Publicerat December 8, 20169 yr Författare Hämtade den idag Så in i h.....tes smutsig... förra ägaren visste nog inte hur man plockade isär bössan.... Men nu är 99,5% av sot borta!! Står made in belgum Skall kolla serienummer nu om tillverknings året
Publicerat December 8, 20169 yr Författare Glömde att säga ladda om med totalt nedsmutsad bössa 24g stål....
Publicerat December 8, 20169 yr Författare 1996 är bössan tillverkad... speedload orginal TREVLIGT 2995 kr med invector plus pipa på 28 tum. 26 tum pipor hade invector bara.....
Publicerat December 10, 20169 yr Författare Var ute o sköt nu på min plåt med Jaktia nr 5 32gr halvchoke.. mina misstankar om dess kvalitet.... testad i min bock oxå bägge träffbilder stora hål många "grupper".... Skall testa med Winchester ranger us 6 32 gr i kvart,halv o full choke imorgon Skall även ge jaktias 5 or en test med kvart och full choke. Kommer med rapporten imorgon
Publicerat December 10, 20169 yr 50 minutes ago andershermansson7 sa: Var ute o sköt nu på min plåt med Jaktia nr 5 32gr halvchoke.. mina misstankar om dess kvalitet.... testad i min bock oxå bägge träffbilder stora hål många "grupper".... Skall testa med Winchester ranger us 6 32 gr i kvart,halv o full choke imorgon Skall även ge jaktias 5 or en test med kvart och full choke. Kommer med rapporten imorgon Orginalen är skit, bor du runt sthlm kan du få låna mina Brimey X2 för jämförelse /P
Publicerat December 10, 20169 yr Författare 1 hour ago culot sa: Orginalen är skit, bor du runt sthlm kan du få låna mina Brimey X2 för jämförelse /P Bor på närmare bäst kusten tyvärr men skall lägga en beställning efter jul på antingen Briley eller teague..
Publicerat December 10, 20169 yr Författare 1 hour ago culot sa: Orginalen är skit, bor du runt sthlm kan du få låna mina Brimey X2 för jämförelse /P Bor på närmare bäst kusten tyvärr men skall lägga en beställning efter jul på antingen Briley eller teague..
Publicerat December 10, 20169 yr 7 hours ago andershermansson7 sa: Bor på närmare bäst kusten tyvärr men skall lägga en beställning efter jul på antingen Briley eller teague.. Så länge det är X2 eller Extended tror jag det kvittar så länge det ingår en 5/10-mod i beställningen , Light mod ( 0.38) är även en grymt fin choke jag använde mycket när jag tävlade med Browning Gold , vill du skjuta långt riktigt långt så är LF / 0,75 en fin choke och är det riktigt långa sportinghåll (45-50+) är den ett mkt bra alternativ. /P
Publicerat December 10, 20169 yr På 8 december 2016 at 21:18 andershermansson7 sa: 1996 är bössan tillverkad... speedload orginal TREVLIGT 2995 kr med invector plus pipa på 28 tum. 26 tum pipor hade invector bara..... Inv+ då har den 18,7 lopp och det är svårt att få den skjuta dåligt med justa choker . /P
Publicerat December 11, 20169 yr 2 hours ago andershermansson7 sa: Invigd... Snyggt ! Grattis vilken choke hade du på premiären ?
Publicerat December 11, 20169 yr Författare 2 hours ago culot sa: Snyggt ! Grattis vilken choke hade du på premiären ? MOD
Publicerat December 11, 20169 yr Författare Det tjattrade bra när jag stod o prov sköt patroner nyss... 300 m till ån från huset har jag.... Gyttorp grouse 7 32 g trivdes mkt bra med orginal modified choke... även W ranger 6 32 gr... tror 34gr är optimal laddvikt
Publicerat December 11, 20169 yr 5 hours ago andershermansson7 sa: Det tjattrade bra när jag stod o prov sköt patroner nyss... 300 m till ån från huset har jag.... Gyttorp grouse 7 32 g trivdes mkt bra med orginal modified choke... även W ranger 6 32 gr... tror 34gr är optimal laddvikt 5 hours ago andershermansson7 sa: Det tjattrade bra när jag stod o prov sköt patroner nyss... 300 m till ån från huset har jag.... Gyttorp grouse 7 32 g trivdes mkt bra med orginal modified choke... även W ranger 6 32 gr... tror 34gr är optimal laddvikt 36 :5 är en grymt fin kombo för Browning 18,7 lopp, jag har nog skickat ett TON sådana genom just Browning 18,7 lopp. /P
Publicerat December 18, 20169 yr Författare har pillat lite med bössan .....plockade av stocken idag denna bössa har ju justeringsbrickor!!!!!! Var hittar man dessa idag??
Publicerat December 19, 20169 yr 20 hours ago andershermansson7 sa: har pillat lite med bössan .....plockade av stocken idag denna bössa har ju justeringsbrickor!!!!!! Var hittar man dessa idag?? Jag kan ha nåt kvar ifrån jag hade såna , ev så har jag nån beretta dito /P
Publicerat December 19, 20169 yr 3 hours ago andershermansson7 sa: Ok är gamnacke så tänkte pröva att få mer drop.... Är d brådis ? Frugan jagar mig med julstök
Publicerat December 20, 20169 yr Detta är en populär post. Och för att slippa jagas åker man och jagar istället
Publicerat December 20, 20169 yr 10 minutes ago Ken1 sa: Och för att slippa jagas åker man och jagar istället En icke nämnd odåga norr om dalälven är ständigt på mig angående att jag en dag bittert ska få lära mig att alla förhållanden efter 3 mån handlar om att köpa dyra gåvor till en person som enbart är sur och piskar en till att göra skittråkiga grejer som tex åka till Ikea och träffa värdelösa släktingar som tack. Låter som du har något annorlunda arrangemang.