Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vildsvinsjakt och skyddsväst

Featured Replies

Publicerat

Ang Bula så har han all min respekt, men^_^....

Har varit på hans föreläsningar 3 ggr, anordnade av dels ÄSO och utav 2 olika rasklubbar och enkelt så anpassade han vad han tyckte om olika hundar lite beroende på vem uppdragsgivaren var;)

Men få har den praktiska kunskapen som han har skaffat sig under sina år!

Publicerat

Hehe. Wops.

Var 2-dagskurser jag var på. Första var det Bula, Calle Ekström, Tony Sparf, Niclas Hagberg. Andra var det Torkel Norling istället för Calle men i övrigt detsamma.Det var en jäkligt bra grej - blev en hel del diskussioner de emellan, lite panel-aktigt, under teoripassen. De rädds inte frågesätta varandra och vi som kursdeltagare fick flera infallsvinklar på samma frågor. 

(Ursäkta spårning av tråden Mats Bengt!)

Publicerat

intressant tråd, jag  är nybliven hund ägare till en GP, och han har inte haft väst på sig. Tanken var att skaffa det direkt, men han måste växa färdigt, och sen ska han jaga gris med :) Det har han inte hittat i de vilda än, varit i "hägn" två gånger med han, en timme varje gång och de verkar funka :)

Publicerat

Mikut västarna jag köpt till mina hundar verkar inte hindra/störa mina hundar i sitt arbete. Men det är klart att om jag skulle sätta på mig en kostym och slipps, så skulle jag känna mig jävligt obekväm och hämmad ;). Så därför har jag inga sådana kläder.  Pfrep belyste en sak jag glömde. När man står i en tät plantering eller i hög säd så hör man hundarna när de närmar sig, och man behöver inte fundera på vad det är som kommer. Jag förstår heller inte hundfolk som släpper sina hundar på storjakter eller småjakter för den delen med bara pejl halsband, då hundarna syns jävligt dåligt i vissa lägen. Om de nu inte tycker att hunden behöver ha skyddsväst så kunde de åtminstånde göra hunden mera synlig för skyttar och bilister.

Typ denna.

14975024-SH1vK.jpg

Publicerat

Bra men varför inte göra hajfenan signalgul också.

Leif

Publicerat
6 hours ago faxe sa:

Mikut västarna jag köpt till mina hundar verkar inte hindra/störa mina hundar i sitt arbete. Men det är klart att om jag skulle sätta på mig en kostym och slipps, så skulle jag känna mig jävligt obekväm och hämmad ;). Så därför har jag inga sådana kläder.  Pfrep belyste en sak jag glömde. När man står i en tät plantering eller i hög säd så hör man hundarna när de närmar sig, och man behöver inte fundera på vad det är som kommer. Jag förstår heller inte hundfolk som släpper sina hundar på storjakter eller småjakter för den delen med bara pejl halsband, då hundarna syns jävligt dåligt i vissa lägen. Om de nu inte tycker att hunden behöver ha skyddsväst så kunde de åtminstånde göra hunden mera synlig för skyttar och bilister.

Typ denna.

Var hittar du den västen?

Publicerat

perfekt får bli en sån :)

Publicerat
7 hours ago 71kO92 sa:

Var hittar du den västen?

Bor du i Stockholm så har Walter Borg den, annars så tror jag att de flesta jakt butiker har dem. Hobbe har även en kompis som tillverkar en liknande, om jag inte har fel. 

Här har du en länk. http://kjellsvapen.se/hund/jaktvision-singnalvast/

Publicerat

Kemmesabbe västen är originalet som Bearskin rätt fult försökte sno, dom torskade i rätten :D

Publicerat
6 hours ago hobbe sa:

Kemmesabbe västen är originalet som Bearskin rätt fult försökte sno, dom torskade i rätten :D

Har du en länk till den?