Publicerat Maj 3, 201610 yr Slår ett slag för den glömda Remingtonen, Remington 7.. Min är i .308, men finns i till exempel 7-08 som borde räcka till det mesta. jag har vissa tankar på att hitta något 32 sikte till den för att få den lite smidigare, sitter just nu ett Burris FF 3-9x40 på. Riktigt smidig bössa men så lätt att rekylen även i -308 kan vara lite förvånande. Stalondämpare kommer på, men förlänger med 11 cm. Min är syntetstock och rostfritt, men jag måste säga att valnötsvarianten är vacker. Även om jag gillar tanken på 7-08 så lever min .308 farligt; finns tankar på att bygga om den till en .358w (varför slog den ammon aldrig igenom??) om jag bara får köpa handladdningsutrustning och bygga om den för min bättre hälft. :-D BTW- testat en lätt syntet Rem. Seven i short magnumvariant... inte kul. Sparkar som en safaristudsare och det kan vara nära till kikarsiktet. Undra just om det kan tänkas finnas någon på forumet som har just en rostfri laminat Rem 7 i 358win från Håkan Spuhr som låter hugade forumister provskjuta skapelsen. ;)
Publicerat Maj 4, 201610 yr Undra just om det kan tänkas finnas någon på forumet som har just en rostfri laminat Rem 7 i 358win från Håkan Spuhr som låter hugade forumister provskjuta skapelsen. ;) Laminat också... suck......dreggel.. Min älskade fru blir snart tokig tror jag, ny Hagelbössa, ny dator, ny grill.. hmmmmmm.....
Publicerat Maj 4, 201610 yr Min Seven CDL kommer förhoppningsvis hem igen nästa vecka (om smeden får hem rembygelfäste till pipan) och då inte längre i 308 utan i just 358. Jag måste säga att jag gillar min Seven mer än vad jag borde, affektionsvärdet överstiger lätt det praktiska värdet. En 7-08 som komplement vore inte alls fel...
Publicerat Maj 4, 201610 yr Ser ut som man får åka upp till Halland någon dag och knacka på/Sheldon-terrorisera ngn forumist för att se om 358 funkar i Sjuan..
Publicerat Maj 5, 201610 yr Vacker liten byssa. . Har noterat att "alla" sätter gummikula på Remingtons paddlar till slutstyckekula.. Så även jag. Får bli en Remington 7 bildtråd tror jag.
Publicerat Maj 6, 201610 yr Min förra Seven i 358win var en fin upplevelse, min nuvarande 358win är dock på en 700SA. Skickat från min D6603 via Tapatalk
Publicerat Maj 6, 201610 yr If passion matters..mer walk and stalk blir det inte. http://www.blocket.se/simrishamn/Mannlicher_Schonauer_stutzen_7x57_66785348.htm?ca=10&w=3
Publicerat Maj 11, 201610 yr Nu får gärna slutstycket komma så det kan bli lite kvalitetstid på skjutbanan inför hösten! 2505 gram utan slutstycke och sikte.