Publicerat Oktober 17, 20169 yr En Browning halvis - samma som Winchester SX2 (mig veterligen endast med extriör skillnad), finns i två "versioner" eller vad man ska kalla det den senare kan hantera även kaliber 10. Det lär vara modellen som skulle ta upp manteln efter A5 - efter ett knippe katastrofala floppar, det gick väl så där...... /T
Publicerat Oktober 17, 20169 yr 20? Har för mig den kom runt år 2000...... typ 2003 eller så. Det är en modell som har bra rykte - både som Browning och som Winchester, den är gjord av FN. Grejen är att den är mest såld i USA och där görs den i FNs fabriker där, jag vet inte om den som är såld här är gjord i Portugal eller USA. Så det är måhända vanskligt att googla åsikter om den. Som jag bedömmer den så är det en hyfsat välgjord halvis i alla fall. Men jag har bara sett den en enda gång och kan liksom inte säga att jag direkt grottade ner mig i den heller. Den är som sagt mer känd som SX2 och den har visat sig vara slitstark och driftsäker, sannolikt är efterfljaren SX3 det med - lite annan design på pistongen är det som skiljer dem åt. /T
Publicerat Oktober 17, 20169 yr Jag vill minnas att Gold kom redan 1994 och tillverkades fram till 2007? Dagens 10 bore Gold är inte riktigt samma sak imho. Dock kan det ha funnits varianter på Gold som skapat dessa olika årtalen, men jag har haft totalt noll i intresse i dessa inte-lika-mycket-Browning-som-B25-serien så du får ursäkta om jag inte kan vidareutveckla detta mer. Browning Gold (och mer populärt SX2 som pmt påpekar) är populär i staterna men har inte riktigt lyckats här, men de är populära och tycks inte rasa ihop eller så - vilket i princip alla turkomater gör förr eller senare (oftast förr ) så om det är den primära oron så kan du nog lugnt köpa bössan och känna dig trygg.
Publicerat Oktober 17, 20169 yr 8 minutes ago Wizard sa: Jag vill minnas att Gold kom redan 1994 och tillverkades fram till 2007? Kan mycket väl stämma...... Google bör kunna hitta rätt svar för den hugade. /T
Publicerat Oktober 17, 20169 yr Mike vann SM i sporting med en Browning Gold Sporting Clays -97 och den va en J...a bössa att vara pålitlig
Publicerat Oktober 17, 20169 yr 1 hour ago Ken1 sa: Mike vann SM i sporting med en Browning Gold Sporting Clays -97 och den va en J...a bössa att vara pålitlig Vad var det för laddningar som användes på den tiden?
Publicerat Oktober 17, 20169 yr 54 minutes ago sidelock sa: Vad var det för laddningar som användes på den tiden? 24g kommer ej ihåg om det va bly eller stål. Bly tror jag.
Publicerat Oktober 17, 20169 yr 23 hours ago andershermansson7 sa: Skriv vad ni vet om denna bössa Bra bössor , har haft 2 en lika som Mike och i samma period , sen en Gold 3,5" hunter, ingen browning är helt skit.
Publicerat Oktober 17, 20169 yr 7 hours ago Wizard sa: Jag vill minnas att Gold kom redan 1994 och tillverkades fram till 2007? Den Gold jag vann sm med köptes några år innan 97,vet inte hur många 10 000 tals skott det gick igenom den bössan,driftsäkrare automat har jag aldrig haft,kan räkna omladdningsproblemen på ena handens fingrar minus lill och ringfingret typ. /Mike
Publicerat Oktober 17, 20169 yr 15 minutes ago Ken1 sa: 24g kommer ej ihåg om det va bly eller stål. Bly tror jag. Det var bly, mycket gyttorp som gjorde sjukt bra lerduveammo på den tiden staffan schullström ägde företaget. /Mike
Publicerat Oktober 17, 20169 yr Då går det an att ha pålitlig bössa, annat är det med dagens Steel Min.
