Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktkartor

Featured Replies

Publicerat

Jag använder kartex ritar in gränserna som spå och sedan kan man sätta in waypoints som pass! Det går även att sätta in waypoints i Garmin 220/320 och sedan föra över dom till Mapsource där man spara dom som en fil som kartex klarar. På detta sätt i torn med mera exakta! se bild.

Sedan när allt är klart för man över allt till sin Garmin 220/320 och då har man gränser och torn i sin GPS!

En nackdel är att kartorna är rätt dyra att köpa in!

post-647-0-88021200-1348061804_thumb.jpg

Publicerat

mats-bengt: Tack. Snygg karta! Vilken karta har du köpt? Terrängkartan eller Fastighetskartan eller ngt annat? Med fastighetskartan får du ju gränserna med.

Dum fråga men vad är waypoints?

Publicerat

Så här ser årets jaktkarta ut. En av våra utflyttade bybor som är hemvändare till älgjakten gör nya kartor och lägger in nya och flyttade pass via gps men jag vet inte vilket program han använder.

post-144-0-60290000-1348061603_thumb.jpg

Han har bara glömt att ändra datum på kartan.

:smile:

Sådär ska det se ut :)

Publicerat

mats-bengt: Tack. Snygg karta! Vilken karta har du köpt? Terrängkartan eller Fastighetskartan eller ngt annat? Med fastighetskartan får du ju gränserna med.

Dum fråga men vad är waypoints?

Du köper kartan här http://butiken.metria.se/dkny/product_info.php?cPath=3_4773&products_id=18731 kom ihåg att välja rätt format om du tänker använda Kartex (välj RIK).

Waypoints är markeringar du sätter ut med din gps där t.ex. ett torn finns!

Publicerat

Sådär ska det se ut :)

Tack för det! :thumbsup::smile:

Publicerat

lst länken ovan var helt värdelös för min jaktmark i Jämtland.

De mest körbara skogsvägarna fanns inte med och andra som ingen vågat köra på med annat än terrängfordon de senaste 10 åren finns med.

Fastighetskartan och Kartex var betydligt bättre. Men givetvis inte billigt...

Skall även kolla Jkpg. Antar att det kan vara bättre uppdaterat där.

Publicerat

Tackar!

Publicerat

Jag har nu laddat ner Kartex och köpt Fastighetskartan. SKall lära mig att lägga in torn och pass. Ngn som har tips på smidigt sätt att göra det? Min tanke var att börja lägga in dem manuellt och sedan kanske med GPS.

Publicerat

Jag använder kartex ritar in gränserna som spå och sedan kan man sätta in waypoints som pass! Det går även att sätta in waypoints i Garmin 220/320 och sedan föra över dom till Mapsource där man spara dom som en fil som kartex klarar. På detta sätt i torn med mera exakta! se bild.

Sedan när allt är klart för man över allt till sin Garmin 220/320 och då har man gränser och torn i sin GPS!

En nackdel är att kartorna är rätt dyra att köpa in!

Är det waypoints du har lagt in? Jag fattar inte hur man lägger in en symbol på ett smidigt sätt. Nu verkar det som om man först måste lägga in en symbol och sedan skriva en text vid sidan av.

Publicerat

Ja öppna waypoints under navigering i menyn. Sedan markerar du på kartan var du ska ha t.ex ditt pass sedan kan du skriva in ett namn se bild, När du skriver ut kartan måste wayponts vara öppen för att synas men för den bara åt sidan så den kommer utanför kartan. Kan var lite pill att hitta rätt utskriftstorlek för förhandsganskningen funkar så där!

post-647-0-09139700-1348767975_thumb.jpg

Gränserna kan du rita in på ett ritöverlägg och sedan spara och sedan går allt att ladda ner till din GPS.

• 3 weeks later...
Publicerat

Vi kör en lättöverskådlig variant och fastighetskartan. Passen och åtlar syns lika tydligt in Garmin GPS.

Flaggor mm tar upp för mycket plats!

post-11057-0-18144400-1350581677_thumb.j