Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• seved
      By seved
      Idag vart det en Taiga klar i 3,7 mm tjockt 52100 stål o skaft i Amboyna. 
      Seved

• t00l91
      By t00l91
      Tjenare. Jag har nämligen ett vanligt problem som många jägare har och det är jaktkompisar som inte tycker om att tränings/övningsskjuta.

Dessvärre så övningskjuts det alldeles för lite och de flesta som gör det skjuter endast in så att bössan går som den ska sedan packar de ihop och skjuter inte igen på väldigt lång tid.

Sedan så har vi (mig) som mer än gärna skjuter för skjutandetsskull på en skyttebana för att jag tycker det är roligt men tyvärr så känner jag inga andra som tycker som jag.

Så jag vänder mig till er på detta forum för att hitta likasinnade människor som kanske då bor nära Blekinge som vill övningskjuta tillsammans för det är inte så skoj att vara själv.

OBS: Om denna rubrik/titel ligger under fel kategori så var så snäll och flytta den, tack! 
    • Tobdala
      By Tobdala
      Hej!
      Är ute efter en lampa till skyddsjakt och eftersök. Vill gärna ha möjlighet till grön belysning i vissa lägen. 
      Har tittat på Nextorch p5g och jaktkit L2.
      Någon som har erfarenheter eller andra tips?
      /Tobias 
    • seved
      By seved
      ÄNTLIGEN 😅 har jag gjort färdigt en kniv a denna modell.  Stål är Aeb-l med skalor i stabbad kotte.  
      Med läderslida.

Sign in to follow this  
JaktOscar

Någon som vet något bra vildsvinshägn?

Recommended Posts

JaktOscar

Jag bor i västra Götaland och ska träna en kompis hund på vildsvin. Är det någon som vet ett bra vildsvinshägn? 

Han tyckte det var lite dyrt på almunge och ekonomin är inte den bästa så att lägga 1000kr på det var inte optimalt för honom. 

Vet ni något ganska billigt vildsvinshägn? Behöver inte ingå mycket i träningen bara att man får hålla på en timme med en gris. 

Tack! Skitjakt!

MarkusR

Priset är nog inget bra sätt att välja hägn, det finns många andra parametrar som spelar in, men det klart att man kan ha en begränsad budget.

Det finns ett nyetablerat hägn utanför Karlstad, i Ulvsby. Du kan säkert goggla fram det. Jag vill minnas det kostar mindre än 1000kr.

alle

Kolla Experience hunting Mullsjö. 

hobbe

Prata med Erik på Experience hunting, hälsa ifrån "bagarn".... Du får det nog inte billigare men man vet aldrig ^_^

• Like 1

Urban

Varför hägn? Ändå anledningen jag kan se är väl om en unghund blivit lite stukad....!

Antingen jagar hunn....eller också gör den inte det!! Vad hjälper hägnet?

JaktOscar
På 2017-09-19 at 22:59 Urban sa:

Varför hägn? Ändå anledningen jag kan se är väl om en unghund blivit lite stukad....!

Hans hund är inte så bekväm med vildsvinen och behöver då jobba upp självförtroendet. 

simonarvestrand
På 9/19/2017 at 22:59 Urban sa:

Man kan på nära håll se hur hunden beter sig mot grisarna.

jag testar i hägn för att få se om min nya hund går på eller håller ett avstånd som jag är bekväm med.

jag vet att många idag skiter i om hunden går på viltet men jag står inte för den typen av jakt så en hund som går på så är det koppel direkt som gäller och ingen mer jakt för den förutom vid avfångst.