Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skjutpinne/stöd

Featured Replies

Publicerat

Vad rekommenderar ni för typ skjutkäpp. En som är enkel och inte klumpig ger bra stöd och lätt att bära med sig. Och som är prisvärd 

• Svar 51
  • Visningar 8,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ja det kan man undra efter att Hippen klev in i tråden.

• strävhår
    strävhår

I vetet? Då vill jag se dina armar. Jäättelåånga!

• Hunting4life
    Hunting4life

Ja då vet jag vad jag ska ha för skjutstöd nu. Ett par stulna asparuskor från vägkanten. 4 hjulmuttarr från en Saab. Och med lite tur hittar jag ett par överblivna skruvar från servicen på såmaskinen

Posted Images

Publicerat

Använder dessa! Helt oslagbara! Nästan för stadiga..

Publicerat
40 minutes ago Hunting4life sa:

Vad rekommenderar ni för typ skjutkäpp. En som är enkel och inte klumpig ger bra stöd och lätt att bära med sig. Och som är prisvärd 

Triggerstick :wub:

http://netjakt.se/skjutstod/triggerstick-tripod-gen-iii

Publicerat

Köpte primos triggerstick i somras. Den tvåbenta. Riktigt nöjd hittills.

Publicerat
7 minutes ago JPA sa:

Köpte primos triggerstick i somras. Den tvåbenta. Riktigt nöjd hittills.

Samma här när jag väl tar med dem.

Publicerat
  • Författare

Låter väldigt vettigt JPA. Det är detta jag är ute efter lätt stöd och som man kan lägga kikaren på samt få stadiga skott.

Publicerat
  • Författare

Hs_merkel jag har sett dessa stöd till salu någonstans men vet inte vart. Kan du möjligen ha någon aning om vart de säljs 

Publicerat

Jag kör en enkelt variant av en tvåbent. Underbart att kikarspana med stöd och även skyttet blir stabilt. 

Publicerat
  • Författare

Joacim jag har kollat på ett sådant stöd men jag tror det tar för långtid att slänga upp vid sådant skytte som i söndags och kanske lite för skramligt men deffenetivt något som är intressant. Vill ha en ganska enkel modell. Ända problemet jag ser med den som är längst upp i tråden är om man behöver vrida sid vid skott 

Publicerat
  • Författare

Tuffhund. Är det något du byggt eller köpt. Fabrikat ??

Publicerat
25 minutes ago Hunting4life sa:

Joacim jag har kollat på ett sådant stöd men jag tror det tar för långtid att slänga upp vid sådant skytte som i söndags och kanske lite för skramligt men deffenetivt något som är intressant. Vill ha en ganska enkel modell. Ända problemet jag ser med den som är längst upp i tråden är om man behöver vrida sid vid skott 

:huh: snabbare och mer allround än så kan du inte få det. Håll inne avtryckaren och när benen når marken släpper du och lägger på bössan, pang! Har för mig att hela övre delen är vridbar i 360°.

B har ett sånt - sköt dubblé med det förrförra året DSC_0278.thumb.JPG.03cecfce6e23730f89ac72d04ee1d4b3.JPG1445200899435.thumb.jpg.2eb8cb9481b6410497204905c1827d71.jpg

Är dock för snål för slika "tilltag" :D:D

Mvh Joacim  

Publicerat
1 hour ago JPA sa:

Dom är ju väldigt flexibla till ojämnt underlag. Sen är det ju riktigt skönt att ha dom när man kikarspanar. Blir stadigt som fasen att lägga kikaren på.

Det var tyvärr den enda användningen jag hade av det igår kväll, men jävla så stadigt det är att spana med.

Publicerat
1 hour ago Hunting4life sa:

Hs_merkel jag har sett dessa stöd till salu någonstans men vet inte vart. Kan du möjligen ha någon aning om vart de säljs 

Dem heter viperflex. Kostar mellan 1500-2400:- Dem jag har bygger du lätt själv. Blompinnar från K-rauta 39:-St sen 4 bult 5mm med låsmutter och en rulle camotape på biltema. De du behöver är en bågfil och en borrmaskin med 5mm borr. Sen ett snöre med.

S

Publicerat
  • Författare

:D tack hs_merkel 

Publicerat

1 hour ago Hunting4life sa:

Därför har jag en rem fram på mina så du kan flytta i sida. Primos har jag haft 2st första mörda J i en bildörr, dem andra tålde inte en lerig åker sen ville den inte låsa på ena benet. Riktigt nöjd när dem funka, men för dyra för att gå sönder så lätt.

Publicerat

primos-triggerstick-2-point-vapenstod.jpg.ccf23ef7745c3c5c1aad16713e70c2b4.jpg

Lite klumpigt, lite dyrt, men stadigare får du inte. 

Publicerat

Publicerat
  • Författare

Lite av en djungel att välja mellan men mycket bra förslag från alla

Publicerat
  • Författare

Kanske blir att jag prövar att bygga ett stöd som hs_merkel på upp. Efter allt så använder jag den under så korta tillfällen så vet inte om det är värt större pengar i detta läget. Kan ju pröva att bygga först och blir jag nöjd kanske jag köper något också bara för skoj skull :D

Publicerat

Har prövat mycket men grisen och räven jag skjutit med mina plocke pinnar är nog utom de normala jägarna skjuter på. Vi jagade med dessa i Skottland när vi var där och efter det var jag bara tvungen att ha ett par själv efter tripplen jag sköt sista dagen. Att de tar tid är bara vana.

S

Publicerat
2 hours ago Hunting4life sa:

Tuffhund. Är det något du byggt eller köpt. Fabrikat ??

Har tidigare kört hemmabygge med pinnar som hålls samman i klykan med en snodd som korsläggs när man ska skjuta. Nu kör jag dock Stabilotherms pinnar som kan justeras och användas vid tex sittande skytte. Inte lika fint och smidigt som trigger-stick men billigare.

Publicerat

Har jagat mycket med skjutstöd tidigare och avverkat bla två quickstick, mono och dubbel. Men inget går att jämföra med ett hemmabyggt stöd med fyra pinnar. Vill man ha det riktigt lätt och smidigt köper man rolls-royce bland dem, 4stablestick, i alu, tysta, sjukt stabilt. Tyvärr får man punga ut med närmare 3 tusen för några alupinnar m gummi på. 

Publicerat
  • Författare

Schlinge vilket av de du har använt har varit bäst och mest prisvärt.