Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Syntetkolv hagelbock?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
44 minutes ago Wizard sa:

Inte ens med min vildaste fantasi kan jag komma på någon som helst funktion eller syfte med ett sådant missfoster??? 

Self Defense, förstås i "the home of the brave and the land of the freaks"

"The fast, single-trigger design makes the Double Defense shotgun ideal for home defense when trouble calls. Find a Stoeger dealer today and get yours."

http://www.stoegerindustries.com/double-defense-shotgun

Publicerat
  • Författare
21 minutes ago M-Ola sa:

Fans ju som bock med....:P:P

Unknown.thumb.png.1e764cf1cd969dbc950620c538597581.png

Stoeger

Jo, fast jag har ju setter så jag måste ha en sbs...B)

Publicerat

Har den torx-skruvar också? Kunde man bara få den med engelsk kolv och dubbla avtryckare hade nog bilden av antikrist enl PMT:s religion varit komplett :P

Publicerat
8 hours ago Sun Flower sa:

Jo, fast jag har ju setter så jag måste ha en sbs...B)

Du får väl luta den på sida då!

Publicerat
21 hours ago Lille Skutt sa:

Hoppar in och frågar pmt om den nu mytomspunna Baby Bretonen....har ju inte hittat min lätta idealbössa än, sett lite bilder på B.Bretonen, men är den inte lite bökigt att ladda?

Tycker jag inte....

Priser?

Mellan 5 och 7000 har jag sett dem gå för i bra skick.

Utbud?

I sverige ganska skralt (jag tror jag har sett en till salu här), men de förekommer i danmark och naturligtvis i Frankrike.

Är det något pålitligt som tål lite mer brukande på bana/jak. 

Det tycker jag nog..... Den finns även som dubbelsudsare upp till 9,3x74R, fast hur man navlad om man finner en njutning i 2kg och 9,3x74R vet jag inte. Redan Gyttorps fjolladdade 36g är duktigt obehagliga att skjuta mer än enstaka skott med. Den är förvisso rakt stockad men det är ganska många joule man måste hantera.....

/T

Publicerat
3 minutes ago pmt sa:

Tycker jag inte....

Mellan 5 och 7000 har jag sett dem gå för i bra skick.

I sverige ganska skralt (jag tror jag har sett en till salu här), men de förekommer i danmark och naturligtvis i Frankrike.

Det tycker jag nog..... Den finns även som dubbelsudsare upp till 9,3x74R, fast hur man navlad om man finner en njutning i 2kg och 9,3x74R vet jag inte. Redan Gyttorps fjolladdade 36g är duktigt obehagliga att skjuta mer än enstaka skott med. Den är förvisso rakt stockad men det är ganska många joule man måste hantera.....

/T

Tack för info...  blir ju som mest 28 g. så kanske hanterbart.?? Känns svårt att gå vidare med det utbudet, men det anade man väl. Klart intressant dock , en lite annorlunda bysse, som kanske skulle passa perfekt för "Lilleman". Priset var en glad nyhet, gör ju att det inte blir helt fel, även om den nu inte gör sig helt hundra.

Publicerat
  • Författare

Om jag ska försöka sammanfatta tråden så verkar det som att det inte finns så mycket att vinna viktmässigt på att köpa bössa med syntetkolv. Verkar dessutom vara rätt klent utbud, typ akkar, Mossberg, stoeger och möjligen nån mer. 

Får väl hålla utkik efter nån billig svs helt enkelt... och börja träna. :rolleyes:

Tack för alla tips och svar!

Publicerat
11 minutes ago Lille Skutt sa:

Tack för info...  blir ju som mest 28 g. så kanske hanterbart.?? Känns svårt att gå vidare med det utbudet, men det anade man väl. Klart intressant dock , en lite annorlunda bysse, som kanske skulle passa perfekt för "Lilleman". Priset var en glad nyhet, gör ju att det inte blir helt fel, även om den nu inte gör sig helt hundra.

Beror ju lite på hur mycket man skjuter under vilken tid och hur mycket man tåler..... Men 25 skott 28g på en snabb runda trap (2-3 skyttar) är lite av ett max för mig, inte för det enskillda skottet i sig. Men man är rätt mör i kroppen efter det med en så pass lätt bössa - trött i kroppen helt enkelt. Efter det är det svårt att hålla koncentrationen.... Till praktisk jakt ser jag inte att det är ett problem om man nu inte deltar i en svindyr fasan eller ankklapp där man skjuter 150 skott på en eftermiddag,,,,,

Utbudet är "skralt" i Sverige, men det är nu inte så att det inte går. Det är dock något väldigt udda......

/T

Publicerat
16 hours ago Sun Flower sa:

Om jag ska försöka sammanfatta tråden så verkar det som att det inte finns så mycket att vinna viktmässigt på att köpa bössa med syntetkolv.

Tack för alla tips och svar!

Möjligen om man jagar mycket i saltvattens miljö, men då bör den nog samtidigt vara rostfri till stora  delar om det ska vara tåligt och lättskött i tuffa förhållanden ?

Vikmässigt finns nog inga sörre vinster.