Publicerat November 14, 20169 yr Jo det förstod jag av trådstarten men frågan kvarstår, hur noga är de?
Publicerat November 14, 20169 yr Ingen aning,själv skulle jag nog följa lagstiftning i ett annat land,särskilt om vapen är inblandat. /Mike
Publicerat November 14, 20169 yr 1 hour ago Hipshot sa: Självklart! Jag bara undrade hur noga det var, om det kollas.. Tror knappast dom sitter vid gränsen med den digitala krutvågen och kronografen för att mäta kulvikter och hastighet. Men oavsett onödigt att bryta mot de uppsatta lagarna - kan bli tråkiga konsekvenser och dessutom onödigt att chansa då slika resor knappast är gratis. Mvh
Publicerat November 14, 20169 yr Författare Kravet är 100 grain och minimum 243 win. Ska man skjuta hjort på natten är minimum 270 win. Ingen av Hjortarna vi sköt sköts med 100 grains kulor om möjligen dem sista 3 sista dagen om kulorna var de som stod på asken. Men svårt att säga genom att bara se på dem? S.
Publicerat November 14, 20169 yr Författare Federal vital chock var populär enligt handlaren vi pratade med. Men den är bara 95 grain. Tror de var den och BST dem körde? S.
Publicerat November 14, 20169 yr Författare 34 minutes ago Sjöfaran sa: 6,5-55 kanske............. Finns redan en men den funkar inte för frun då den har Tumhålskolv. Då hon är vänster.Och sen skulle inte hag vilja springa runt med den eller resa med den heller för den delen då den är så lång och tung. 20 minutes ago ozzian sa: 6xc Dåligt med billigare bössor i den kalibern. S
Publicerat November 14, 20169 yr Den bästa kalibern med kort pipa är väl nästan 308an...... ljudämpare på så är det ingen rekyl att tala om, å idag är ju 308 kulorna nästan lika billiga som till 6,5an........
Publicerat November 15, 20169 yr Detta är en populär post. 9 hours ago hs_merkel sa: Finns redan en men den funkar inte för frun då den har Tumhålskolv. Då hon är vänster.Och sen skulle inte hag vilja springa runt med den eller resa med den heller för den delen då den är så lång och tung. Och vad spelar det för roll. Du har ju slutat bära bössan själv.
Publicerat November 15, 20169 yr Författare 10 hours ago Sjöfaran sa: Den bästa kalibern med kort pipa är väl nästan 308an...... ljudämpare på så är det ingen rekyl att tala om, å idag är ju 308 kulorna nästan lika billiga som till 6,5an........ Finns redan 308win I huset. Men vill inte nyttja dem, om någe skulle hända står vi utan bössor här hemma. Då är de bättre att ha en 243 som spelar roll om något skulle hända? Då de finns backup på hemma plan. Hängslen och livrem! 2 hours ago faxe sa: Och vad spelar det för roll. Du har ju slutat bära bössan själv. Jag bar visst själv! var bara dem äldre man inte fick för! men då drog jag hjort istället.
Publicerat November 15, 20169 yr 9 hours ago hs_merkel sa: Jag bar visst själv! var bara dem äldre man inte fick för! men då drog jag hjort istället. Bild bevis tack.
Publicerat November 15, 20169 yr Författare 25 minutes ago faxe sa: Bild bevis tack. Titta i min dagbok!