Publicerat December 7, 200619 yr Själv är jag grytdomare och viltspårdomare....och så ska jag börja harva så smått åt drevdomare är tanken.
Publicerat December 8, 200619 yr Stövardomare...å ha väl inte så jäkla mkt kvar tills ja kanske är grytdomare oxå.... Både på gott å ont att va domare...man förlorar nån jaktdag...men å andra sidan är det skoj att se andra hundar arbeta.Men...jag måste väl säga att tyvärr ser man väldigt få riktigt bra hundar. Särskilt när man har varit å tränat grythundar....
Publicerat December 8, 200619 yr Älghunds domare och det är kul Hur mår tiken till min blivande valp ??? ;D och sen ska vi gå proven till nästa höst ;D
Publicerat December 8, 200619 yr Hon mår mycket bra jaktchampion som hon är så det är bara börja bygga hage ;D
Publicerat December 8, 200619 yr Hon mår mycket bra jaktchampion som hon är så det är bara börja bygga hage ;D Jag ska ha en tik. Blev redan bjuden 100 000:- för den om den blir mediterad på prov ganska bra bjudet för en hund som inte är född Är det nån som slår det ;D
Publicerat December 8, 200619 yr Bra bud men du får inte köpa av mig om du börjar sälja vidare den vi skriver papper
Publicerat December 8, 200619 yr Älghundsdomar aspirant...och har även läst provreglerna till rävdrevs domare...så rävdrevsdomare är mitt nästa uppdrag...då det ordnas en svenskakurs nästa gång.
Publicerat December 8, 200619 yr Skällande fågelhunds domare Det är både roligt och nyttigt att få se andras hundar i skogen
Publicerat December 8, 200619 yr Domare för drevprov (hare), har även gått rävprovskursen men inte aspirerat så kortet fattas. Måste hålla med K.Killer att det är sällan man får se riktigt bra hundar på prov (då för min del har det gällt drevprov på hare).
Publicerat December 8, 200619 yr En fråga då! Hur ska en bra grythund vara? Enligt mitt tycke ska de inte vara för skarpa, . Hon gör jobbet , men dock skulle jag önska liiiite mer go i min tik. Jag har inget att jämföra med, så lite åsikter från domare skule vara kul. Sorry om jag lånade tråden Roggman66
Publicerat December 8, 200619 yr Älghundsdomare sedan 20 år tillbaka.Dömde väl cca 200 hundar.Vilken ras är bästa älghund då... enligt dig Grå eller jämte ???
Publicerat December 8, 200619 yr Fotbollsdomare!!! ;D :- nej, skoja, inte äns det :-[ vad krävs det för att bli drevprovsdommare??? mvh johan
Publicerat December 8, 200619 yr Domarer för Skällande fågelhundar, där jag även är provledare. Lärorikt att se andra hundar, och kul att träffas på jaktproven
Publicerat December 8, 200619 yr Författare En fråga då! Hur ska en bra grythund vara? Enligt mitt tycke ska de inte vara för skarpa, . Hon gör jobbet , men dock skulle jag önska liiiite mer go i min tik. Jag har inget att jämföra med, så lite åsikter från domare skule vara kul. Man ska ju naturligtvis förfoga över flera terrier med lite olika egenskaper. Rävhund, rörlig,lite ettrig, bryta spontant och gärna lydig. Förliggare lite tung i sitt arbetssätt gärna lite tråkig,bra skall och helst inte lämna grytet förrän fan avlöser den och gärna lydig.
Publicerat Januari 9, 200719 yr Stövardommare, sen en lång tid tillbaka,, början av December tror jag det var Skulle vart kul om nån hörde av sig och ville gå ett prov så man får börja dömma ut andras hundar nån gång ;D Nej men seriöst så hade det varit kul å lyssna på helst en riktig rävhund då...
Publicerat Januari 9, 200719 yr Stövardommare, sen en lång tid tillbaka,, början av December tror jag det var Skulle vart kul om nån hörde av sig och ville gå ett prov så man får börja dömma ut andras hundar nån gång ;D Nej men seriöst så hade det varit kul å lyssna på helst en riktig rävhund då... Du är välkommen att komma hit och dömma ut Ronja.
Publicerat Januari 9, 200719 yr Stövardommare, sen en lång tid tillbaka,, början av December tror jag det var Skulle vart kul om nån hörde av sig och ville gå ett prov så man får börja dömma ut andras hundar nån gång ;D Nej men seriöst så hade det varit kul å lyssna på helst en riktig rävhund då... Du har rätt bra med räv på marken va? Hur är det med ren och rådjur? Blir det bra före nån gång i vinter ska Tarzan få göra ett nytt försök...men det måste vara långt ifrån allt vad klövvilt heter.På mina marker är det näsan omöjligt nu iaf.... Sedan om det är en riktig rävhund..tja, det är väl kanske lite tidigt å säga..men precis som jag sagt förut så har han vissa egenskaper som jag anser vara oerhört lovande för åldern.Jämför jag med Tello vid den här åldern så kommer det bli mkt bra...däremot har han ju nackdelar oxå...som de flesta andra hundar....
Publicerat Februari 15, 200719 yr Ja då har man blivit utsedd till fullmäktige för drevprov! Att man aldrig kan lära sig att hålla käften ;)