Publicerat Januari 8, 20179 yr Kollar och återkommer.. kollar du med Roger så hälsa från mej, Rikard Lewander, så vet han vilken du avser. Jag låg högt.. men inte galet högt i QR på 22 gr N200.. har jag för mej.. och fick ut 1060 m/s ur Vixen..
Publicerat Januari 8, 20179 yr Härlig tråd. Är själv i projekttagen med en heym 222 som jag fick hem häromdagen. Smidig som få och skjuter ruskigt tätt med det mesta. Då jag ar ute efter varmint, kanin och rå jakt utan hörselskydd tänkte jag dämpa o har haft ångest för ev pipkapningen. Har dessutom aldrig haft en dämpare förut men jag tog och beställde en hausken md45, 180gram, bygger ca 13cm. Tankte kapa pipan från 59 till 52, då går den fortfarande in i skåpen sen åker det där nikon monstret på den till förmån för en vx3i 4.5-14x40 cds (380gram) som jag beställde från england ikväll (pundet är lågt och fick den för nästan halva astro priset). Har även beställt vmax och gmx 50gr, ladda med norma 200, hett som fan.
Publicerat Januari 8, 20179 yr Författare 1 hour ago schlinge sa: Härlig tråd. Är själv i projekttagen med en heym 222 som jag fick hem häromdagen. Smidig som få och skjuter ruskigt tätt med det mesta. Då jag ar ute efter varmint, kanin och rå jakt utan hörselskydd tänkte jag dämpa o har haft ångest för ev pipkapningen. Har dessutom aldrig haft en dämpare förut men jag tog och beställde en hausken md45, 180gram, bygger ca 13cm. Tankte kapa pipan från 59 till 52, då går den fortfarande in i skåpen sen åker det där nikon monstret på den till förmån för en vx3i 4.5-14x40 cds (380gram) som jag beställde från england ikväll (pundet är lågt och fick den för nästan halva astro priset). Har även beställt vmax och gmx 50gr, ladda med norma 200, hett som fan. Spännande Schlinge Det ser ut att vara en trevlig pang redan nu Nu kommer jag nog ändå handla från AstroSweden för de hjälper mig med en skadad glugg som jag köpte från dem. Men ändå intressant var du handlade i UK ?
Publicerat Januari 8, 20179 yr 14 minutes ago Tjörnbon sa: Spännande Schlinge Det ser ut att vara en trevlig pang redan nu Nu kommer jag nog ändå handla från AstroSweden för de hjälper mig med en skadad glugg som jag köpte från dem. Men ändå intressant var du handlade i UK ? Handlade från rifleoptics uk via ebay.co.uk. Leupold kan man ju köpa var helst då man inte ens behöver kvitto för garantin. Betalade 6700 ink frakt, kostar runt 12-13 i sverige. Men inget ont om astro, har handlat mkt där.
Publicerat Januari 9, 20179 yr Författare Nu har jag varit i kontakt med Astro Sweden och fått det tråkiga beskedet att Leica Eri med BDC tillägget har utgått Nu kommer en ny variant som skulle kosta mer istället Hoppas verkligen att det går att laga mitt ramlade sikte åtminstone.. Jag har också pratat med Roger på Rcc (trevlig prick) Hippen det är 40mm på din dämp Kommer troligen att börja vänta på licens inom kort.. den som väntar på något gott väntar alltid för länge En intressant sak som Roger nämnde är att 222:an troligen hanterar kortare pipa än 50cm bra! jag blir onekligen sugen på att ta steget till 45cm och skulle det visa sig vara ett dåligt beslut så har man ju ett nytt projekt med pipbyte till något kul att se fram emot
Publicerat Januari 9, 20179 yr Ta aldrig kortare pipa än 47 cm: Det KAN (Gud förbjude) hända tokigheter vid gängningen... Då har man så man kan gänga om utan att pipan blir för kort.....
Publicerat Januari 9, 20179 yr Författare 1 hour ago Dansken sa: Ta aldrig kortare pipa än 47 cm: Det KAN (Gud förbjude) hända tokigheter vid gängningen... Då har man så man kan gänga om utan att pipan blir för kort..... Good point!
Publicerat Januari 9, 20179 yr 20 hours ago Tjörnbon sa: Spännande Schlinge Det ser ut att vara en trevlig pang redan nu Nu kommer jag nog ändå handla från AstroSweden för de hjälper mig med en skadad glugg som jag köpte från dem. Men ändå intressant var du handlade i UK ? Handlade från rifleoptics uk via ebay.co.uk. Leupold kan man ju köpa var helst då man inte ens behöver kvitto för garantin. Betalade 6700 ink frakt, kostar runt 12-13 i sverige. Men inget ont om astro, har handlat mkt där. 1 hour ago Dansken sa: Ta aldrig kortare pipa än 47 cm: Det KAN (Gud förbjude) hända tokigheter vid gängningen... Då har man så man kan gänga om utan att pipan blir för kort..... För min del är det lugnt, tycker dessutom att långa pipor är snygga min wby270 har en 66 pipa, svs:en 76 och dessa går precis in utan för mkt trubbel i skåpen. Tänkte att lilla 222:an skulle gå in precis med dämpare den också. Tyvärr var dock min 4.5-14x40 30mm out of stock.. Men det bästa var att samma i entums utförande med cds fanns i lager, dessutom 50 pund billigare. Dock förlorar jag parralaxen, den finns bara på 30mm nuförtiden, men å andra sidan 40gram lättare. Sånt är livet.
Publicerat Januari 9, 20179 yr 23 hours ago schlinge sa: Härlig tråd. Är själv i projekttagen med en heym 222 som jag fick hem häromdagen. Smidig som få och skjuter ruskigt tätt med det mesta. Då jag ar ute efter varmint, kanin och rå jakt utan hörselskydd tänkte jag dämpa o har haft ångest för ev pipkapningen. Har dessutom aldrig haft en dämpare förut men jag tog och beställde en hausken md45, 180gram, bygger ca 13cm. Tankte kapa pipan från 59 till 52, då går den fortfarande in i skåpen sen åker det där nikon monstret på den till förmån för en vx3i 4.5-14x40 cds (380gram) som jag beställde från england ikväll (pundet är lågt och fick den för nästan halva astro priset). Har även beställt vmax och gmx 50gr, ladda med norma 200, hett som fan. Ta alltid av dämparen efter skjutning! Låt den inte sitta kvar på bössan!