppland hör jag.
Publicerat April 18, 201610 yr lika dåligt här i skåne som de senaste åren. bara godsen med hägn och deras grannar som kan hålla bra stammar
Publicerat April 18, 201610 yr Ja, satt på åtel i går kväll för första gången på flera år då situationen kräver det. Jag hade 2 suggor och 11 små, kollegan en sugga och 6 små + en gylta som dog. Den som satt på 3e åteln hade 3 fjolårs galtar och 2-3 suggor med 15-talet små. En galt skjuten. Obehaglig föryngring i det närmaste, vallarna fortsätter att få mycket stryk och de gnisslar så smått bland bönderna. Fy fan va gris ni ska ha då! Tröttnar du på o skjuta gris sen, pma då [emoji12] Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk
Publicerat April 18, 201610 yr Kan bara konstatera att jag är född i helt fel län.... Pma om grisarna blir till för mycket problem [emoji1] Skickat från min E6653 via Tapatalk
Publicerat April 18, 201610 yr Kan bara konstatera att jag är född i helt fel län.... Pma om grisarna blir till för mycket problem [emoji1] Skickat från min E6653 via Tapatalk Tycker du passar bra där du är, bra för bestånden söderut.