Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vettig ryggsäck, slimmad

Featured Replies

Publicerat
19 minutes ago hobbe sa:

Helt "ren".. Bara lite ombyte, vatten och ätbart i den..

Ok, tack!  Hur är ventilationen mot ryggen?

Publicerat
  • Författare
3 hours ago strävhår sa:

http://staffansvapen.se/jakttillbehor/ryggsackar-tillbehor/normark/normark-wildgame-fagel

Har både den och originalet, Vaude Ripa, men den verkar utgått. Inga bekymmer att skjuta med den på tack vare tunna remmar, skjutet du en hare för taxen kan du slänga den i viltsäcken. Bälte med ammohållare.

Ser väl ut att vara denna? Bra pris nu oxå isf! Den ser ut att ha kompressionsremmar? Så ifall det är lite i den, så kan remmarna dras åt och ryggan krymper väsentligt!?

image.jpg

Publicerat

Om man "klarar" sig utan viltsäcken så kan man köpa Vaude Moose. http://www.nymansfiske.se/product/jaktryggsack-vaude-moose/ Nymans fiske verkar sälja dem för 490kr. Har Vaude Ripa själv som jag använder mycket så jag köpte en till som frun kan använda. Riktigt sköna att bära och som Strävhår skriver inga problem att skjuta med säcken på.

Publicerat

Är vi uppe på de storlekarna så kan jag tipsa om denna: https://www.outdoorexperten.se/p-20935-stabilotherm-fgelryggsck.aspx

Också en kopia på vaude ripa mer eller mindre. 35L och har kompressionsremmar. Skön att bära, bra att skjuta med rymmer mycket.

Annars såg jag att de hade kvar några vaude ripa på huntyard i Arlandastad sist jag var där. Fast det var ett tag sen nu. 

Publicerat
På 2017-09-16 at 17:43 vandraren sa:

Nja: låter i största laget tycker jag... Är det kompressionsremmar på den?

Tror den gått ur sortimentet, då jag inte hittar den nånstans?

Tack för frågan!

p.

Ja, den är för stor. Det är därför jag inte använder den. Jag har sällan bruk för mer än en vattenflaska, lite skott och ett första förband och lite annat smått och gott. 35 liter är liksom 20 liter för mycket.  

Nej, den har inga kompressionsremmar. (Nån mindre kompressionsmöjlighet tror jag finns, men inte mycket.)

Ja, den har gått ur sortimentet. 

Nu verkar det visserligen som att min fru har lagt beslag på den, så hon kan lika gärna ta den. 

/älg

Publicerat
12 hours ago vandraren sa:

Ser väl ut att vara denna? Bra pris nu oxå isf! Den ser ut att ha kompressionsremmar? Så ifall det är lite i den, så kan remmarna dras åt och ryggan krymper väsentligt!?

image.jpg

Ja, det är remmar så du kan dra till den. Har aldrig använd dem själva dock, en väldigt lätt säck är det. Viltsäcken kan man såklart knäppa bort, så blir den tajtare.

Publicerat

Vill minnas att både den där säcken, och ripa är ganska prassliga i tyget!! Kanske inte jättelämpliga vid klövviltsjakt.!

Publicerat
8 hours ago Urban sa:

Vill minnas att både den där säcken, och ripa är ganska prassliga i tyget!! Kanske inte jättelämpliga vid klövviltsjakt.!

Nej, jag har aldrig lyckats haft ihjäl nåt med den på. Rena ljudfyren.