Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Quad vs Anschütz

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago Flintbüchse sa:

Ägde en ruger 10/22 förut. Sköt sämre än nåt jag nånsin sett eller testat. Femkronan på 30 meter!

Är din annorlunda?

Jag vill minnas att den höll femkronan på 50m i vart fall men idag sitter det ett Aimpoint monterat och bössan används endast till snabba plinkingserier.

Publicerat

Nu blev jag ruskigt sugen på en hottad kvadd i 17hmr. Ni som har kvadd med vettig stock och 17hmr pipa, hur skjuter den? Lika uselt som 22wmr i kvadd eller fin fint? 

Publicerat
4 minutes ago schlinge sa:

Nu blev jag ruskigt sugen på en hottad kvadd i 17hmr. Ni som har kvadd med vettig stock och 17hmr pipa, hur skjuter den? Lika uselt som 22wmr i kvadd eller fin fint? 

jag har ingen vettig stock men ,17hmr skjuter som en dröm

Publicerat
1 hour ago killer_mouse sa:

jag har ingen vettig stock men ,17hmr skjuter som en dröm

Fan, nu har jag ingen anledning längre att inte skaffa en... finns sako varmint med träkolv för ca 12'. 

Publicerat

Bilden ligger ner. Fyra 10 mm markerungslappar. Tänk dig den stående och med lite vind från vänster till höger. Benstöd och inte helt stumt under stocken.

post-2892-0-74411800-1423986293_thumb.jpg

• 1 month later...
Publicerat

Tjena,

Hittade ingenting om min fråga i tidigare trådar så jag ställer min fråga i denna tråd.

Hur många skott klarar en 17hmr pipa av på ett ungefär innan den är slut?

Självklart så rengör jag pipan ofta!

Publicerat

Anekdotiska amerikanska uppgifter anger 10 000-15 000 beroende på skyttets intensitet.

Någon sköt 1000+ prärieråttor om dagen, den pipan höll en säsong. C

Publicerat
10 minutes ago Christian N sa:

Anekdotiska amerikanska uppgifter anger 10 000-15 000 beroende på skyttets intensitet.

Någon sköt 1000+ prärieråttor om dagen, den pipan höll en säsong. C

Tack för svar!

Då utesluter jag en 17hmr!

Jag skjuter extremt mycket :P

Publicerat

Jag har skjutit lite mer än 10 000 skott genom min kvadd i 22 LR pipa, långt ifrån omöjligt. C

Publicerat

Jag har en Sako Quad hunter pro dvs den med trästock och sugrörs pipa.

Jag hade tänkt att mest jaga med den men jag har bara skjutit på pappälgen och på grund av detta ångrar jag att jag tog sugrörs pipan.
Bössan blir lite viftig med så lätt pipa.

Min 22 wmr pipa skjuter helt ok serier på 80 m runt en enkrona om jag gör rätt. Polarens Sako 22 wmr pipa skjuter hel kass runt en snusdosa på 80m.
Farsans Anschuts 22 wmr skjuter inte bra med nån ammo vi har testat, men med viss ammo går den acceptabelt på 80m men inget som imponerar.

22 pipan på min var sådär dom första 100 skotten med en del flyers på 4cm, men sen började träffbilderna krympa och flyersena blev färre och mindre. Nu har jag bara testat CCI standard och TopShot i min Quad så det går säkert att hitta nått som går bättre, men för pappälgen duger det.
Jag har väll nu skjutit en 5 till 600 skott till men då på pappälgen så jag vet inte hur den går nu precisions mässigt.