Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

• Liknande innehåll

• Kasykas
      Av Kasykas
      Tjena! 
      Har tanken att försöka bygga ett vilthägn! Men tycker länstyrelsen har så dålig information gällande arealer och direkta krav. Känns mer som att de bara vill att man ska komma på något, sen betala och försöka få det godkänt. 
      Så istället för att kasta 6k i sjön så frågar jag lite här om någon har erfarenhet inom det hela. Storlekskrav? KVM per djur? hantering av sjuka/skadade djur? hur löser man det bäst. Skiljer sig rena vildsvin och tam/vildsvins korsningar något? Länstyrelsen skriver ut att det e krav på tillstånd på korsningar, så kom inte o säg att om man har en viss % tamsvin inblandat så behövs inga tillstånd. Om ni nu inte kan bevisa det såklart. 

Sen är la tanken att det ska användas till att träna hundar, blir det helt andra krav då? 
    • Finskjägare
      Av Finskjägare
      Igår lade jag ut en minkfälla jag for och tittade på den på morgonen och minken hade ätit halva fisken men den hade dragit den utifrån fällan. Har någon bra tips hur man fångar mink?

Edit: när är minken aktiv?
    • seved
      Av seved
      Ett jaktset i Elmax klart för ny ägare.
      Stickkniven har en bladlägnd på 210mm hela är 320mm.  
      Huntern är hela 20mm och bladet 208mm lågnt. 

• seved
      Av seved
      Blev precis klar med min första Cleaner.  Johan Sörberg har gjort rätt många.  Men det här är min första kompletta.  😊

• Williams24
      Av Williams24
      Halloj! 
      Har en 6 månader gammal irländsk setter som jag kan stanna i de flesta situationer då det inte är stora störningar, är han själv kan jag stanna på hyggliga avstånd också. Däremot går det inte jättefort ner. Ibland vänder han också och tar ca 10 steg mot mig innan han stannar. Söker tips på hur jag kan gå tillväga för att få till detta? Jag vill att han på stannakommando ska göra allt han kan för att stanna direkt! 

Recommended Posts

JaktOscar

Hej! Jag undrar om det är någon som vet hur en ADB jagar och om det finns några aktiva kennlar nära västra Götaland !?! Har inga problem att åka en bra sväng för dem. Vet ni också vad priset ligger på, på en sådan hund?

tacksam för alla svar!! Skitjakt!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
mdef

@Herbert har en som funkar bra. Kennlar har jag ingen koll på men det finns en rasklubb så du kan också höra med dem ☺️  http://adbklubben.se/

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Sun Flower

Här finns det väl en del matnyttigt: 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.