Publicerat Januari 12, 20179 yr Haha, ja, fan vet vad dom lär ut för skit. Det var viktigare att kunna alla fåglar i boken "Europas fåglar i färg" och fippla med klickpatroner än att få lära sig jaktknep och vettiga grejer. Det såg solitt och stabilt ut. Känns som en autopilot för skyttet nästan, tar bort mycket av kravet på skickligheten i skyttet
Publicerat Januari 12, 20179 yr 27 minutes ago 6.5x55SM sa: Nu fattar jag Då blir ju frågan, hur mkt för högt går den mellan första och andra passagen? Om vi skalar av lite decimaler så - i princip lika mycket som den annars droppat 27 minutes ago 6.5x55SM sa: För med några klick uppåt så är den egentligen inskjuten mitt i på 200, kan man säga? Fast den är inskjuten på första. Typ - med slump och tur. 29 minutes ago 6.5x55SM sa: Benstödsteorin köper jag inte, då skulle det väl inte skjuta så tätt? Jodå, bara du gör lika skott för skott så blir resultatet tätt. /T
Publicerat Januari 12, 20179 yr Just now pmt sa: Om vi skalar av lite decimaler så - i princip lika mycket som den annars droppat Typ - med slump och tur. Jodå, bara du gör lika skott för skott så blir resultatet tätt. /T Jag ska rulla ihop en hård trasmatta och ha under fram och min snygga rispåse bak under kolven imorrn och sen ska jag skjuta på 50, 100, 150 och 200 meter. Se hur det slår. Då kan vi eventuellt utesluta benstöden och skjuta tätare med mindre vingel.