Publicerat Oktober 17, 20169 yr Författare tack för alla svar lagt undan en till mkt bra pris Angående laddningar så skall det jagas med byssan o vill jag panga bana så finns 28g patroner skiljer inte mkt heller lägger mer i bensin/diesel till bra banor
Publicerat Oktober 18, 20169 yr Författare Ringde idag o frågade om choker ,3 st invector plus crome följer med. Årtal på invector plus? Vet nu att jag inte behöver tänka på stålhagel problem
Publicerat Oktober 18, 20169 yr Invector Plus kom tidigt till mitten av 80-talet ungefär och är det bästa som hänt sedan skivat bröd! Det första bössorna som hade Invector Plus var GTi Sporter Ultra och B325 Sporter. Världens bästa hagelvapen om du frågar mig Jag trodde Browning Gold bara hade vanliga Invector choker, men jag kan lätt erkänna att det är ett vapen jag knappt sett på bild...
Publicerat Oktober 18, 20169 yr Författare 17 minutes ago Wizard sa: Invector Plus kom tidigt till mitten av 80-talet ungefär och är det bästa som hänt sedan skivat bröd! Det första bössorna som hade Invector Plus var GTi Sporter Ultra och B325 Sporter. Världens bästa hagelvapen om du frågar mig Jag trodde Browning Gold bara hade vanliga Invector choker, men jag kan lätt erkänna att det är ett vapen jag knappt sett på bild... Måste säga själv att jag bara klämt på en för herrans länge sedan var för dyr då...... att hitta ngt på www är svårt-- Trodde oxå det var invector .... Plusen är ju ett plus
Publicerat Oktober 18, 20169 yr 3 hours ago andershermansson7 sa: Ringde idag o frågade om choker ,3 st invector plus crome följer med. Årtal på invector plus? Vet nu att jag inte behöver tänka på stålhagel problem Deras orginal choker har jag alltid bytt mot Briley X2 som är bättre och skyddar mynningen ska den jagas med ? LM , MoD , LF är mina rekommendationer och låt Mod sitta sen har du de andra när det behövs öppnas lite Eller trängas till , LF skjuter helvetes långt . /P
Publicerat Oktober 18, 20169 yr Författare 9 Mod vill jag använda för det mesta... Har använt det i tidigare halvisar men klart kan ju behövas öppet o trängre med. Så original är transportskydd? Använde berettas orginal förr funkade utmärkt till o med x-full på plåtbingo var bra....
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Författare Köpte bössan idag! Passade som handsken vid provanlägg Smutsig men ändå bra skick! Bara att vänta på licenshandläggning
Publicerat Oktober 23, 20169 yr Författare På 2016-10-18 at 21:46 culot sa: Deras orginal choker har jag alltid bytt mot Briley X2 som är bättre och skyddar mynningen ska den jagas med ? LM , MoD , LF är mina rekommendationer och låt Mod sitta sen har du de andra när det behövs öppnas lite Eller trängas till , LF skjuter helvetes långt . Full,halv o kvart följer med.... Kommer testa dessa på papp( har ju gott om skyddspapp) är det katastrof beställs det en halv på av bra kvalité sugen på en portad men har fått hörapparater i bägge öronen
Publicerat Oktober 23, 20169 yr Skit i portar, det gör ingen skillnad som man märker utan att verkligen fokusera på att känna den och absolut noll och inget för träffarna. Har båda sorter och portarna gör inte så mycket mer än att samla skit, däremot är jag glad för vanliga premiumchoker.
Publicerat Oktober 23, 20169 yr På 18 oktober 2016 at 22:15 andershermansson7 sa: 9 Mod vill jag använda för det mesta... Har använt det i tidigare halvisar men klart kan ju behövas öppet o trängre med. Så original är transportskydd? Använde berettas orginal förr funkade utmärkt till o med x-full på plåtbingo var bra.... Mina orginal var jag inte så impad av , sen som med alla invändiga choker så skyddar dom inte mynningen vid ett islag om man står på korken i nåt stenskravel .. portat blir bara skitigt och kostar mer, been there done that ! /P
Publicerat Oktober 23, 20169 yr Författare Ok skall testa o utvärdera orginal... men det med att skydda mynningen är mkt bra! portat ger inte mindre pipuppslag...