Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kikarsikte för 4000kr vad får man?

Featured Replies

Publicerat
28 minutes ago Dr Krall sa:

Egentligen borde jag köpa Steinboks sikte bara för att snuva dig på en bra affär, så du får dig en läroupplevelse ;-) KÖP för bövelen! Nog med förslag!!!

Jag är ruskigt nära att ta det siktet jag också av samma anledning PLUS det faktum att det är ett riktigt bra kikarsikte för de pengarna!

Du hittar inte bättre för de pengarna, svårare än så är det inte, och antingen lyssnar man till goda råd eller så skaffar man sig själv erfarenheten - men då får man vara beredd på att hala upp tiotusentals kronor i läropengar först...

Jag har både ägt och tittat i det översta segmentet av premiumoptik och hur man kunde tro en gång i tiden att det kunde funka med OXO-liknande skräp är för mig ett mysterium...?

Skall jag köpa optik i dag så frågar jag de här inne som är experter på detta, och det behöver jag aldrig ångra ty de har enorma kunskaper som inte jag besitter!

Publicerat

jag har själv ett  zeiss 2.5-10x52*T, annars hade jag köpt Steinboks

kan säga att det sikte har skjutit 4 älg, ungefär 15 rådjur, och ett tiotal vildsvin, bra skymnings egenskaper, sköt bland annat en liten mördar bock för 2 år sen 10 min innan det var slut på premiern (alltså 50 min efter solens nedgång) har skjutit gris på obelyst åtel med det, 2,5x förstoring är tillräckligt smått för en passkytt på drevjakt, 10x är tillräckligt för pyrsch, finns knappast ett bättre allround sikte, och speciellt inte till det pris. nytt Burris... varför ? för att det är nytt ? inte värd det..

Och nu ska jag slutta försöka övertala dig mer...

Publicerat
7 hours ago pmt sa:

Om den egna plånboken.....

Fast dansken har sålt mig det dyraste siktet jag någonsin köpt, så det borde kanske säljas mer kinaskit så han får mindre betalt.

/T

Och när DU köpte det kan jag räkna ut att jag ändå var FÖR billig ;)

Publicerat
59 minutes ago Dansken sa:

Och när DU köpte det kan jag räkna ut att jag ändå var FÖR billig ;)

Ånä. För jag fullkomligt älskar MIN plånbok. Inte DIN plånbok....

Billigt eller inte - bra kikare är det i alla fall.

/T

Publicerat

jag har haft ett meopta va hyffsat nöjd med det men litade aldrig helt på det för det va ett rent helvete att få till å ligga stilla i ringarna men ett fint sikte jag fick ett hawke sikte i födelsedags present nu i år och jag måste säga att det fungerar helt okej det är skottfast fungerar i skymning och på åtel och ja det kostar 4000 har även ett welter det fungerar också bra jag rådade dock förstöra det själv genom oaktsamhet    

Publicerat
16 hours ago schönthal sa:

jag har haft ett meopta va hyffsat nöjd med det men litade aldrig helt på det för det va ett rent helvete att få till å ligga stilla i ringarna men ett fint sikte jag fick ett hawke sikte i födelsedags present nu i år och jag måste säga att det fungerar helt okej det är skottfast fungerar i skymning och på åtel och ja det kostar 4000 har även ett welter det fungerar också bra jag rådade dock förstöra det själv genom oaktsamhet    

Om siktet inte sitter fast är det nog snarast montaget som felar.

Publicerat
1 hour ago ahlbjo sa:

Om siktet inte sitter fast är det nog snarast montaget som felar.

Eller okunskap hur man monterar för att motverka detta...

• 4 weeks later...
Publicerat

jag provade flera olika ringar från flera tillverkare endast stål ringar och det monterades i butikerna fick till sist hjälp av en vapensmed som la i diamantpasta som slutligen höll fast det

Publicerat
På 08/13/2016 at 10:39 Steinbok sa:

Kul med stort intresse för mitt sikte. Jag håller med om att det är ett riktigt bra sikte för pengarna. Många som hört av sig. TS får till lunch på sig att bestämma sig :)

Hur gick det? Köpte TS ditt Zeiss?

Publicerat
På 6 september 2016 at 23:40 Dr Krall sa:

Hur gick det? Köpte TS ditt Zeiss?

Nej, sålde till en annan på forumet. 

Publicerat

Ti-hi, fnisss

Never trust a hippie

Publicerat

Synd att du inte väntade några månader till så kanske jag hade haft råd, antar att det kan bli lite knepigare att skjuta in sig med öppna riktmedel (när nu farbror blå är klar med sin utvärdering av mig så jag kan ta hem bössan) :)

Publicerat
På 8/10/2016 at 22:49 T4bb3 sa:

Du kan ju titta på Vortex. Är själv väldigt nöjd med mitt diamondback.

Kan också gå i god för vortex. Väldigt bra kvalité för pengarna samt livstidsgaranti på alla sikten oavsett hur skadan gick till