Publicerat December 12, 200619 yr Är det någon som har eller har haft "Jahti jakt pro" setet. I så fall, kan det rekomenderas? Hur är passform, materialkänsla funktionalitet mm. Hur är det med sakerna i förmånspaketet?
Publicerat December 13, 200619 yr Jag har ett, och är riktigt nöjd med det! Det är väldigt mycket jaktkläder för det priset
Publicerat December 13, 200619 yr Författare Ja, jag tycker det verkar så. Funkar det i regn och vind? Hur är fickorna? Håller kläderna värmen?
Publicerat December 13, 200619 yr Ja, jag tycker det verkar så.Funkar det i regn och vind? Hur är fickorna? Håller kläderna värmen? Jag har ett set, men tycker att dom andas lite dåligt när man går som hundförare..... annars e dom kanon.
Publicerat December 13, 200619 yr Jag använde mitt i höst. Helt nytt o efter första o enda regnskuren, (iof hela em.) var jag blöt in på skinnet. Kan inte rekomendera det i regn! Sen tar de riiiiktigt lång tid o torka!!!! För övrigt e jag mkt nöjd me fleecejackan man fick me Dock lite dyr fleecejacka om man ser de så! :-
Publicerat December 14, 200619 yr Jag har då inget att klaga på mitt. Jag har aldrig varit så varm och torr, jag har visserligen hittils bara använt kronans kläder. Kan nog hålla mad C_Janneson att det blir lite varmt som hundförare,men det är ju bara att ta av sig ett plagg under. Det är mycket ställ för pengarna. MVH Roggman66
Publicerat December 14, 200619 yr Jag använde mitt i höst. Helt nytt o efter första o enda regnskuren, (iof hela em.) var jag blöt in på skinnet.Kan inte rekomendera det i regn! Då misstänker jag att det är fel på ditt ställ... ??? Jag har, under de 2,5 säsonger jag använt mitt, aldrig blivit genomblöt, yttertyget har varit drypande (och rejält tungt) men under har jag varit torr!
Publicerat December 14, 200619 yr Regn, kondens o svett gjorde kanske sitt till. För varm e ställen!!! De e ju ingen skogpromenad att jaga med stående i fjällen Har faktikt inte testat det igen efter den turen. Får väl ta nå bäverpass i ösregn o se va som händer!
Publicerat December 14, 200619 yr Jag har den första versionen av jahtijakt, alltså ej pro eller premium. Upplever att andningsförmågan är i sämsta laget, inget för hundförare. Dräkten är ytterst gnistkänslig, bränns hål direkt vid gnisor. Dragkedjans "flärpar" lossnar och så tycker jag att den inte står emot väta något vidare. Nu kanske de nyare ställen är bättre. I alla fall så följer det med mycket mer "lulllull" i paketen. Någon som köpt och testat Viddas ställ? Sökt efter recensioner men det verkar vara tunnsått mellan dessa. Ser att de har bra pris på stället nu, länk: http://www.vidda.se/ Fast det brukar ju vara så att man får vad man betalar för..
Publicerat December 14, 200619 yr Vad gäller membranställ så skall man ha realistiska förväntningar på hur mycket fukt dom kan ventilera ut genom fodret. Får man upp flåset rejält och svettas ordentligt så hinner dom inte med. Det gäller oavsätt märke. Det enkla knepet är att öppna dragkedjan och låta överskottsfukten ventilera ut den vägen. Jahtijakt-ställen har väl dessutom dragkedjor i sidorna under armarna som man kan öppna för extra ventilation då det behövs. /Ville
Publicerat December 14, 200619 yr Författare Det känns som att jag har bestämt mig. Det blir ett pro-set. Tack för hjälpen alla.
Publicerat Januari 12, 200719 yr Författare Mitt Pro-set kom på posten idag. Ska göra en snabbutvärdering så fort jag hämtat ut dom.
Publicerat Januari 17, 200719 yr Författare Tycker setet verkar kanon. I alla fall jakt-setet och forrest-setet. Tycker dock att storlekarna är lite väl tilltagna. Byxorna speciellt. Nåja. Måste användas ett tag innan jag slutgiltigt bestämmer mig.
Publicerat Februari 24, 200719 yr Det är ju lite knepigt då man inte kan "se" vilken storlek man beställer, utan uppger kroppens mått. För en som jag som är lång å smal kan det ju bli hur som helst.... Annars riktigt sugen på JahtiJakt Pro nu 2094kr, då följer kängor med också. Kan vara bra att ha ett extra par kängor ibland. /Henke
Publicerat Februari 24, 200719 yr Författare Jag tycker att mitt ställ är alldeles för stort nu när man har använt det ett par gånger. Gav mina mått och fick ett ställ i XL. Kontaktade dom och ville byta Jaktstället till ett i strl L men fick då till svar att jag måste skicka tillbaka ALLT (Alla delar av setet). I oanvändbart och säljbart skick. Men jag vill bara byta själva stället. Resten av kläderna vill jag ha i XL....................... Icke. Någon som har ett L-ställ och vill byta upp sig till ett XL?????????????
