December 9, 20187 yr Author På 2018-12-06 at 08:10 qvarnhill sa: I natt skulle du suttit på min åtel, en eller flera (svårt att avgöra) ungräv har vandrat av och till under några timmar och levererat massor av bilder under sen kväll/natt. Blir det för jäkla illa med lössnö och abstinensen för stor får jag nog tacka ja till erbjudandet. Det har kommit säkert tio cm till av lappmöglet.
December 9, 20187 yr 5 hours ago Nils l sa: Blir det för jäkla illa med lössnö och abstinensen för stor får jag nog tacka ja till erbjudandet. Det har kommit säkert tio cm till av lappmöglet. Det vet du Nisse, bara att komma hit!
December 9, 20187 yr Author 36 minutes ago qvarnhill sa: Det vet du Nisse, bara att komma hit! Man får tacka och bocka. Får se framöver hur det ser ut. Men då tar jag bara min 223 rem och sedan får du köra ut mig och lämna mig där över natten så ska jag decimera rävar, grävlingar och annat oknytt som vågar sig fram till fodertunnorna. Det kunde vara roligt att få skjuta flera skott på en natt och inte bara sitta och dumstirra utan att det händer något. Dessutom hade jag velat bereda några grävlingsskinn. De jag sköt förra gången blev det inte så mycket kvar av.
December 9, 20187 yr 9 hours ago Nils l sa: Blir det för jäkla illa med lössnö och abstinensen för stor får jag nog tacka ja till erbjudandet. Det har kommit säkert tio cm till av lappmöglet. Det räcker då inte med 10 cm vid kusten. Skulle nog säga närmare 15.-20 cm blötsnö så den sjunker ihop mellan gångerna man är ute o skottar.
December 9, 20187 yr Author Kommer mer hela tiden och drivaxeln lossnade på snöslungan. Om man varit ekonomiskt oberoende hade jag dragit söderut och jagat nu.
December 10, 20187 yr 12 hours ago Nils l sa: Kommer mer hela tiden och drivaxeln lossnade på snöslungan. Om man varit ekonomiskt oberoende hade jag dragit söderut och jagat nu. Ja visst gör det det. Här också även om snöandet har minskat lite i mängden.
August 23, 20196 yr 54 minutes ago, kalasmacka said: Vem känner sig manad att starta en ny locktråd för 2019/2020? Staffan?
August 24, 20196 yr Har varit ute och lockat lite fem gånger hittills med minst sagt måttlig framgång: Har sett räv på väg till och från jaktmarken flera gånger, men inte en enda har jag sett på själva marken (endast skog). ? Inga bockar heller, bara en get (tror det är samma) som dyker upp nästan varje gång.
January 12, 20206 yr Är väl rätt meningslöst att ställa frågan, då det (sannolikt) finns lika många svar som jägare, men vilken pipa är att föredra för lockjakt på nämnda räv !? Det finns (som bekant) en del att välja på...
January 12, 20206 yr 18 minutes ago Gamebore sa: Red river bandit, twisted psycho och PC2 kör jag. Funkar bra. Räcker det inte med en !?
January 12, 20206 yr 1 hour ago MrT. sa: Räcker det inte med en !? Spelar ingen roll hur många pipor man har om man inte kan blåsa i dem. Ta vilken som och lär dig den. Öva hemma i och i bilen. Inte på marken
January 12, 20206 yr 4 hours ago MrT. sa: Räcker det inte med en !? En räv som ignorerar harskrik kan komma på fågelångest och tvärs om. Tror jag har 8 pipor. Använder tre.
January 12, 20206 yr 17 minutes ago Gamebore sa: En räv som ignorerar harskrik kan komma på fågelångest och tvärs om. Tror jag har 8 pipor. Använder tre. Oj, jävlar !
January 13, 20206 yr 19 hours ago MrT. sa: Är väl rätt meningslöst att ställa frågan,då det (sannolikt) finns lika många svar som jägare, men vilken pipa är att föredra för lockjakt på nämnda räv !? Det finns (som bekant) en del att välja på... Kolla på Lindroths filmer, där får du många bra tips ☺️
January 13, 20206 yr 2 hours ago Vildand sa: Kolla på Lindroths filmer, där får du många bra tips ☺️ Finns några Lindroths på tuben. Kan du specificera !?
January 13, 20206 yr 56 minutes ago MrT. sa: Finns några Lindroths på tuben. Kan du specificera !? Ulf Lindroth. Han har gjort både böcker och filmer.
January 13, 20206 yr 4 minutes ago Vildand sa: Ulf Lindroth. Han har gjort både böcker och filmer. Tack, jag hittade det.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.