Publicerat December 6, 200619 yr det ryktas om snöfall i boden? stämmer detta? :D:D, snart så smäller det! 2 veckor kvar CANT WAIT!
Publicerat December 7, 200619 yr Fågel=Kräver snö för att få de i topp Begriper mej inte på norrlänningarna, har de druckit för mycket hemkok eller? Jag har inga som helst problem med att mula en tupp som sitter tre grenar ned från toppen, fixar inte ni det? Varför är det så in i helvete viktigt att de ska sitta högst upp hela tiden ??? ??? ??? ??? ;D ;D Själv älskar jag rådande klimat! Varmt och blåsigt, sydliga härliga vindar som gör att man inte fryser eller blir våt i skogen. Lite regn har väl ingen dött av förövrigt.. Nej kliv in i matchen! Mvh!
Publicerat December 7, 200619 yr Författare Problemet är inte att vi inte kan skjuta fågel mitt i trädet, problemet är att de flyger långt innan vi har sett fågeln pga att det är frost i backen eller skare som låter som glasskärvor då man tar sig fram. Snön som vi väntar på är våran ljuddämpare under skor/skidor. SÅ DET SÅ !!! :-*
Publicerat December 7, 200619 yr > Hallen Jag skjuter fågel för stövaren (Nu blir det väl ett herrans liv) När hon är ute å söker och stöter upp fågel, så flyger dom oftast bort från mig. Men någon gång tar fågeln fel väg och då får jag ett skrovmål, jag älskar skogsfågelmiddagar. Nu när det inte finns snö/skare hos oss kan jag dessutom smyga mig fram om de bara flyger upp och sätter sig i ett träd
Publicerat December 7, 200619 yr > HallenJag skjuter fågel för stövaren (Nu blir det väl ett herrans liv) När hon är ute å söker och stöter upp fågel, så flyger dom oftast bort från mig. Men någon gång tar fågeln fel väg och då får jag ett skrovmål, jag älskar skogsfågelmiddagar. Nu när det inte finns snö/skare hos oss kan jag dessutom smyga mig fram om de bara flyger upp och sätter sig i ett träd Hmmmmm! > Gott tycker jag också. Orättvist! >
Publicerat December 8, 200619 yr Författare JAAAAAA...JA, JA, JAAAAAA !!!!!!! Nysnööööö !!!! Minst 5cm och det bara fortsätter. :D
Publicerat December 8, 200619 yr JAAAAAA...JA, JA, JAAAAAA !!!!!!!Nysnööööö !!!! Minst 5cm och det bara fortsätter. :D Här också. Hur länge tror Du att Vi får behålla denna snö? Hotar med regn i em. el. ikväll. >
Publicerat December 11, 200619 yr Var ute och skidade med hundarna idag ,uppskattade snödjupet till en meter.Kolla in min hundgård.... :-[ :- ;D
Publicerat December 11, 200619 yr Var ute och skidade med hundarna idag ,uppskattade snödjupet till en meter.Kolla in min hundgård.... :-[ :- ;DÅh fy f-n. Det får vi hoppas vi slipper se i vinter
Publicerat December 11, 200619 yr Var ute och skidade med hundarna idag ,uppskattade snödjupet till en meter.Kolla in min hundgård.... :-[ :- ;D Niak! Det ösregnar i Kalix nu. >