Publicerat Februari 25, 200719 yr Jag har inte Pro-versionen... utan en gamlare Jahti jakt.. och jag är helt nöjd med kläderna.. men! jag tycker de försämras efter att man har tvättat dem :- t.ex byxorna börjar släppa in vatten mycket tidigare än när de var nya.. så nu tvättar jag bara mina Jahti jakt kläder varsamt för hand En annan sak som jag inte heller gillar är storleken... byxorna är bra, men jackan är så jäkla stor och hängig :- farsan beställde nyligen ett set och han är kortare än mig.. så han fick en storlek mindre än vad jag har... jag provade hans kläder och hans jahti jakt passar mycket bättre än mina egna. Så jag tycker inte om det där att fylla i vikt och längd :-
Publicerat Februari 25, 200719 yr Jag ska ta och ringa till Vildmarks och kolla om de bara har S,M,L,XL osv...eller om de har centilångstorlekar på Jahti-seten. Det är ju inte så kul om man bara kan ha antingen byxorna eller jackan. Det är ju lite dålig reklam för dem... Itab:s kläder finns ju i C146-> vilket innebär att man kan få lite längre ben på byxorna... Framförallt välja jacka och byxa i olika storlekar. Tyvärr så verkar ITAB sluta med sitt Sarek set. Det ser annars ut att vara riktigt fint! /Henke
Publicerat April 14, 200719 yr Författare Jag ska ta och ringa till Vildmarks och kolla om de bara har S,M,L,XL osv...eller om de har centilångstorlekar på Jahti-seten.Det är ju inte så kul om man bara kan ha antingen byxorna eller jackan. Det är ju lite dålig reklam för dem... Itab:s kläder finns ju i C146-> vilket innebär att man kan få lite längre ben på byxorna... Framförallt välja jacka och byxa i olika storlekar. Tyvärr så verkar ITAB sluta med sitt Sarek set. Det ser annars ut att vara riktigt fint! /Henke Ja, sarek-setet verkar fint. Jahti har bara paket fick jag höra. I mit fall blev det XL som till att börja med känns för stort. Men så passar jackan bättre än byxorna. Det känns som att jackan är en L-XL och byxorna är XXL. Blir till att sälja vidare. Man kan inte skicka tillbaka bara jaktsetet. Utan man måste också skicka tillbaka resten. Dom sakerna tycker jag dock passar bra. :- Nja. Storlekarna är sådär...................
Publicerat April 14, 200719 yr Jag har använt Jahti Jakt-stället under 3-4. Var i början rätt nöjd med det...men nu har jag insett att det har sina brister. Rätt dålig passform egentligen...oerhört vida byxor. Kardborreband vid ärmslut lossnar nu + lite andra småbrister. Jag kommer köpa ett "riktigt" jaktställ till nästa säsong.Visst kostar det multum...men jag har ändå hyfsat många jaktdagar/år och har lärt mig att kvalitè lönar sig i längden. Men...Jahti Jakt-stället är väl mkt kläder för pengarna ändå...
Publicerat April 15, 200719 yr har dammat av å köpt chevalier ställ till vanlig jakt å just gräva gryt delen har jag köpt nå härkila ställ som är lite slit å släng märke..så länge kläderna funkar lika i regn som annars duger dom,sen massa små krafs som gör så man tänker oooh man får 3 fickor för radion,det är juh bra,,5000tusen lätt värt
Publicerat April 15, 200719 yr Upplever Chevalier utrustningen som mycket ojämn i kvaliten idag. Köpte en ryggsäck som jag satt sönder andra gången, kängorna sprack i sömmarna, hål i jackfickan etc. Tror dom fick lite panik när finnarna kom och tog 50% av marknaden i ett nafs och försökte hänga med i lågpristräsket...sånt straffar sig alltid. Idag bara Härkila och woodline, där svider det initialt men lönar sig i längden inbillar jag mig. Bästa billighetskläderna gör Pinewood som är helt OK sett till priset. Kör Härkilas lappmarksbyxor 6e säsongen nu utan problem. MVH
Publicerat April 15, 200719 yr har upplevt att chevalier har bäst.sen woodline sen nå beretta aktikt..många som har härkilas jackor i laget är djupt missnöjda över hur snabbt det slits i axlarna och byxorna går sönder för kvistar..pinewood har jag nu som är så där,värt pengarna men inget mer.. woodlines underställ är nog världens bästa underställ..det är verkligen att köpa..kan tvättas i 90% säger en del om kvaliten bara där..ska iaf köra med chevalier ställ i år och säga hur det funka, : alla som har det i jaktlaget är mycket nöjda iaf,
Publicerat April 16, 200719 yr Jag kör sen ett par år tillbaka med fjällräven orginal standard med G1000 väven.....kanon. Hållbara, vindtäta torkar fort ....behöver jag regnförstärkning så åker holkarna på eller ett par fjällräven med samma väv och deras eget membran....(bara testat 6 mån) funkar bra hitills. Har en swedteam gortexjacka på övredelen. Byxorna slits mest för mig så där har jag en massa alternativ egentligen....M59,skinnbyxor,M58 vadmal.... Jag föredrar att inte använda tex-material på vintern eller när det är torrt ...tycker att det mest blir pungsvett av det hela. Men regn ,blötsnö eller stark vind så ar det bra....