Publicerat Februari 24, 200719 yr Grytdomare och när vi kommer igång med prov så antagligen plott-domare (men det blir ju inte SKK så det räknas kanske inte?)
Publicerat Januari 30, 200818 yr Så nu har man gått som aspirant två ggr på rävprov...och nu är man rävhundsdomare .
Publicerat Januari 30, 200818 yr väntar på bli mogen för att bedöma grythundar,tror man ska vara 25år så 1 år kvar varit en del å svajjat runt och bedömt olika raser och har en rätt klar bild vad jag tycker om dagens knähundar och storlek,men hoppas att man inte blandar in dessa i bedömningen bara sprängare, bryta spontant inom 15min och köra så det rycker mellan den söker nya gångar,lydig är a-o enligt mig att en jakthund är,självklart ska hunden bryt när husse/matte ropar..rörlig och väldigt närgången men inte för. föreliggare: ska ner ställa djuret i blindgången och hålla på plats +-3cm , tills man kommit ner,det får ta 3 eller 4 timmar men dom ska ligga pall,verkligen inte bryta..hoppas på få ser mer taxar