Publicerat Maj 9, 20179 yr 1 hour ago sos sa: Om man begränsar sig till ett magasin om max 5 patroner så kan det gå vägen med licens/försäljning då det blir lite svårare att upprätthålla den ihållande eldgivningen jämfört med ett 10 skotts. Det svåra blir nog förr det där med att man inte får omsluta pipan....... På en bullpup hamnar ju kinden typ på pipan om man inte får bygga runt den. /T
Publicerat Maj 9, 20179 yr Tänkte inte på det... som han sade uppfinnaren från Sundbyberg. Men så länge den inte har vik-kolv och pistolgrepp så kvittar det egentligen om det är en bullpup eftersom de två förstnämnda gör att den skall avfyras från höften och då kan man inte bränna kinden... eller? och vik-kolv fungerar väl inte på bullpup... knepigare då med pistolgreppet men det går kanske att göra en tumhålsvariant
Publicerat Maj 9, 20179 yr Nåja, för att inte helt toka till tråden... det PM påstår Vik-kolv och pistolgrepp på militära manuellt omladdade gevär (dvs "prickskytte" gevär) för att kunna skjuta från höften är sånt nonsens så man baxnar, att med dem ge ihållande/nedtryckande eld är lika mycket nonsens, att lyfta över detta från militära helauto vapen till manuella - man baxnar för den nivån av förstånd/kunskap. Då jag gjorde lumpen så var det aldrig aktuellt med skott från höften, möjligen i skyttegravar ihop med handgranat och bunkers med K-pist (det vet jag dock inget om -då vi inte tränade sådant)... det till och med demonstrerades hur dåligt man träffar från höften. Polisens insatsstyrka går själv med kolven mot axeln på sina MP5 i färdigställning vid insats -skjuta från höften??!!! Att därifrån påstå att jägare skulle skjuta från höften är så oförskämt att det inte förtjänar att kommenteras. Det må vara knepigt att få licens med dessa attribut så länge vansinnet råder MEN det finns inget som hindrar dig från att bygga hur du vill på det manuella repeter kul vapen du har
Publicerat Maj 9, 20179 yr Författare Nåja ! Om man vill sälja bössan så kan man alltid peta i bössan i ursprungskolven och sälja med Bullpup kolven vid sidan av Jag får tacka för massa tips och om det trillar in fler tankar om hur själva bygget borde gå tillväga /se ut så pränta gärna in dem , även sarkasm välkommen
Publicerat Maj 9, 20179 yr 5 hours ago sos sa: Det må vara knepigt att få licens med dessa attribut så länge vansinnet råder MEN det finns inget som hindrar dig från att bygga hur du vill på det manuella repeter kul vapen du har Inte det? Fråga de två fall som Kling&Klang drev i rätten...... Hur kul är det att få sina vapen omhändertagna i 6 till 9 månader? /T
Publicerat Maj 9, 20179 yr De två fallen har jag missat, har du länkar eller mer info... var det vanliga cylinder repeters i bullpup?
Publicerat Maj 12, 20179 yr Författare Tittade lite på mina möjligheter att påbörja detta lilla projekt och fastnar lite vid kikarsiktes infästningen!! Vad finns att tillgå om man vill montera siktet något längre fram på pipan? är det totalkass eller kan man få till precision med det? Kan man göra en fixerad infästning som sitter tight runt pipan och även i stocken (liknande lådan fast längre fram) utan att man fuckar upp pipsvängnigar och liknande så precisionen blir oberäknelig??
Publicerat Maj 12, 20179 yr Jag skulle skruva en lång skena mot de vanliga hålen/fästena i lådan. Så montage och pipa inte stör varandra. C
Publicerat Maj 12, 20179 yr Författare 10 minutes ago Christian N sa: Jag skulle skruva en lång skena mot de vanliga hålen/fästena i lådan. Så montage och pipa inte stör varandra. C Jo jag har sett en del sådana , undrar om inte Wildcattan har en variant av den!! Infästningen hamnar så långt fram att jag tro att det blir en skum lösning med risk för flex i när den blir så lång!!
Publicerat Maj 15, 20179 yr Författare Detta är en populär post. Inget för känsliga tittare!! Sensitive viewers be advised Nu är ju inte detta något som jag kommer spriga runt med i skogen utan detta får endast ses som ett första utkast i form av en `Bullpup´ som jag tänkte kunde få namnet klossen , eller ruggugglan eller liknande. Min tanke är bara att experimentera lite och jag hade dessutom rätt tråkigt igår så jag tog tag i detta och tro det eller ej men jag ämnar provskjuta den På gott och ont så får ni ett par bilder på det långt ifrån klara alstret.
Publicerat Maj 15, 20179 yr Författare 30 minutes ago Pongu sa: Ser ju riktigt elegant ut! Jo träbiten är vald med omsorg ur högen med skrot på jobbet
Publicerat Maj 15, 20179 yr Författare 1 minute ago dru sa: Jag vet inte om det var en plötslig pollenattack men mina ögon svider!? Säkert pollen!
Publicerat Maj 15, 20179 yr Jag är lite förvirrad/frågande till hur herrn är byggd och även om avsikten är att avfyra med pekfingret, detta i relation till tryckets placering. C
Publicerat Maj 15, 20179 yr Författare 32 minutes ago Christian N sa: Jag är lite förvirrad/frågande till hur herrn är byggd och även om avsikten är att avfyra med pekfingret, detta i relation till tryckets placering. C Korta armar! Eller så är avtryckaren inte färdig än! min tanke är att flytta fram trycket på värsta redneckstil till det bakre handtaget!
Publicerat Maj 15, 20179 yr Författare 3 hours ago lindgren sa: mullefulmek gillar vi! Kör så det ryker! Skaparglädje när den är som fulast
Publicerat Maj 16, 20179 yr 16 hours ago Tjörnbon sa: Korta armar! Eller så är avtryckaren inte färdig än! min tanke är att flytta fram trycket på värsta redneckstil till det bakre handtaget! vajer eller stång ála GRG ? blir nog fint det där...
Publicerat Maj 16, 20179 yr Författare 11 minutes ago sos sa: vajer eller stång ála GRG ? blir nog fint det där... Jag tänkte stång men en vajer/tråd var ju inte en dum ide´ borde vara skapligt lätt att få till en klämmande lösning som ger ett mjukt trycke