Publicerat Januari 3, 20179 yr 10 hours ago J.E.Hagen sa: Jo,kanskje! ser virkelig bra ut den,men klart da må man jo ha krutdoseren også! Og da kan man vel kjøpa hele pressen med alt! og da får man ju med stjernstukern også! Nej du plockar på pressen det du vill ha , alla grejer kan köpas löst var för sig. Men du kan dra fördel av ett helt paket, då lär du få bästa pris och OMV gör bättre grejer åt sig själv, De han gör åt Gaep är billigare av en anledning, det ser man på matrial val och ytfinish / P
Publicerat Januari 3, 20179 yr 36 minutes ago Jr_Moberg sa: Hur är GEAPs krut och hageldoserare? http://www.gaep.net/index.php/link-nascosto.html. Tänker på "Coppola di dosarori". Om man är sugen på att gå vidare från Lee load All och vill ha en mer exakt dosering av krut och hagel. Men fortfarande en snabb laddstation jmf med att väga varje enskild dos på våg. Min Lee load All väger krut med ungefärlig avvikelser +- 0,03g med variation för olika bussningar. GEAP påstår att deras doserare gör det med +- 0,01g. Kan nån oberoende hagelladdare bekräfta den noggrannheten? Vad för andra doserare rekommenderas? tror OMV gör dem åt gaep, men i lite billigare matriel , och är din LEE så nogrann ?? rätt bra men den är ju inte justerbar. Har man OMV eller gaep så klarar man sig mkt bra, och det går mkt snabbt att rigga och ladda, jag gjorde 50 poletter 36g igår kväll och det gick mkt raskt , dock har jag alla grejer runt om kring laddbänken. Jag har OMV krut doserare och Gaep hageldoserare en tidigare model som inte Stefano/omv designat,skulle jag köpa idag så vart det defenitivt OMV och gärna m vibrations tillsatsen. Jag märker att min hageldoserare blir mkt exaktare när jag startar motorn. krutdoseraren står vid sidan om men har sk "snap"funktion , gaep må vara lite billigare men han är bara en krämare som inte ens laddar/jagar själv. / P Redigerad Januari 3, 20179 yr med culot
Publicerat Januari 3, 20179 yr Är något som jag vill komplettera min utrustning med är det en nät( 230V) ansluten Gempro 3000 våg. Min Hornady 1500 är helt okay men jag ruttnar på att den stänger ner sig hela tiden och kräver täta kalibreringar. PS: på tal om det så tog jag tummen ur röven och beställte en Gempro 300 just nu lite under 1800 :- fr vågexperten.se ingen aning om det vart billigast där men det vart nog inte dyras heller / P
Publicerat Januari 3, 20179 yr 41 minutes ago culot sa: tror OMV gör dem åt gaep, men i lite billigare matriel , och är din LEE så nogrann ?? rätt bra men den är ju inte justerbar. Har man OMV eller gaep så klarar man sig mkt bra, och det går mkt snabbt att rigga och ladda, jag gjorde 50 poletter 36g igår kväll och det gick mkt raskt , dock har jag alla grejer runt om kring laddbänken. Jag har OMV krut doserare och Gaep hageldoserare en tidigare model som inte Stefano/omv designat,skulle jag köpa idag så vart det defenitivt OMV och gärna m vibrations tillsatsen. Jag märker att min hageldoserare blir mkt exaktare när jag startar motorn. krutdoseraren står vid sidan om men har sk "snap"funktion , gaep må vara lite billigare men han är bara en krämare som inte ens laddar/jagar själv. / P Var hittar man OMVs doserare till bra pris?
Publicerat Januari 3, 20179 yr 1 hour ago Jr_Moberg sa: Var hittar man OMVs doserare till bra pris? Direkt fr OMV /P
Publicerat Januari 3, 20179 yr OMVs krut - och hageldoserare "Il Dosatore" kostar 355 Euro att få hem till Sverige. Det tål att tänkas på.
Publicerat Januari 3, 20179 yr 1 hour ago Jr_Moberg sa: OMVs krut - och hageldoserare "Il Dosatore" kostar 355 Euro att få hem till Sverige. Det tål att tänkas på. Jag är förvisso lite sugen på en omv hageldoserare , ja om nån vill köpa min gaep dito förstås visserligen ett lyxbyte men wtf ! frakten partar man på , jag tror förresten priset är bra då jag betalade 215€ för en singel doserare
Publicerat Januari 3, 20179 yr Hade gärna köpt din geap hageldoserare men jag är ute efter en rigg både krut och hageldoserare. Jag ska se hur min hobbyekonomi ser ut efter jullovets utsvävningar, tomten tyckte jag behövde tysk optik.... Redo för en gemensam order från Italien i vår nån gång. :-)
Publicerat Januari 3, 20179 yr 1 hour ago Jr_Moberg sa: Hade gärna köpt din geap hageldoserare men jag är ute efter en rigg både krut och hageldoserare. Jag ska se hur min hobbyekonomi ser ut efter jullovets utsvävningar, tomten tyckte jag behövde tysk optik.... Redo för en gemensam order från Italien i vår nån gång. :-) Tanken var om du nu kunde nöja dig med min billigare hagel doserare så köper vi ett kpl OMV kit och jag tar hageldoseraren och du krutdoseraren. Det värsta är att tomtejäveln tycker jag ska ha så många prylar och helst på en gång ...
Publicerat Januari 3, 20179 yr 1 hour ago Jr_Moberg sa: Hade gärna köpt din geap hageldoserare men jag är ute efter en rigg både krut och hageldoserare. Jag ska se hur min hobbyekonomi ser ut efter jullovets utsvävningar, tomten tyckte jag behövde tysk optik.... Redo för en gemensam order från Italien i vår nån gång. :-) jag fick tidigt lära mig att en klok man har 2 plånböcker . /P