Publicerat December 4, 200619 yr Jag var ut med hunden i går, ni kan ju tänka er...en jakttokig wachtel och skare... :-[ Efter en sökrunda på ca. 10min (hare) kom hon tillbaka. Tungan hängde ut och hon bara darrade av jaktlust, men...skarsnön var rödfärgad under hennes tassar. Men kul var det i allafall, jag fick se 3 fina tjädertuppar och nu ska snön inväntas så att det blir tyst under skidorna/skorna. Å nu kommer den...SNÖN...DET SNÖAR ÄNLIGEN !!! :D ...måste hitta ett hål i jobbkalendern...
Publicerat December 4, 200619 yr Jag var ut med hunden i går, ni kan ju tänka er...en jakttokig wachtel och skare... :-[ Efter en sökrunda på ca. 10min (hare) kom hon tillbaka. Tungan hängde ut och hon bara darrade av jaktlust, men...skarsnön var rödfärgad under hennes tassar. Men kul var det i allafall, jag fick se 3 fina tjädertuppar och nu ska snön inväntas så att det blir tyst under skidorna/skorna. Å nu kommer den...SNÖN...DET SNÖAR ÄNLIGEN !!! :D ...måste hitta ett hål i jobbkalendern... Här i Kalix regnar och ca. +1,7 är det kompis. >
Publicerat December 4, 200619 yr Ja jäklar, det snöar... Förstår att vissa snösaknande jaktkollegor vill ha den vita varan, men inte till oss. Nu vräker snön ner igen, och vi har fått nog för ett tag här uppe i Kiruna. Vi har nog dryga 60 cm nu, och det räcker! Och det är först i dec/jan det brukar komma mycket här...
Publicerat December 4, 200619 yr Bara det blir ett uppehåll i regnet ska jag gå ut och klippa den helgröna gräsmattan. [move]SKITVINTER, JAG VILL HA SNÖ > > >[/move]
Publicerat December 4, 200619 yr ÄR NI HELT INSNÖADE ???? Det går väl att jaga fast det är barmark. Älg, hjort, rådjur, fågel, räv, grävling.........+ massa annat, kolla i jakttabellen. Ut med er.........
Publicerat December 4, 200619 yr en norrlänning bevöver snö för att må bra. toppjakten är den bästa jakten för mig.
Publicerat December 4, 200619 yr ÄR NI HELT INSNÖADE ????Det går väl att jaga fast det är barmark. Älg, hjort, rådjur, fågel, räv, grävling.........+ massa annat, kolla i jakttabellen. Ut med er......... Älg = nä... slutjagat för länge sedan Hjort= Har vi ej Rådjur= Jaktförbud på min mark Fågel=Kräver snö för att få de i topp Räv= Har prövat, men vill ha spårsnö Grävling = ligger under och här finns inget överflöd av dessa djur turligt nog. Kråka= tar de till våren Hare= Ingen hund bör springa efter hare i den isbelagda skogen häromkring, stor risk för benbrott. Ja det var nog vad jakttabellen hade att erbjuda > > > Insnöade .... både ja och nej ;D
Publicerat December 4, 200619 yr har vart ute 3dar på raken nu och jagat fågel, går alldeles utmärkt med finnen:) far som en blixt på skaren...så vem vill ha snö??
Publicerat December 4, 200619 yr Kommer det ens hinna komma nånting till jul! då kommer jag nämligen till boden och tänkte få jaga så mycket som möjligt! men det verkar ju verkligen mörkt :'( :'( :'( får väl skjuta råttor i vedbon
Publicerat December 4, 200619 yr har vart ute 3dar på raken nu och jagat fågel, går alldeles utmärkt med finnen:) far som en blixt på skaren...så vem vill ha snö?? Skare... men då har du ju snö ??? Här söder om Luleå är det bara små snöfläckar och en massa svinhal is i skogarna >
Publicerat December 4, 200619 yr > Seger Nu förstår jag, skulle jag vara i din situation vore den stora depressionen ett faktum. Försäkringskassan borde ordna friskvårds(jakt)resor till för årstiden lämpligt ställe. Risken för högt blodtryck och hjärtbesvär är överhängande. Litet jakttips: Min käre Kisse fick avsluta sina dagar den 4:e november. (efter en kort tids sjukdom som det brukar heta) Det dröjde inte länge förrän råttorna hoppade på bordet, INNE I KÖKET, när katten var borta. Jag provade med en gammeldags musfälla. Osten försvann, räkorna försvann, fällan var kass. Köpte i fredags 1 fälla som heter Giljotinen. Sex (6) möss från i fredag kväll till imorse. Bytte till fräsch ost imorse, den 7:e har säkert mött Marie-Antoinettes öde. Bättre brödlös än rådlös som det heter. Hitta på något, lycka till !
Publicerat December 4, 200619 yr jo fläckvis å halkig som fasen är den..men regnar för fullt nu så dom fläckarna som finns ryker nog strax..men bara hundtassarna klarar sig så
Publicerat December 4, 200619 yr Du beretta jag har invigit vx-1:an jag köpte av dig hann dock bara jaga två dagar och skjuta två orrtuppar! men den fungerar iallafall
Publicerat December 4, 200619 yr Vattenflöderna i dikerna är som på våren nu. Först en halvmeter snö och sedan regn på det så det kan inte bli något annat av det. Blankis ??? Ja, tyvärr. Det blir väl gräsklippning på julafton i denhär takten för gräsmattan börja bli grön nu. > > > > > Jag vill också ha snö i lagom kvantitet.[/b]
Publicerat December 4, 200619 yr Vattenflöderna i dikerna är som på våren nu. Först en halvmeter snö och sedan regn på det så det kan inte bli något annat av det. Blankis ??? Ja, tyvärr. Det blir väl gräsklippning på julafton i denhär takten för gräsmattan börja bli grön nu. > > > > > Jag vill också ha snö i lagom kvantitet.[/b] Flytta hit ;D Vi har väl bortåt 70 cm och det kommer mer... :- :-
Publicerat December 4, 200619 yr Flytta hit ;D Vi har väl bortåt 70 cm och det kommer mer... :- :- Det räcker. :D
Publicerat December 6, 200619 yr Det räcker. :D Jo det tycker jag också men ändå kom det 15 cm till inatt....Jag orkar inte mer >
Publicerat December 6, 200619 yr Idag har det varit 12 grader VARMT underbart så länge snön blir borta
Publicerat December 6, 200619 yr Kräksnöar här, enda naktdelen förutom vädret är väl att all snö trycker upp vatten på isen :-
Publicerat December 6, 200619 yr nu får det ta och komma en del snö tycker jag, har min första ordenkliga ledighet på nästan 2 veckor nu til helgen, 3 dar i sträck ledig, jaga, jaga,jaga...börja morgonenmed att spåra av ett område där jag tror get och 2 kid håller till, har man riktigt riktigt tur kan man få skottchans på kidet, efter det en sväng till orrmyrarna. kommer det ingen snö får man vä ta hagelsprakarn och decimera lite skator samt gå nån sväng efter fgel på uppflog, men usch så trist jämfört med toppjakt ;D