Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

• Liknande innehåll

• qvarnhill
      Av qvarnhill
      Har man skjutit tre vargar i Canada och tycker att man kan lägga sådär 70-80 loppor på att få dem förevigade kan man göra såhär...

• aasenheim
      Av aasenheim
      http://www.jaktjournalen.se/ny-forskning-tjuvjakt-pa-rovdjur-som-civil-olydnad/
    • Monica600818
      Av Monica600818
      Hej!
      Jag utsattes av en attack. Det var en vargliknade hund eller varg i morse i ett bostadsomrode i Landskrona i dag kl 4:30.

Den kom från ingenstans springande emot mig och min hund och skulle attackera oss.
      Då började jag att skrika högt och backa med den fortsatte att göra nya försök till utfall två gånger till. Den var bara någon meter ifrån mig.
      Jag lyckades att skrämma den. Då snurrade den runt sig själv två varv och sedan stack.

Frågor

1. Kan det finnas varg inne i Landskrona(tätbebyggt) eller kringliggande närområde?
      2. Är det vanligt att vargar ger sig på människor med hund?
      3. Hur stor är sannolikheten att det var en varg?
      4. Lurpassar vargar och kan attackera dagen efter?
      5. Om man gör en anmälan till polisen, hur agerar de?
      6. Är det en plikt att anmäla till myndigheter om man sett en varg?
      7. Hur försvarar man sig bäst mot en vargattack?

M.V.H. Monica
    • Joj0
      Av Joj0
      Vad gör ni som jagar mycket mård, mink och iller (och även räv för den delen) av pälsen? Slänger ni den bara ihop med djuret, eller går det att ta tillvara på annat sätt?

Nått enstaka kan jag förstå att man skickar på beredning, men det blir ju för dyrt att göra med varje skinn, men åandra sidan känns det väldigt tråkigt att bara slänga dom.

Har hittat en del trådar ang att bereda själv, men intresset verkar ganska svagt tycker jag, så...går alla dessa skinn bara till spillo?
    • vildmark
      Av vildmark
      Skandulv har forskat kring älgkadaver, rester av vargens bytesdjur. De skall tydligen vara viktiga för rävars och mårdars överlevnad vintertid då det finns ont om mat.. Rävar är i mina ögon överlevnadskonstnärer och jag har aldrig vart med om en mager och utsvulten räv, ju kallare och jäkligare vinter desto mer mat finner den..pga alla betesdjur som dukar under. Tillgång på sork,möss,slaktrester,åtel,trafikdödat,mänskliga sopor ,mm finns det också gott om.
      Likaså för mården..skogsfågel bland annat nötskrikor finns i tusentals och småfåglar...och samma här sork,möss. Att de dessutom äter bär,frukt..
      Att vargens bytesdjur är viktiga känns bara som propaganda för varg, varken mård eller räv har några problem med överlevnad.. Möjligen kan rovfåglar ha hjälp av kadavret för överlevnad...
      Vad tycker ni?
qvarnhill

Den här såg jag INTE komma...

Recommended Posts

Nils l

Mmm.. Jag ser laxflugor med lååång vinge. Perfekt hår och färga ser det ut som.😎 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.