Publicerat April 11, 20179 yr Detta är en populär post. 20 minutes ago danielj sa: Jag är inte ung nog för att veta allt. (Tänk vad mycket man visste som 18-20åring ) Det lilla jag en gång visste börjar så sakteligen glömmas bort, alltså tror jag istället för att veta //Danielj För snart 20 år sedan bestämde jag mig för att bottna det där med hagelbössor - alltså hur svårt kunde en så pass begränsad sak egentligen vara? Det borde man kunna göra på nått år eller så..... Och jag har ägnat hyfsat mycket tid åt det sedan dess - en mild underdrift, Och ännu mer pengar dessvärre - en ännu större underdrift.... Och det enda som kommit ut är en insikt om jag fan bara kan mindre och mindre desto mer jag lär mig relativt sett. Jag har väl lyckats lära mig ett och annat, men i varje svar ligger det 20 nya frågor, Det är fan i mig deprimerande....... /T
Publicerat April 11, 20179 yr Om en hantverkare säger "Det blir inte bättre än så här" ska man dra öronen åt sig. Senast jag hörde det så var det om den vägghängda muggstolen i vårt nygjorda badrum. Jag skickade hem hantverkarna och fixade muggstolen själv. Det var tre olika monteringsfel. Nu sitter den helt perfekt. "Det blir inte bättre än så här", my ass !!!
Publicerat April 11, 20179 yr Själv trodde jag efter alla dessa år att jag lärt mig (någorlunda) det mesta vad gäller svenska språket. Efter den här utredningen känner jag mig som Pmt vad gäller hagelbössorna. Men det är väl bra att man aldrig blir fullärd, hur kul vore det..?
Publicerat April 11, 20179 yr 12 minutes ago Lille Skutt sa: .....Men det är väl bra att man aldrig blir fullärd, hur kul vore det..? Jovisst. Men det är en viss skillnad mellan att inse att man aldig kommer att komma riktigt i mål, det är något annat att se målet försvinna längre och längre bort hela tiden..... /T
Publicerat April 11, 20179 yr 1 minute ago pmt sa: Jovisst. Men det är en viss skillnad mellan att inse att man aldig kommer att komma riktigt i mål, det är något annat att se målet försvinna längre och längre bort hela tiden..... /T Hiii...hiii .. så sant!
Publicerat April 11, 20179 yr 2 hours ago redtop sa: Om en hantverkare säger "Det blir inte bättre än så här" ska man dra öronen åt sig. Senast jag hörde det så var det om den vägghängda muggstolen i vårt nygjorda badrum. Jag skickade hem hantverkarna och fixade muggstolen själv. Det var tre olika monteringsfel. Nu sitter den helt perfekt. "Det blir inte bättre än så här", my ass !!! Japp vi vet ju alla att rätt sak att säga är : Det går inte så fort, men det blir inte så bra heller //Danielj
Publicerat April 11, 20179 yr Det absolut värsta en Dansk hantverkare kan säga det är att: "Det her er godt nok" Som att säga typ "Det här är tillräckligt bra"... "Godt nok er halvt skidt" - Inget som duger åt en yrkesman
Publicerat April 12, 20179 yr Författare Detta är en populär post. På det temat stod jag och min dåvarande chef och murade på en stödmur till en lyxvilla ingen visste vem som skulle ha. Han var inte mycket för överheten. Kan man lugnt säga. .. Plötsligt stod ett av Osbys högdjur vid sidan om och glodde. -"nå Stig...blir det bra?" -"Det duger åt den jäveln som ska ha den..." -"Men det ör ju JAG som ska ha den!" -"Då var muren fanemig för bra redan i morse!"
Publicerat Maj 5, 20179 yr Jag tror att jag vet och vet att jag tror. Det som är sant är för det allra mesta sådant som vi är överens om. Tror jag.
Publicerat Maj 9, 20179 yr Intressant at läsa mångas lek med meningar, tankar och ord här,.. men det blir gärna "en myckenhet av ord". - Predikaren 5:7, Tänker också at det vi kallar och tror är vetenskap idag, gott kan visa sig vara lögn/falsarium i morgon. Tror jag .
Publicerat Maj 9, 20179 yr Detta är en populär post. Tack och lov för alla oss som inte vet så mycket och tror hej vilt! För utan oss så hade tex detta forum varit totalt jävla dött och ointressant
Publicerat Maj 10, 20179 yr Tycker ni missar poängen totalt! Jag tror är inget annat än ett försvar mot att eventuellt bli överbevisad om motsatsen trots att du vet dig ha rätt i saken!
Publicerat Maj 10, 20179 yr Detta är en populär post. Och tänk om alla som tror inte fanns.. när skulle ni som vet få briljera då?? Vi föder era egon, tänk på det
Publicerat Juli 31, 20178 yr Tre saker: 1. Pressens vilja att sälja lösnummer med hjälp av sensationella rubriker. 2. Internets möjlighet att publicera åsikter som fakta utan att vara ansvarig. 3. Mångas vilja att systematiskt besvara frågor med data baserad på den egna erfarenheten. Det vill säga: Ett statistiskt underlag på en. När man sedan ger dessa en möjlighet att samlas, på till exempel ett internetforum, blir det helt plötsligt så att åsikten blir en sanning. Den delas ju av flera.