Publicerat Oktober 27, 20169 yr Författare Pengar är inget som man har i överflöd som student tyvärr. Så väljer man en Brno så kan en vapensmed fixa trycket så det blir okej? En sån drilling ligger på ungefär 10k?
Publicerat Oktober 27, 20169 yr En äkta Sauer eller en Thälmann-Sauer? För de absolut flesta du ser i Sverige är inget annat än de vanliga kommunist- Merklarna, fast de bara råkade som av en slump bli graverade Sauer..... T
Publicerat Oktober 27, 20169 yr 3 minutes ago pmt sa: En äkta Sauer eller en Thälmann-Sauer? För de absolut flesta du ser i Sverige är inget annat än de vanliga kommunist- Merklarna, fast de bara råkade som av en slump bli graverade Sauer..... T Det där har jag ingen koll på om du inte ger mig ett tips på vad jag ska titta efter. passning och finish är dock hästlängder bättre än merkeln jag hade. /Mike
Publicerat Oktober 27, 20169 yr 2 hours ago pmt sa: Om du har pengarna - Merkel SL II, eller kanske tom en Blaser Bbf95 eller 97. Brno är grova men det går att jobba med trycket till riktigt bra nivåer, Valmet är kanske en aning mindre dåliga på den punkten. tikka ska du bara titta på om det står made in Finland på dem. Är det de italienska ska du vänligt men bestämt lämna dem bakom dig.... En så gör som galne mikael - köp en Merkel drilling, de är billiga i den kalibern sett till vad du får för pengarna. Eller om du har lite mindre pengar kikar du efter en blaser es70/700 kombi. Takedown, spänntangent etc. Du säkert hitta en med vridmontage och optik för strax över 10. Vill du lägga lite mindre hittar du en med icke randpatron. Extra pipset o anat godis köper du sen ganska billigt pa egun.
Publicerat Oktober 27, 20169 yr Författare Ska kolla upp ditt förslag. Hur fungerar det att köpa från egun? Behövs något speciellt tillstånd eller extra pappersarbete om man köper från utlandet?
Publicerat Oktober 27, 20169 yr 1 hour ago Oscar K sa: Ska kolla upp ditt förslag. Hur fungerar det att köpa från egun? Behövs något speciellt tillstånd eller extra pappersarbete om man köper från utlandet? Det brukar dyka upp fina es 70/700 här hemma lite då och då. Har själv köpt optik med blaser montage o annat från egun, men aldrig vapen. Det finns det dock säkerligen andra här på forumet som gjort.