Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakten 2017

Featured Replies

Publicerat

Snyggt horn!:)

• Svar 75
  • Visningar 9,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ber om ursäkt om detta blir ett långt inlägg men med handen på hjärtat, hur många gånger skjuter man en sån här bock.. Om jag ska försöka göra rätt för mig så att även ni kan försöka fantisera er

• Den stog redan på åkern när jag kom smygandes. Så det fick bli ålning sista biten fram tills jag hadde skydd att sätta mig på knä. Sen så kikade jag fram från busken jag hadde som skydd. Inväntade rät

• Översiktsjaga är förbannat kul, mycket roligare att sitta med handkikaren när dottern skjuter än att hålla i bössan själv.  En morgon med  spöregn i ett torn vid en slagen vall förra helgen.

Posted Images

Publicerat

Satt och tittade efter räv, men det kom ingen. :mellow:

Siktade en stund på en råbock, men får tyvärr inte skjuta fler sådana. Hade varit ett enkelt skott annars. 

Nåväl, skönt på sitt sätt att slippa flå och stycka! :D

Är det någon som känner till någon jaktmark i närheten av Örebro där man kan få skjuta sig en bock eller två, så hör av er! ;)

Publicerat

Jag hade börjat misströsta att få fälla en bock i år tills denne lille bock uppenbarade sig i afton. Den granna sextaggaren jag såg strax efter premiären, men som jag inte fick skottläge på, får gå som avelsdjur, förutsatt att ingen annan fäller honom..

IMG_20170831_231221_357.jpg

Publicerat

Grattis!:)

Publicerat

Fin!

Publicerat

Blev en bock igår morse 20170902_080502.thumb.jpg.2257f5b37684dc3b33542c970f3b0210.jpg20170902_073923.thumb.jpg.dc8464b33b1996faadd5089e6d745d92.jpg20170902_073851.thumb.jpg.eeb76e2db9f975e363aea938735af161.jpg

Publicerat

Grattis!

Publicerat

Grattis alla bockjägare! :)

(Ingen nämnd, ingen glömd ;) )

Publicerat

Grattis alla (kåt)bocksjägare där ute :D

• 3 weeks later...
Publicerat

Väljer att summera bockjakten 2017 med en film för de som inte har tillgång till dagböckerna 

Bockjakten 2017

Mvh Joacim 

Publicerat
44 minutes ago Joacim sa:

Väljer att summera bockjakten 2017 med en film för de som inte har tillgång till dagböckerna 

Bockjakten 2017

Mvh Joacim 

Bra film. Uppskattar att få följa med. Ser fram emot nästa som du aviserar om. /P

Publicerat
25 minutes ago PAS sa:

Bra film. Uppskattar att få följa med. Ser fram emot nästa som du aviserar om. /P

Tack för det :)

Hoppas på att få in någon film i dovhjortstråden med vart det lider :thumbsup:

Mvh Joacim 

Publicerat

Snyggt! Grattis :)

Mvh Joacim 

Publicerat

Vilken drömbock!! Stort grattis!!

Publicerat

Det var ingen dussinbock precis. Stort GRATTIS. /P

Publicerat

Riktigt fint horn!:thumbsup: Grattis!:)

Publicerat

Man kan aldrig buga sig och gratulera nog till en slik bock, så än en gång Grattis! :)

Mvh Joacim 

Publicerat

Tack alla! Poängen är mätt i CIC, jag får se om jag bedömer den hos jägareförbundet också, men jag tror det ej :)

• 1 month later...
Publicerat

Den här såg jag bara någon gång innan jakten. Igår fann jag huvudet på den. Gissar att en varg tagit det. Mycket varg här 

20171101_115115.jpg

Publicerat
10 minutes ago daavviid sa:

Den här såg jag bara någon gång innan jakten. Igår fann jag huvudet på den. Gissar att en varg tagit det. Mycket varg här 

20171101_115115.jpg

Fy 'svordom' va tråkigt. Lider med er.

Personligen får jag bara svårare å svårare att förlika mig med att dela / skatta stammarnas överskott med rovdjuren pga den ensidiga ryggradslösa politik som förs. Summeringen är att jägarna får högre kostnader, arrendena går inte ner direkt, å vilttillgången minskar. Ingen kul ekvation. /P

Publicerat
11 minutes ago daavviid sa:

20171101_115115.jpg

Vars?

Publicerat

Jag vill också få jaga...:sad:.